Huumeturismi

Mitkä maat ovat parhaita drug tourism maita? En tarkoita pelkästään savuja, mielellään kovempia esim. essot, bentsot ja opiaatit olis jees ja miksei deelitkin.

Eikös Kaakkois-Aasia ole tyypillisesti ollut länsimaisten huumeturistien Mekka? Kambodža ja Thaimaa nyt ainakin. Tuollapäin kannattaa kyllä pitää varansa, ettei jää kiinni. Rangaistukset ihan käyttörikoksistakin ovat vähän toista luokkaa, kuin päänsilittely-Suomessa ja vankilatkin aikamoisia rotanloukkoja. Jos pätäkkää piisaa, saattaa kyllä päästä pälkähästä lahjomalla.

Eiköhän huumeita löydy melkein jokaisesta maailman turistirysästä, eri asia, kuinka helposti ja mihin hintaan. Itse en uskaltaisi käyttää huumeita missään koto-Suomen tai ainakaan pohjoismaiden ulkopuolella. Eipä sillä, että laittomien huumeiden käyttö minulle enää ajankohtaista olisikaan.

En tiedä laittomista huumeista ja katukaupasta mitään. Eikä kiinnosta.

Espanjassa on kuitenkin ollut hieman helpompi saada resepti esim. 30 kpl Diatsepaamia. Jos osaat kieltä edes yhtään, löytyy vaivoille paljon ymmärrystä ja ennakkotuomintaa ei käytetä, kuten Suomessa.

^ Eihän tuossa mitään ongelmaa ole, jos käytät ne diatsepaamit siellä Espanjassa, mutta Suomeen et saa laillisesti tuoda toisesta maasta hankittuja PKV-lääkkeitä. Laittomasti saa tietysti tehdä mitä vain.

Joo se on totta että tuomisina mennään laittoman puolelle.

Asiaan liittyen, kerran mietin kuinkahan moni on syyllistynyt tietämättään teknisesti huumeiden salakuljetukseen.

Monissa maissa on annettu apteekista mietoja parasetamoli/kodeiini tabuja päänsärkyyn, esim. 250mg/8mg.
Näitä on varmasti moni kuljettanut mukana hedarin varalta.

Nykyään tosin EUssa kyllä alkaa olla yhtenäinen linja, että annetaan kouraan 1000mg parasetamolia ennemmin. Varmaan koska kolmella sellaisella voi helposti tappaa itsensä. :wink:

Ei siitä kovin kauaa ole, kun veljeni toi Saksasta Suomeen pienen määrän kodeiinipohjaisia kipulääkkeitä. Hän ei siis ole mikään lääkkeiden väärinkäyttäjä. Sattui vain telomaan reissussa jalkansa sen verran pahasti, että sitä piti näyttää paikalliselle lekurille, joka määräsi noita troppeja. Velipoika ei sitten viitsinyt heittää niitä pois Suomeen palatessaan, kun tulivat siinä vaiheessa vielä tarpeeseen. Ei siitä mitään sanomista tullut.

Enpä tiedä, kuinka tarkkaan käytännössä jaksavat tullissa kytätä yksittäisten henkilöiden pieniä PKV-lääkemääriä, vaikka säännöt viennistä ja tuonnista periaatteessa ovatkin tiukkoja. Eipä sitä parilla tabulla kummoistakaan huumausainerikosta saa aikaan.

Itse olen matkustanut monta kertaa lentokoneella pitkin Eurooppaa mukanani ihan lailliset ja Suomesta mukaani ottamat PKV-lääkkeeni. Toki minulla on ollut aina matkassa myös Schengen-todistukset ym. tarvittavat asiakirjat. Koskaan millään lentokentällä kukaan ei ole kysellyt noita lippulappusia tai ollut muutoinkaan kiinnostunut lääkkeistäni. Aina se toki mahdollista on joutua johonkin pistotarkastukseen.

Espanja