Huumetestejä?

Epäilen että poikani polttelee viikonloppuisin kannabista. Kotiin tullessaan hän hipsii heti huoneeseensa eikä halua kohdata kasvokkain perhettään. Jos satun saamaan häneen katsekontaktin, olen usein huomannut, että hänen silmänsä punoittavat ja muutenkin hän vaikuttaa poissaolevalta. Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan, mutta hän kiistää kannabiksen käytön.

Ajattelin tilata huumetestejä ja varmistaa asian, koska hän en enää luota hänen sanaansa. Onko kellään kokemuksia internetistä tilattavista kotihuumetesteistä?

Testerit nimisestä kaupasta tilasin nyt 5 kpl kannabis testejä sekä yhden 5-huumeen multitestin. Selviää samalla onko mitään muuta tullut otettua.

Ota yhteyttä paikkakuntasi a-klinikalle ja kysele heiltä asiasta. Parhaassa tapauksessa saat pojan sinne testattavaksi ja vielä apuakin, mikäli aihetta on.

Ajattelin nyt vielä yrittää selvittää kotona tämän asian. Enkä halua leimata poikaani heti huumeiden käyttäjäksi jos kannabista on kokeillut. Olen myös tähän asti ollut hyvissä väleissä poikani kanssa, joten uskon että pääsemme yhteisymmärrykseen.

Jos tarve vaatii viedä a-klinikalle ni siellä on vaiti-olovelvollisuus. Tiedän yhden henkilön joka on jo aikuinen, joka kävi ala-ikäisenä itse klinikalla kun tahtoi lopettaa pilvenkäytön. Vanhemmat eivät saaneet edes asiasta tietää kun vaihtoehdoiksi annettiin olla kuivilla (mitä muutama retkahdus) tai ilmoittaminen vanhemmille. Nyt on 30v eikä ole vanhemmilla asia vieläkään tiedossa ja ihmisellä kaikki asiat hyvin… Tietenkin kannattaa ensin kotona kokeilla, mutta eivät klinikalla kyllä “leimaa” heti huumeidenkäyttäjäksi. Tutkimuksen mukaan kun joka neljäs amislainen ja joka viides lukiolainen ovat kokeilleet cannabista. Eikä tuossa varmasti läheskään kaikki edes ole asiaa myöntäneet. Noissa koti-testeissä saattaa näkyä turhaan muutakin. Tai olla näkymättä. Eli kannattaa varmuuden vuoksi toistaa testi jos näyttää jotain kovempia aineita. Tikku-testit eivät kuitenkaan anna 100% varmaa tulosta vaan suuntaa antavan… Toivottavasti asia selviää koti-keinoin… :slight_smile:

Jos viet lapsesi a-klinikalle ja tulos on positiivinen niin lapsesi saattaa joutua esim laitokseen tai muuten saada suuria ongelmia. en suosittele tehdä niin jos mietit lapsesi parasta. hanki huumetestejä (jotka eivät kyllä ole hirveän luotettavia) ja testaa niillä.

Itse tilasin testejä (bupren toteamiseen… mutta siellä on kyllä kaikkia testejä) täältä [poistettu kaupallinen linkki - Päihdelinkin toimitus]
Testit edullisia, enemmän maksoi toimitus mutta hinta jäi silti alemmas kuin apteekista täältä kun tilasin 40 kpl… jos yksittäisiä testejä haluat niin ehkä joku [poistettu kaupallinen linkki - Päihdelinkin toimitus] on sopiva.

tuommoinen löytyi…
[Poistettu kaupallinen linkki. -Päihdelinkin moderaattori]

A-klinikalla ei ole vaitiolovelvollisuutta, varsinkaan kun se on kaupungin ylläpitämä palvelu eikä säätiön, kaupunkikohtaista. Itse en sieltä hakisi apua, kaikki mitä sanot näkyy jopa neuvoloissa. Suurta harkintakykyä peliin, ei ole mukava jos poikasi leimataan huumeidenkäyttäjäksi lopun elämäksi kuten tässä kaupungissa tehtäisiin klinikka käynnin jälkeen.

Noihin huumetesteihin ei ole kyllä luottaminen. Kotitesteistä ei ole kokemusta, mutta esim.sairaalan testi näytti kokaiinin ja thc:n, vaikka kokaiinia en ole koskaan nähnytkään.

Suosittelen tilaamaan näistä ; kotitesti.fi , [Poistettu kaupallinen linkki - Päihdelinkin moderaattori]

Kysymyksen ja vastauksen välillä 6v