Huumeiden satunnainen käyttö?

En ainakaan pikaisella haulla löytänyt vastaavaa ketjua.

Ajattelin kysyä teiltä että tunnetteko/tiedättekö oikeasti ketään henkilöä joka käyttäisi esim. amfetamiinia satunnaisesti, ja se ihan oikeasti pysyykin siinä satunnaisessa käytössä? Itseäni askarruttaa tämä aihe koska olen itse perheellinen, työssäkäyvä “normaali” ihminen ja olen nyt viimeisen puolen vuoden aikana tutustunut amfetamiiniin, vapaina viikonloppuina olen tämän puolen vuoden aikana ottanut 3 kertaa pommina… Kuinka monella tää pysyy tässä satunnaiskäytössä vai oonko mä jo menetetty tapaus jos 3 kertaa puolessa vuodessa otan piriä? Olen myös 14-vuotiaasta asti käyttänyt alkoholia satunnaisesti, noin 4 kertaa vuodessa, myös joskus teininä tuli kannabista polteltua enemmän mutta nykyään sekin on noin 2 kertaa vuodessa.

Anteeks sekava teksti mä vaan en ole hyvä kirjottamaan…

kyllä montakin, ihmisiä mistä ei ikinä uskoisi että ne käyttää mitään mut ottaa piriä tai essoja 3-6 kertaa/vuosi. yleensä ongelma käytön taustalla on jokin muu ongelma tai alttius jäädä helposti koukkuun eikä oo tarpeeksi munaa lopettaa käyttöä tai olla hommaamatta lisää kamaa, itellä ei tuu ongelmaa koska en pidä piri-pää sählääjistä vituttaa kun itselle tulee tyynen rauhallinen hyvä fiilis ja toinen sauhuaa vieressä… kylhän sitä menee ja sais mut oon yleensä ostamatta enempää ku pariks illaks ettei tuu kiusausta…

Tutun tutulla oli muutama frendi joka otti sen max. 4krt/v. Tällöin ongelmia ei tule heille… Mikäli liikaa alat innostua, niin kylmästi vaikka baari-illat pois. Mielestäni maksimi on 1g/kk jos sen koko illan aikana ottaa. Lisäksi pitää muistaa masikset (laskut) ja mitään tenttejä tai muita ongelmia ei voi korvata pirillä tms. Hyvin nopeasti muuten löytyy vaikka siivoamista tms. johon tarvitsee piriä ja kohta ajatuksissa pyörii pelkät huumeet… Tällöin viihdekäyttö on aika hankalaa…

Pidä se perhe ykkösenä äläkä missään tapauksessa kokeile esim. iv tms. Jos sinulla ei ole mitään “tyhjiötä” joita huumeella paikkaisit, niin et ole todellakaan menetetty tapaus. Mikäli tälläkin hetkellä toivot että olisi se seuraava kerta jolloin pääset piriä vetämään, niin silloin miettisin kahdesti jatkaisinko tuota viihdekäyttöä (vihaan sanaa, koska mun kaveripiiriin ei ole kuulunut viihdekäyttäjiä)… Pidä selkeät säännöt, älä milloinkaan ota kotona ja ota vain se yksi ilta… Ellei haitat ylitä hyötyjä (esim. masennus on illan jälkeen todella paha eikä pysty “normi-elämään”), niin kyllä itse asiaa tiedostamalla pystyy monet käyttämään todellakin muutaman kerran vuodessa ilman ongelmia…

PS. Kannattaa muistaa että festarilla on usein huumekoirat… Lisäksi jos tikku lyödään suuhun niin kertakäyttö näkyy n. 3vrk:tta…

KYYNISTÄ:

Tunnen nuoria nulikoita, 20v, en yhtään vanhempaa, 40+v. ([size=85]joilta siis toi onnistuu[/size])

Kaikilla lähtökohdat isolla otannalla suurinpirtein samat…

Kyllä sellasiakii ihmisiä oon tavannu, mutta ei tietoo miten sitten pitkällä aikavälillä käyny.

Ottasin kyllä erittäin vakavasti satunaiset piri-pommit, vaikka erityistä tendensiä sulla päihde riippuvuuteen ei oo. Sitä kun ei tiedä jos johon vaikka tähän poreeseen vaan yksin kertasesti ihastuu, rakastuu ja loppu onkii latinaa.

-Toisaalta jos sulla pysyy päihteet lapasessa, niin miksipä ei voisi satunaisesti ottaa.

-Toisaalta jos päihteet ei sua erikoisemmin kiinnosta, niin miksi ottamaan sitä riskiä.

Vanha-Narkki

PS. Olis itse asiassa kiva tietää, mitä ajattelet noista “ajatusviiva ajatuksista”

Tää muakin alko askarruttaan. Kyn se ensin on niin viatonta ja varmaan oiskin mutta ihminen suorastaan on kasattu erilaisista riippuvuuksista. Päihteet tekee riippuvaiseksi vielä vallan ovelasti. Koukuassa ennenkun ite tajuaa. Jonkin aikaa menee ei mitään ongelmaa jne… kaikki tietää kuinka turha tästä asiasta on keskustella.

Huumevalistus: turhinta touhua maailmassa!

Enkä kyllä juuri lukenu ketjua mut piti tuohon vaan lisäillä jotain, shittii, shaibaa tai.

Onko huumevalistus, vai huumeiden käyttö turhinta touhua?!

^Huumeiden “väärinkäyttö” on varmaan vielä turhempaa. Nykyään vaan on lääkkeet melkein kaikkeen, jotta epäonnistuneempi yksilökin voi saadaa paremman mahdollisuuden.

Jokaisella on tietenkin omakohtanen kokemus. Jonkun huume vie samantien, kun jotkut sattumalta sorretut, joita on ihan liikaa, tarvitsisi jonkun keinon, että aivot saataisiin toimimaan ilman paniikkeja ym. häiriöitä.

Off topic ohho, sori. Mut huumevalistus, ei se vaan toimi. Huumeissa on jotain viehättävämpää kuin elämässä ilman sitä, jos lapsille ei mene perille että siinä voi käydä tosi huonosti.

Kiitoksia asiallisista vastauksista :slight_smile:

Pakkohan se on myöntää että on se olo mitä piristä tulee ihan mahtava, paljon miellyttävämpi kuin esim. känni, josta en ole ikinä juuri pitänyt…
Mulla on kuitenkin “hyvät eväät elämään” eli just työ ja perhe jne, joten miksi lähtisin sitä hyvää pilaamaan. Toisaalta taas joo mä en näe siinä mitään eroa sinänsä että jos mulla on vapaa viikonloppu ja mä haluan olla jotan muuta kuin selvinpäin, että vedänkö mä kännit vai otanko piriä, ainoa ero on se että se piri on laitonta. Ja jokaisella kerralla kun olen ottanut olen ottanut vain yhden pommin, en edes tasoittavia ja seuraavana päivänä sitten ku on laskut ollu niin olen kärsinyt ne en ole pakoillut sitä pahaa oloa seuraavalla pommilla…
Ei sitä ikinä tiedä, voi olla että en enään ikinä koske ko. aineeseen mutta voi myös olla että silloin tällöin otan, en kuitenkaan edes joka vapaaviikonloppu-kerralla koska joskus ne vapaat on hyvä viettää vain leväten ja nukkuen. Enkä mä ikinä ole itse sitä edes ostanut, ystäväni ovat tarjonneet. Valitettavasti näillä ystävillä on vähän karannut mopo käsistä päihteiden kanssa…
Siksi tämä asia lähinnä mietityttääkin kun itse en valitettavasti tunne ketään ns. viihdekäyttäjää oman mieheni lisäksi… :frowning:
Mitä te olette mieltä, uskallanko mä jatkossa ottaa enään edes satunnaisesti vai pysyttelenkö satunnais viinassa/pössyssä? :question:

Ne ketkä sitä vetelee joskus ei yleensä jää koukkuun kun tuohon ei hirveää fyysistä koukkua tule, mut ne ketkä rupee suoneen vetämään ni se on sitten siinä aika usein. (piripäät)

^joo, no itseni kohdalla ainakaan ei ikinä tule olemaan pelkoa että suoneen mitään vetäisin, olen nähnyt kyseistä toimintaa ja se näyttääkin todella surulliselta ja vastenmieliseltä :frowning: Ja jos se satunnainen pirin nappailu pärisee minulla pomminakin todella hyvin niin miksi mun pitäis yrittää vielä lisää parantaa sitä jonkun piikin avvulla…

nimenomaan sä vastasit jo omaan kysymyksees. :slight_smile: ei tee siitä niin isoa juttua

Mietityttää silti vaan ja ois mukava keskustella ees tän netin välityksellä jonkun kanssa asiallisesti. oikeessa elämässä en viitti kauheesti huudella tekosiani ja ne joiden kanssa oon keskustellu on sitä mieltä että “kaikki jotka kerranki kokeilee hatsia vahvempaa on narkkareita ennemmin tai myöhemmin, se on ikävä fakta” :mrgreen:

Näin elämän tuomalla kokemuksella voisin todeta, että yleensä siinä vaiheessa kun alkaa miettiä, onko joku asia ongelmallinen tai pitäisikö sille tehdä jotain, vastaus on yleensä “kyllä”. Mitä sellaista amfetamiini voi sinulle tarjota, jota et voisi saada vaikkapa liikunnasta tai sosiaalisista suhteista?

(voisin tähän sanoa myös, että olen kuullut tuttavilta aika monta kertaa tuon “en kyllä koskaan piikittäisi koska se on inhottavaa”-läpän. Arvaapa kuinka monta kertaa se on pitänyt paikkansa silloin, kun käyttö on lähtenyt lapasesta? Ja jokainen niistä on ollut sitä mieltä, että itse on erityinen eikä takuulla käy niin…)

Huumeiden satunnainen käyttö?

Hmm. Riippuu niin huumeesta. Jotkut huumeet muuttaa aivoja pysyvästi, yksi näistä on ekstaasi.
Kaikkihan tietää sen tunteen kun on rakastanut ekstaasiin, mutta sitten noin kymmenennellä kerralla se ei vain yksinkertaisesti toimi niin kuin ennen, että halaa jokaista puhelinpylvästä ja niin edelleen.

Tällöin on aivot jo muovautunut, siten ettei käyttäjä voi enää koskaan saada onnentuntemuksia arkisistakin asioista, tai toki saa, muttei yhtä voimakkaana kuin ennen essoja, joka voi johtaa jopa loppuelämän kestäävään krooniseen masennukseen.

Pirin kanssa asia on oikeastaan pitkälti sama. Mutta piriin rakastumista voi pitää yllä.
Ja yleensä käyttäjä ja piri menee naimisiin jo eka vedoista. Mutta piri ilmoittaa omista tunteistaan vasta sitten kun itse olisit jo jättämässä kumppaniasi.

Joiltakin voi ero onnistua suht hyvin, nämä on äärimmäisen harvassa ja sekin riippuu kauanko he tosiasiallisesti naimisissa ovat olleet.

Mutta jotkut miehetkin esmes tekee itsemurhan, sitten kun tulee ero rakkaimpaansa. Tiedän useita tämmöisiä. Silloin he olivat rakastuneita naisiin. Mutta sama asia pätee vaikka rakastuisi betoniporsaaseen.
Piriin on helppo rakastua, mutta vasta sitten kun yrittää eroa, niin asia valkenee.

Kannattaa satunnaisnarkkien koittaa olla erossa rakkaimmastaan vaikkapa puoli vuotta. Tuo aika on niin lyhyt että kannattaisi kokeilla.

Koska ainoa asia mitä ihminen yksin voi rakastaa on elämäänsä. Silloin kun parisuhde on toimiva, molemmat rakastavat itseään enemmän ja rakastavat elämäänsä yhdessä. Eli he jakavat rakkautensa elämään.

Voihan sitä piripusseillekkin puhua, kuten vaikkapa sieppaville ufoille, kuten mulla kävi joskus 15v sitten… :mrgreen:

Mutta se rakkaus on keinotekoista. Harhaa, illuusiota. Rakkautta joka käyttää hyväkseen.
Piri on narsisti, sieltä pahimmasta päästä. Ja niin moni on ongelmissa rakastuessaan narsistiin.

toi on aika tyhmästi sanottu et koita olla puol vuotta ilman…
sama koskee joka vitun asiaan… koita olla puolvuotta ilman karkkia. jaa oot jo koukussa niin se ei näköjään onnaa… koitappa olla pelamaatta uhkapelejä… jaa oot pelinarkkari… oleppa puolvuotta ilman shoppailua.
ja sul on joku helvetin shopholismi… ja sama seksin kans…
melkeen yhtä vittumainen lause ko joku muija sanoo mihellensä tai toisin päin et valitse minut tai toi kukka pussi… mitä vittua se muija on tutustunut sellaseen jolle kukka maistuu… kannattaa häippästä helvetin lujaa jos ei hyväksy et kumppani polttelee…
sori kaikille mulla on vitun huono päivä… oon täysin katkeroitunut täynnä vihaa tällä hetkellä…
ja toivoisin jotain vitun syöpää et sais luvan kans laittaa elämän vituiksi ko ois enää vaik joku vuos kaks elin aikaa…

Sillä, että voi olla puol vuotta käyttämättä piriä voi osoittaa itsellensä, ettei olekkaan niin rakastunut ko. aineeseen. Tai pikemminkin toisinpäin, että kuinka paljon piri on käyttäjäänsä rakastunut.

Niin ja jos mulle joku muija sanoisi, että kukkapussi tai minut, niin ottaisin kukkapussin. Vaikken edes polttaisi, sillä semmoinen kumppani, joka alkaa jollain asialla kiristää toista ei pitemmässä juoksussa ole hyvä asia.

Sama pätee rakkauteen piriin, jossain vaiheessa alkaa kiristys, joko otat minut tai…

Parin päivän päästä käyttäjä tajuaa, mitä se piri tarkokitti. Se tarkoitti sitä, että se on ajanut ihmisen oman “hyvänolontunteen järjestelmän” kokonaan alas, ja pitkäksi aikaa. Tarkoittaen, että pirin kumppani ei voi tuntea kuin huonoja fiiliksiä asiasta kun asiasta. Paitsi jos ottaa rakkansa takaisin kotiin…

Ihan eri asia, jos tietää itse että on pirikoukussa, eli naimisissa. Mutta jos siinä vaiheessa luulee suhdetta pelkäksi satunnaiseksi seksiksi, voi olla hyvinkin väärässä. Eikä se selviä muuten kuin pitämällä vähän aikaa etäisyyttä rakkaimmastaan.

Ja voi sitä itsepetoksen määrää, mitä kaikki narkitkin tällä palstalla yrittää itselleen valehdella.
Sen ymmärrän jos valehtelee työkkärissä tai jotain. Mutta sitä en ymmärrä miksi valehdella itselleen -enää!

Mä en valehtele itselleni enää, piristä on tullut tärkeempi kuin alkosta. oispa ihanaa vetää vaan kännit, mutta ei. Ap:lle sanon et nyt on ok muut tarjoo ja pommilla otat, mutta näin ei välttämättä aina ole. Älä lähde tähän leikkiin, en tunne yhtäkään joilla ois jäänyt vain viihdekäyttöön, ok voit olla eka. Itse en enää huijjaa itseäni missään suhteessa. Voimia sinulle <3

Kyllä viihdekäyttö on mahdollista. Tosin harjoittelemisjaksoon saattaa mennä useita vuosia ja jokin kova koukku jostain aineesta ja jotkin reflat yleensä jossain vaiheessa tulevat. Hengenlähtökin voi käydä lähellä ja parit psykoositkin pitää kokea. Eli viihdekäyttö on aika vaikeaa.
15 vuotta pelaillu eikä nyt juuri mitään koukkua. Kaipa olen oppinut miten mitäkin kuinka paljon ja mihin vaivaan mitäkin käytetään.

minä.
no joo, joskus lähtee käsistä, mut ainakin ennen oikeesti käytin satunnaisesti ja harvoin, isoissa bileissä jne.
ja uskon että itsekurilla tollanen oikeesti pysyykin hanskassa.