hupsheijakkaa

Olen siis leija, mutta sain koneeni alkutekijöihin, eikä salasanat ym. ollut enää koneen muistissa ja mun muistissa ei kyllä pysy mikään :slight_smile:.
Elämä on ollut pelkkää sontaa jo pitkän aikaa, sairauksieni kanssa ym. Tällä hetkellä keuhkolääke on lopetettu ja siihen tyssäsi parantumiseni, eikä ole tietoa koska se aloitetaan taas… Asunnon mun pitäisi saada tammikuussa, mielenterveys yhdistyksen Aspan kautta, mulla kun on vieläkin hapet ja on tuskaa kiivetä mäki ja rappuset kolmanteen kerrokseen. Ja tämä kökkiminen kotona letkun päässä syö naista, onhan tässä jo joukuussa oltu vuosi lisähapeilla ja tuskin pääsen näistä eroon pitkään aikaan, saturaatiot on ihan samoissa kun ennenkin. Seuraavaksi menen tyksiin 9pv puhalluskokeisiin ym. ja taas tiedetään vähän missä mennään…
Viiniä tuossa meni runsain mitoin, mutta ollut jo jonkin aikaa ilman, ja elämä on taas valoisempaa, ihanaa kun ei ole krapuloita :slight_smile:.
Isää on kova ikävä vieläkin, ja pikkusiskoni hyökkäs nyt meitä kaikkia kolmea isän lapsia vastaan isän hautajaiskuluista, 1000e olisi vielä maksamatta… Mulla nyt ei todellakaan ole rahaa pistää noin vaan satoja euroja mihinkään, ja kun neiti ei kuunnellut mua kun sanoin että kannattaa odottaa ja käydä ensiksi sossussa kuulemassa mitä he hyväksyvät hautajaiskuluista, samalla sanoin etten maksa mitään hautajaiskuluja kun tiesin miten tuossa käy…
Että tälläistä… Onneksi mulla on nämä muruseni, en jaksaisi ilman heitä, he ovat niin hyviä hoitajia täällä kotona, ihana kun on jotain mitä silittää ja pitää huolta. Niin ja tuli mulle akaatti kotiloitakin, nekin on jänskiä otuksia :smiley:!
Mutta sinnikkäästi eteenpäin menossa ja taas on kova halu saada elämä raiteilleen :slight_smile:.

Eli siskos maksaa viulut ja te muut lusmuatte?

Mikäs Aggaa pännii? Luin tuossa jossain vaiheessa että olit yksi joka Fernettiä kiusasi, sun ei kannata edes aloittaa sitä mun kanssa…
Ja asiahan ei sulle kuulu, mutta maksanko satoja euroja rahoista jotka tuskin riittävät elämiseen, sairaalalaskuihin, kotihoitoon, lääkkeisiin (syön 16eri lääkettä) kolmeen vakavaan sairauteen… Ja siskoni ei todellakaan kuunnellut mua ja mun kokemuksiani, vaan halusi pitää päänsä hienoista hautajaisista toisessa kunnassa, mitä ei sossu todellakaan maksa. Mutta siskoni on muuttunut paljon kun olen asunut täällä, hänestä on ns. pikkusnobi, auto pitää olla vaikka kuin auttaisi jos pistäisi sen pois ym. Pitää näyttää kaikille että on rahaa, jota ei todellisuudessa ole. Ja olisihan se ollut hirveää mennä niin että katsotaan ensiksi mitä se sossu kustantaa…
Mutta taas on upea päivä, eilen olin neljän tunnin reissussa keskustassa, kirjastoa ym. ja äsken tulin mt kuntoutusohjaajan keikalta :slight_smile:… Kyllä selvin päin on mahtavaa, nauttii elämästä ihan eri tavalla :smiley:!

Moi
Harmi isäsi pois meno :frowning: . Eiköhän noihin kustannuksiin löydy sopua jos on halua. Sisaruksien välit on ainakin minun kohdalla tiivistetyneet kun vanhemmat ja isovanhemmat kuolivat muutamia vuosia sitten ja kaikki tapahtui 5 vuoden sisällä. Ei muuta kuin nokka pystyyn ja menoksi :slight_smile: .
Toivoopi Tuppi
Niin se rahapuoli siis joo. “Siis millä maksaa jos ei siihen ole millä maksaa”
Sopuisia sisarusvälejä :slight_smile:

Toivoopi Tuppi

“Kiusasi”, hmmm…no jos raitistumisesta puhuminen päihdelinkki-nimisellä palstalla lasketaan kiusaamiseksi niin sitten ehkä kiusasinkin.

Tuossa vähän esimerkkiä siitä mitä Fernetti mulle lateli, sehän ei toki kiusaamista ole:

Siis tuossa vain pieni esimerkki. Hyvä kun olet onnistunut raitistumaan, eihän sulla varmaan ole rahaa juoda, kun ei ole kerta mihinkään muuhunkaan.

Loukkaavaa tekstiä :frowning: , Rauhoitu “Agga”
T.Tuppi

Agga, mä kyllä ymmärrän jos Fernetti on menettänyt sussa hermot, latelet asioita mistä et todellakaan tiedä mitään… Ja poistu mun ketjustani, tai ilmoittelen ylläpitoon, kyllä tuollaselle ämmälle pitää saada kielto näille sivuille. Mutta et todellakaan onnistu mun loukkaamisessa, se mitä olen kokenut, tuo on kyllä kun kärpäsen paska valtameressä :smiley:!
Tuli sitten pikku kuumeilu eilen, nousi 38 hyvin pikaisesti, ja soittelin jo osastolle ja kyselin neuvoa. Mä epäilen kuumeen johtuneen siitä, kun remusin pitkin keskustaa ilman lisähappea… Eli tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :slight_smile:. Nyt sitten otan rauhallisesti, tänään tulee happipullot ja opiskelija jutustelemaan mun kanssa, kun olen “monivammainen” niin saa ilmeisesti hyvää aineistoa musta opin näytteeseen :smiley:! Huomenna hiljakseen kauppaan ja lauantaina on sitten treffit :wink:… Huh, nytkin jo jännittää :slight_smile:… Hän tulee mun luokse, kun mulle on vaikeaa lähteä moneksi tunniksi jonnekin, mutta ehkä käydään syömässä. Hän haluaa kovasti nähdä kisuni, kolmen vuoden siedätyshoito kissa- allergiaan, ja nyt testailee jospa saisi jo hankittua omat kisulit :slight_smile:.
Mutta tässä taas, tulossa hyvin aurinkoinen päivä Ja siitä saa nauttia ihan täältä sisältäkin käsin :smiley:!

Aggaa luultavasti ärsyttää, että sepustukset olemassaolosi vaikeudesta kuulostavat juomisen selittelyltä.Entiselle alkoholistille nimittäin itsesääli ja ymmärryksen kerjääminen ovat tuttujakin tutumpia juttuja.

Moi
Asetu Leijan rooliin noiden sairauksien keskelle, tuskin Leija siitä mitään sääliä kaipaa vaan pyrkii purkaamaan
omia ongelmiaan.
T.T

Mörinä, sanon sulle saman, poistu ketjustani!
Kerron sairauksistani, koska se on mun elämää, sääliä en hae, ole koskaan hakenut. Luehan mun ensimmäinen ketju kokonaisuudessaan, niin ehkä näet sen mun todellisen minäni, jos osaat lukea ajatuksella etkä lauo niin kuin agga asioista mistä et tiedä paskaakaan!
Vai onko teillä viinat ja huumeet sekoittanut pään, ettei kunnon keskusteluun enää pysty, vaan lauotaan vitun typeryyksiä :smiley:! Mutta olen vahvempi ihminen kuin tollaset vaippaihottumasta kärsivät, voitte todellakin raapia vain persuksianne. Ja tulen edelleen kirjoittamaan sairauksistani, nuo toteamukset ei mun todellakaan häiritse, esim. sellaisen jälkeen kun istut sairaala vuoteella ja kerrotaan että keuhkosiirrännäis leikkaukseen ollaan menossa, onneksi se peruuntu :smiley:! Mä saan paljon iloa pienistä asioista, esim. en olisi tässä ilman kissojani, kyllähän pää voi hajota yli 10kk kotona möllöttelyt, myös aggalla ja mörinällä :smiley:! Mutta jännästi, vaikka olen kaksisuuntainen, olen selvinnyt tähän asti ja selviän siihen kun ja jos musta tulee täysin terve nainen. Alkoholismi on vain pieni osa mun elämääni, mä en siitäkään ruikuta että jospa nyt vähentäisi, vaan teen sen että nyt taas loppu, ja jos joskus maistuu niin se on sit taas siinä. Elän päivä kerrallaan, en tiiä mitä huominen tuo tullessaan :smiley:! Jännityksellä odotan :wink:.
Eik nyt tullu alkoholistien äitien pakkohoito voimaan, onneksi, jos tuollasia syntyy tän maan päälle :smiley:!!!

Moi
Älä noista Aggan kirjoituksista piittaa , Arvostelee enemmän kuin auttaa.
Lainaus ekan aggan kirjoituksesta:
“Olen alle kolmikymppinen nuori nainen. Valmistuin muutama vuosi sitten ammattiin ja muutin töihin vieraalle paikkakunnalle. Jo ennen tätä olin muuttanut etelä-suomeen opiskelemaan pohjois-suomesta. MInulla on koko nuoren aikuisuuden ajan ollut ongelmia liikasyömisen ja juomisen kanssa, välillä enem…”“”
Ja jotain sinnepäin. Ensimmäinen viesti 2009
T.T
En löytänyt omaa ketjua kyseiseltä. Ehkä joku vois siinä vähä jeesata

Aivan uskomatonta käytöstä ja mielestäni siihen pitäisi puuttua nyt ja heti ennen kuin tekee jollekin aivan peruuttamatonta… Täällä kuitenkin ihmiset hakevat apua, eikä tuollainen käytös todellakaan ole sitä, ja heikompi ihminen lamaantuisi tuollaisesta…
Onneks mulla on tapahtunut niin paljon suuria asioita, ja niiden kanssa taistellut, et tuollaiset ihmisjäänteen palaute todellakaan merkkaa mitään :slight_smile:.
Ja tänään oli todella hyvä päivä, se opiskelija on aivan uskomaton likka, ja aloitettiin ihan syntymästä asti :smiley:. Saanoinkin hänelle että koska hänen pitäsi saada se työ loppuun :smiley:! Mutta kuulemma jäsentelin asiat järkevästi ja saatiin nyt näin ekalla kerralla paljon aikaiseksi, ensi viikolla taas. Ensi viikolla mulla onkin tutustuminen vaihtoehtoon joka on a- klinikan talo missä saa halvalla ruokaa, isot pesukoneet, ja se sauna :smiley:… Toivottavasti siellä on hyvää porukkaa niin aloittaisin siellä käynnin, mun torstai klubin lisäksi. Ja saan molempiin sulhon mukaan (sähkö happirikastin) ettei tarvitse tuhlata pulloja, ne kun kestää sen tunnin mun virtauksilla. Mutta on tosiaan ihanaa kun pääsee jonnekin käymään, täällä kotona on jo tosi tutut seinät :smiley:! Leffoja kovasti katellut ja nyt tosiaan käyn kirjastosta lainaamassa niitä, ja nytkin löysin kultahipun, englantilaista rikos draamaa :slight_smile:. Nyt sitten kudon itselleni kaulaliinaa ja katson jännityksellä sarjaa… Kutomisessa on kyllä pari karvasta mukana :smiley:!
Se tästä päivästä, huomenna on uusi, jos avaan silmäni :wink:)))

Kerroin vain miltä muiden ongelmien kuin alkoholiongelmien selvittely täällä saattaa kuulostaa selvinneen näkövinkkelistä.Selvinneen näkövinkkelistä muut ongelmat johtuvat viinanjuonnista.Tai muihin ongelmiin juominen aiheuttaa lisää ongelmia joiita ei voi menestyksellä ratkoa ennen kuin juomaongelma on ratkaistu.Ei tämä leijaan niinkään liittynyt.paitsi että jos on vakasasti sairas, ei se ryypiskely kai lääkärienkään mielestä oloa kohenna. Minun puolestani jokainen juokoon tai olkoon juomatta.

Anteeksi jos loukkasin ja kommentoin asioita mistä en tiedä mitään…olin tosiaan ajattelematon ja huonolla tuulella.

Näinhän se on, Mörinä, että ei ole sellaista ongelmaa mitä ei juomalla saisi pahennettua. Ja tämä nyt vaan ihan yleisenä kommenttina, ei ole tarkoitettu kenellekään henk. koht.

Älä myöskään tule opettamaan asioita joita joka ikinen alkoholisti tietää, mutta sehän tekee alkoholistista alkoholistin kun ei pysty lopettamaan heti. Ja on aivan sama mitä kirjoitat, sulla ei ollut asiaa mun ketjuuni…
Nyt en kerkiä takoa päähän joillekin asioita, yritän tässä siivota, pidän taukoa kun henkeä ahdisti ja yskitti… Jokainen on varmaan elämässään kokenut ainakin kerran tukehtumisen tunteen, mä koen niitä kymmeniä kertoja vuorokauden aikana, ei mikään miellyttävä olo. Ja parantumiseen ei ole nyt vielä mahdollista kun otettiin keuhkolääke pois todella huonojen veriarvojen takia… Mutta pirteenä täällä puuhailen, olen onnellinen :smiley:. Mulla on mahtava tukipiiri, niin ammatillisia, kuin ystäviä, veli ja varsinkin äitini… Äiti jaksaa soittaa joka päivä ja kysyä vointia, sääli ettemme näe ennen kuin pääsen hapeista irti, ei olla nähty tämän toteamisen jälkeen. Minä kun en pääse liikkumaan yleisillä ja hän asuu itä- hesassa… Mutta kyllä puhelutkin auttavat :smiley:!

Moi Leija, luulen että Agga ei tarkoittanut mitään pahaa. Hän ehkä pyrki auttamaan sua tällaisella provokatiivisella “mini-interventiolla”, mutta ehkä lipsahti vähän väärään paikkaan/hetkeen ja liiankin räväkällä tyylillä. Ja toki luetun ymmärtäminenkin tän sisko/sossu/hautajaiskulut-kuvion suhteen oli vähän hakusessa. Mun mielestä avoimella foorumilla ei kuitenkaan voi kieltää ihmisiä kirjoittamasta mihin ketjuun haluavat? Tai on kai sitä yritetty milloin minkäkin rähinän yhteydessä ja aika hedelmättömäksi on osoittautunut.

Itsekin olen sitä mieltä, että jos on vakavaa terveysongelmaa sun muuta murhetta niin ei dokaus ainakaan auta asioissa - tosin itse en ole pekkaa parempi, vaikka useimmiten juonkin ei huonoon vaan “liian hyvään” oloon. Nyt voit käskeä mut pois ketjustasi jos haluat ja pysyn kyllä poissa.

Moi
“Agga” pyysi anteeksi ja itse arvostan ihmisiä jotka pystyy niin tekemään.

"Kirvehet kaivohon ja puukoot tuppehen tai “Tuppiin” :wink: " ja rähinät pois

Tv.Tuppi

Huomenta, täällä sitten herättiin hyvin aikaisin…
En ymmärrä miksi pitäisi hyväksyä anteeksi pyyntöä ihmiseltä jota en tunne? Muuten kun vähän luin Fernetin metsää… Ja siksi olenkin hämmästynyt saaneesta palautteesta, koska luulisin ettei aggakaan tunne minua…
Ja on todellakin tiedossa se mitä alkoholi tekee varsinkin sisuskaluille, olen ollut niin pahasti viinassa kiinni, että kakkasin verta ja lisää vain viinaa. Siinä ei ole ollut paljoakaan järkeä mukana, mutta silloinhan mulla oli syvä itsetuhoisuus, yritin niitä itsemurhiakin monesti, pillereillä ja viiltämällä ranteet. Kerran heräsin tehotarkkailusta, ja itkin kun avasin silmäni. Olen käynyt todella syvällä, ja sieltä ponnistelin ylös, nyt ollaan sitten tässä… Ja en hae tälläkään mitään sääliä, kerron vain tosi asiat, että ehkä ihmiset ymmärtää sen miksi en ole välittänyt terveydestäni vaan join viiniä. Onneksi taas herättiin, ja on taas sellainen olo että sitkeästi yritän eteenpäin :slight_smile:.
Eiliset treffit meni hienosti, sain vaikka mitä, parasta oli itse savustettu lohi joka oli tosi hyvää :smiley:! Sitä syön vielä tänään ja huomennakin… NAM. Ja kisut sai leikkiä oikeen kunnolla, ja he kyllä innostuivat ehkä liikaakin :slight_smile:. Mutta sitten aloin iltapäivällä tärisemään ihan hirveesti, ja jälleen nousi kuume nyt 38.9. asti… En ottanut nyt tyksiin yhteyttä, teen sen maanataina kun oma lääkärini on paikalla, ja hän voisi ehkä saada välähdyksen mistä tämä johtuu. Ei muuten mutta jos pöpö menee keuhkoihin, niin tulee vakava lähtö tyksiin…
Tämä on vähän samanlaista mitä mulla oli silloin ennen kun tautini todettiin… Mutta ihan hyvillä mielin ollaan, ja jaksan naattia kaikesta mikä tuo iloa elämääni :smiley:!

Höh. Kuka täälä nyt toisen tuntee, kukaan ei tunne sinua etkä sinä muita, niin jatka vaan noita sepustuksia, Jätämme ketjusi rauhaan. Jätän lukematta ja sehän on jokaisen oikeus olla lukematta, Jos se on pelkkää rutinaa treffeistä ja hengityskoneista, sen olet itse saanut aikaan :imp:
T.T