Huumeongelmat

Eli mikä aine on ollut ongelmallisin juuri sinulle ja mitä kaikkea ongelmia se on sinulle tuonut?

Itselläni ei ole ollut kauheesti ongelmia vaikka lähes koko aineidenkirjo on tullut vedettyä tässä reilu 15vuoden sisään. Heroiini ja fentanyylilaastarit jääny testaamatta ja tietenkin osa tutkimuskemikaaleista. iv käyttöä en ole harrastanut.
Eniten ongelmia on tullut alkoholista. Rahat mennyt, ollut idiootti, laskutlykkääntynyt,krapulassa tai kännissä joka toinen päivä… Asiat jääny hoitamatta ja hötöilyä tötöilyjen perään.(loukkantumisia, tavarat hävinnyt) Listaa voisi jatkaa loputtomiin.(onneksi viina jäänyt vähemmälle nykyään)
Toiseksi pahinpana itselläni on ollut Xanorit. 2kertaa niistä itseni vieroittaneena. Ekana kertana 3kk ja tokalla vieroituksella 1kk (Pään sekoamista, kramppeja, särkyjä, helvettiä, pelkotiloja…ym) Ennen vieroitusta ei oikein muistanut mitä vittua eilen tapahtui.
kolmanneksi pahin ongelmani on ollut autolla ajo kun kannabista on veressä koko ajan. Olen ottanut tavaksi ajaa paukuissa, koska tuomio/rangaistus on ihan sama ajanko juuri paukkujen jälkeen vai seuraavana päivänä.
15 vuoden sisään en ole jäänyt huumeista kiinni ratissa vaikka kortti on taas nytkin hyllyllä ylinopeuden takia.
noin 3 pysäytystä vuodessa x 15vuotta=45 ratsiaa. Kortti ei ole lähtenyt. Todennäkyyksiä kun laskee on kortin lähtö huumeiden takia aika lähellä. ajan noin 20-25tuhatta km vuodessa.

Myös kaksisuuntaisen paperit olen saanut, mutta psykiatri kertoi minun sairastaneeni tätä tautia jo alaasteelta lähtien niin tuota en itse laske ongelmaksi, kun ei se ole mielestäni ongelma. Ongelmana pidin aikaa ennen diaknoosia, kun en pystynyt kaikkea idiotismia itselleni selittämään ja idiotismi on myös hävinnyt alkoholin kulutuksen laskemisen myötä.
Yhteenvetona Pidän alkoholia pahimpana huumeena itselleni.

Yritän tehdä tästä lyhyen. Minulle on oikeastaan lähes jokainen vuorollaan ollut ongelmallisin, eri tavoin vain. 12-vuotiaana alkoholi vei mua kuin metrin mittaa koska se vei kaikki estot minulta huonon itsetunnon omaavalta pois. Sitten tuli vuorollaan bentsot, kannabis ja sitten kun tuli amfetamiini kehiin niin huh huh. Ihmettelin miten olin edes pystynyt elämään ilman sitä. Sitten alkoi reivit ja MDMA ja eri versiot siitä. 2000-luvulla alkoi hitaat, vähän heroiinia mutta pääosin buprenorfiini se vei sitten taas omalla tavalla mukanaan. Nyt tänä päivänä olen metadoni korvaushoidossa ja pahimpana ongelmana pidän tänä päivänä metkun ja bentsojen yhdistelmää. Mikään ei rauhoita paremmin.

Summa summarum, olen addiktin perikuva kaikessa pahassa. Jokainen aine on tuonut minulle ongelmia tavalla tai toisella. Nyt olen 36-vuotias ja alan vasta haaveilla toipumisesta.

Kaikille voimia omaan toipumiseen. Oikeasti.