Huono päivä.

Tänään taas tein taloudellista kiusaa itselleni. Pitkän aikaa on pelaaminen pysynyt hallinnassa minulla on ollut 30 dollarin kuukausi raja millä pelaan nettipokeria ja se oli tähän päivään saakka pitänyt koko alkuvuoden. Tänään rahaa meni 250 euroa eli noin 10 kuukauden peli budjetti. En ole veloissa, enkä muutenkaan enää taloudellisissa vaikeuksissa pelaamiseni kanssa. Se ainoastaan aiheuttaa vitutusta ja harmaita hiuksia minulle ja puolisolleni joka pyrkii pitämään huolta rahoistani. Itsekin olen tänä vuonna pyrkinyt kaikin keinoin ehkäisemään suuria tappioita ja mielestäni sangen kohtalaisella menestyksellä, lukuunottamatta tätä päivää. Mietin tässä, että olenko ihan täysi aasi, kun yritän opetella kohtuu pelaajaksi. Ajatushan on sinänsä kaunis, mutta voinko oikeasti kuvitella joskus oppivani.

Monesti olen miettinyt, että olenko erityisen riippuvaista sorttia. Tällä hetkellä minulla on kaksi riippuvuutta: tupakka ja nettipokeri. Aiemmin olen ollut riippuvainen myös pelikoneista ja alkoholista. Ne on nyt saatu kuriin, mutta varsinkin tämä nettipokeri homma uhkaa koko elämän tasapainossa pysymistä, ainakin ajoittain.

Onko täällä joku, joka on oppinut hallitsemaan pelaamistaan?

Mielelläni en luopuisi nettipokerista koska koen pelin kiehtovaksi. Ja olen kuitenkin järkevä ihminen ja minulla on halu olla oman itseni sekä rahojeni herra.

Olen tällä sangen pienituloinen työtön opiskelija. Kova kuitenkin kokoajan on pyrkimys päästä töihin. Tästä johtuen tämäkin 250 euron menetys tuntuu niin ikävältä.

Lisäyksenä edelliseen. Nyt aion pitää useamman kuukauden taukoa peleistä ja sitten miettiä haluanko vielä kokeilla kohtuu pelaamista. Elämän aikana tullu otettua pikavippejä varmaan noin kymppitonnilla ja melkeen kaikki menny pokkaan. Kaikkinensa nettipokeri on vienyt varmaan ainakin reilut 20 000. Viime vuonna jo harjoittelin kohtuu pelaamista avopuolison uskollisella avustuksella ja vuoden pokerisaldo jäikin noin 1000 euroa plussalle. Edelleenkin olen vuodesta 2009 ollut joko työttömänä tai opiskellut, joten missään vaiheessa tulot ei ole olleet kovin isot, mihin nähden rahaa on mennyt paljon.

Tämä päivä oli aivan “UFO”. Menin aivan ihme tilaan pelatessani, kun yritin paikata tappioita pelaamalla isolla panoksella. Niin ei saisi koskaan tehdä. Jotenkin pelatessa järki täysin sumenee ja sitä vain ajattelee, että kohta napsahtaa iso voitto.

Pitäisi varmaan ensin ottaa ensin kymppitonni velkaa ennen kuin tajuaisi lopettaa. Tiedän, että minun kannattaisi lopettaa “hyvän sään aikana”, mutta mieltymys peliin on liian voimakas. On vaikea luopua jostain, mikä on ollut todella iso osa elämää jo lähemmäs puoli vuosikymmentä.