Hei!
Olen alkoholisti.
En suurkuluttaja, en tissuttelija, vaan alkoholisti.
Asiasta ei tiedä kukaan…
Nauran!
Tottakai tietää, melkein kaikki. Kaikki ovat vain hiljaa…
Mieheni tituleerasi minua alkoholistiksi kerran, kaksi vuotta sitten. Pyysi anteeksi, kuulemma hermostui, en ole, hän sanoi.
8v sitten hän ihmetteli miksi pitää juoda niin usein. Voi kun hän olisi tajunnut jo silloin ja mennyt pois. Olisi säästynyt paljolta.
Olin vihainen, miksei kukaan halunnut minulle apua kerta tiesivät, kukaan ei ottanut asiaa puheeksi. Tietävät ehkä luonteeni, suuttuisin ja kääntäisin kaikki toisten syyksi. Eivät vaan halua. Katsovat mielummin vierestä.
Enää en ole vihainen, ymmärsin miksi olivat hiljaa. Minulla oli vielä juomatonta juomaa, en ollut valmis. Odottivat että kulautan viimeisenkin ämpärin tyhjäksi.
Olen juonut sen tyhjäksi. Ja luovutin. Olen sairas, Haluan avun. Tunnustan, myönnän, antaudun. Haluan lopettaa.
Huomenna kerron miehelleni kaiken. (Kyllä hän on varmasti jo kauan odottanutkin että myönnän) Myös sen että olen läheisriippuvainen, myös sen että tunnen olevani arvoton.
Siivoan, siivoan pois ympäriltäni kaiken sen miksi tunnen arvottomuutta. Aloitin alkoholista, jatkan myöhemmin muista asioista.
Katsotaan haluaako mieheni siivota minut, aloittaa alusta, vai olisiko meillä vielä toivoa.
En ole lyönyt, en pettänyt. Olen hoitanut oman osani työstä ja kodista. Läsnä en ole ollut, se saa minut itkemään.
Nyt olen selvinpäin, ja tästä eteenpäin pelkään mutta olen valmis taistoon <3