Humala puheet

Olen avioliitossa nelisen vuotta miehen kanssa, joka juo (aina juonut) ja väkivaltainen ajoittain. Ei pysty hillitsemään itseään, varsinkin jos on juonut. Mies on tyoton, joten aikaa riittää krapulapäiviin, myos kouluun jossa opiskelee suomenkieltä on oltu menemättä usein. Asiasta on keskusteltu tuhat kertaa, itsekin myontää että juomisen kanssa on probleema. Ei suostu tekemään mitään asian hyväksi, ei AA, ei tukiryhmää. Itse kävin tukiryhmissä joka ei auttanut minua ollenkaan.
Juominen on nyt tullut välillemme vakavasti ja pysyvästi - ja rikkoo avioliittomme pikku hiljaa. Kotiin tullaan usein niin että just ja just pystyssä pysyy, kaatuu lattialle ja lyo päänsä, huutaa ja mellastelee muutenkin naapureita häiriten. Sitten yollä puhetta riittää tuntikaupalla, nyt uusin on että hän on niin tavoiteltu muitten naisten kannalta, kuka jutteli ja mitä sanoi, ja minua todella raivostuttaa ja kuvottaa että on pakko kuunnella muista naisista. Olen erittäin mustasukkainen luonteeltani, ja mieheni sen hyvin tietää, silti jatkaa samaa rataa. Sanoo että hän saisi kenetkä vain haluaisi.
Minua vaivaa nyt kysymys, mitä humalatilassa olevat todella tiedostaa kun ne puhuu ? Sanoi laskevansa vain leikkiä, ettei pidä kallistaa mun korviani puheilleen, kuitenkin sieltä aina tulee esille joitain “totuuksia” eli niitä asioita joita keskustelemme arkisin selvinpäin. Totuus tulee esille “lasten ja humalaisten huulilta” ??? Onko se totta? Mieheni on uskollinen minulle ja erittäin rehellinen luonne. Onko tässä piilevänä jokin uteliaisuus muita naisia kohtaan, tai halu heitä tavata? Haluaako todistaa jotain itselleen / minulle ? Hän tietää menettävänsä minut ja lopullisesti jos kolmas ihminen tulisi kuvioihin. Uskon ja luotan mieheen, vaan haluaisin muiden mielipiteen näiden humalajuttujen suhteen. Myos sana “ero” on kuultu liian usein kodissamme, asia josta en pidä.

Kerran kännissä oli halunnut lähteä kotoa pois, että pakkaa kassinsa ja lähtee. Olin jo sanomassa että goodbye (helpottuneena) kun hän uhkasi jättää jonkin “merkin” kasvoilleni - pelästyin kamalasti että nyt lyo - enkä sanonut sanaakaan. Siinä meni hyvä tilaisuus, kun itse oli valmis lähtemään…

Juttu on niin, että taloudellinen tilanteemme on aika huono, raha ei riitä baareissa istumisiin ja loputtomiin taksikuluihin. Minusta on niin kauhean väärin että toinen venyttää pennejä soikeiksi, ja toinen tuhlaa miten vain. Haluan todella saada tämän vyyhdin selvitettyä, ja olen valmis lopettamaan koko avioliiton, jos niin on ainoa vaihtoehto. Harmittaa vain kun viimeiset kaksi vuotta on mennyt niinkuin aivan hukkaan, ja joutuisin taas aloittamaan uudelleen, minun tapauksessani se tarkoittaa etta minä muuttaisin pois kaupungista ja ulkomaille takaisin.
Hieman sekavaa koko juttu, anteeksi, vaan todella vastaanotan kiitollisuudella kanssasisarten/veljien kommentteja. Mutta ei ehdotuksia AA, tukiryhmiin, kiitos.

Jos ajattelet että alkoholisti on mieleltään sairas, voi humalaisen jutut laittaa sairauden piikkiin.
Minun mieheni myös puhuu ja puhuu juotuaan jotain ja sitä jatkuvaa jaarittelua samoista asioista on raskasta kuunnella. Usein tiedän hänen juoneen juuri siitä että tarinaa riittää ja mieliala on vähän turhan kepeä. Mieheni on myös humalassa keksinyt tarinoita läheisistä ihmisistä saadakseen mielenkiintoni heräämään tai ärsyttääkseni minua tai manipuloidakseen minua muita ihmisiä vastaan. Hänen lempiaiheitaan ovat minun sukulaiset, joista hän on saanut selville jotain asioita mitkä muuttaisivat mielipiteeni heistä.
Olen jo oppinut ettei humalaisen puheita edes kannata kuunnella eikä ainakaan uskoa! Jos seuraavana päivänä kysyin tarinoiden todenperäisyyttä, mies ei joko muistanut koko asiaa tai tunnusti ettei asia niin ollut mitä hän oli humalassa puhunut. Puheet toisista naisista ottaisin vain pelkkänä yrityksenä ärsyttää, varsinkin jos olet mustasukkainen. Miehesi haluaa että et halua erota hänestä, vaikka hän juo etkä hyväksy sitä. Annan neuvon, mitä itse en ole pystynyt noudattamaan: Jos haluat elää huolettomampaa elämää, jätä mies juomaan itseään rappiolle ja rakenna oma elämäsi jossain muualla. Kyllä Suomessa mahdollisuuksia riittää!

Mies kotona, haluton tekemään yhtään mitään. Tultuani töistä kaikki työt odottaa; lumen kuolaaminen, siivous, ruuna laitto ym. mies juo lähes joka päivä ja viikonloppuisin kaatokänniin. Jatkuvaa sukulaisten solvausta, alapään puheita ( kuinka hyvä, millainen), naisen vaihtoa kavereiden kesken ym. - Koko viikonlopput - arvaatte varmaan ettei tällainen sikamainen käyttäytyminen Ei herätä intohimoja - vienyt kaiken olemassa olevankin… Vai herättääkin jollakin - silloin tarjoilla ilmaiseksi 59 vuotias ukkomies. Onko tämä sitä kuudenkympin kullatusta ja mitä se on ? T. Kurkkua myöten täynnä, kyllästyny väsymyksestä

Mies kotona, haluton tekemään yhtään mitään. Tultuani töistä kaikki työt odottaa; lumen kuolaaminen, siivous, ruuan laitto ym. mies juo lähes joka päivä ja viikonloppuisin kaatokänniin. Jatkuvaa sukulaisten solvausta, alapään puheita ( kuinka hyvä, millainen), naisen vaihtoa kavereiden kesken ym. - Koko viikonlopput - arvaatte varmaan ettei tällainen sikamainen käyttäytyminen Ei herätä intohimoja - vienyt kaiken olemassa olevankin… Vai herättääkin jollakin - silloin tarjoilla ilmaiseksi 59 vuotias ukkomies. Onko tämä sitä kuudenkympin kullatusta ja mitä se on ? T. Kurkkua myöten täynnä, kyllästyny väsymyksestä

Niin… Jokaisella on oikeus pysytellä omassa henkilökohtaisessa helvetissään ihan niin pitkään kuin haluaa. Tai sitten oikeasti alkaa tekemään jotain ja lempata p*ska pihalle ja aloittaa alkoholistivapaa elämä.

Kyllä niistä humalapuheista menee toiseltakin järki jos liian kauan joutuu niitä kuuntelemaan. Pois vain sellaisesta, jos ei lopullisesti niin ainakin joksikin aikaa. Hyvin äkkiä omat ajatukset selkiytyy kun ei joudu kuuntelemaan kieltä jota ei ymmärrä.

Minulla on earit… en kuuntele etten reagoi. Puheet jatkuu nimittäin koko yön

Ai kamala.Horiseeko ne jossakin vaiheessa koko yön…ei vain kännissä nukkumaan mennessään.Montako vuotta ryyppäämistä tuohon tasoon pääseminen vie? Kiitos kun kerroit…eipä kiinnosta yhtään tulevaisuudenkuviona.Nyt herra on koko iltapäivän ollut päikkäreillä…eilen illalla joi…