Hukassa

Onneksi löysin netistä tämän sivuston ja toivon löytäväni neuvoja ja ihmisiä jotka samassa tilanteessa.

Olen seurustellut nyt puolitoistavuotta poikaystäväni/kihlattuni kanssa ja olen tuntenut hänet jo ainakin 10 vuotta.Päihteet kuuluneet hänen elämään ainakin 10 vuotta. Mopo lähti käsistä hänen äidin kuoltuaan vuonna 2004.Tiesin ihmisen ja tunnen hänet ja tiedän hänen taustat ja kaikki hänestä… silti rakastuin häneen .
Minun tultua hänen elämään on hän ryhdistäytynyt ja saanut asioita kuntoon,mutta silti monta kertaa pitää retkahtaa että ei enää koskaan huumeita !?!? Me ollaan tapeltu ainakin kohta vuosi tästä retkahtelusta ! Tulen hulluksi kohta ! Olen nyt kuudennetta kuutta raskaana,poikaa odotetaan ja silti viikko sitten taas retkahdus . Musta on tullut todella vainoharhanen koko ajan epäilen kyttään kiellän raivoan lyön rikon tavaroita . Tuntuu niin pahalle että ei voi sanoin kuvailla ! Pahinta näissä hänen retkahduksissaan on se että tulee mun eteen ja on ottanut bentsoja subua mitä lie rauhottavia ja väittää pokkana olleensa täysin selvä ! Niin monta kertaa hän pyytänyt anteeksi ja niin monta kertaa valehdellut ! Missä se raja menee ? Miks en vaan voi jättää kokonaan kylmästi häntä pois mun elämästä ? Mua sattuu ihan helvetisti ! Mä haluaisin tukea ja auttaa ja ihan mitä vaan että loppuis ja hän pystyis olla raitis mutta en vaan pysty olla se tukihenkilö hänelle ja musta tuntuu että hän ei halua lopettaa. Tämä on niin noidankehä missä pyöritään yhtä samaa ympyrää. En itse ole koskaan käyttänyt huumeita. Onko tässä mitään toivoa enää elää tulevana perheenä minä vauva ja mies? Auttakaa kyselkää ihan mitä vaan . Tarviin juttuseuraa. -kiitos.

Ole vahvana. Kun saat lapsen, ei sekään ole narkkaamisesta tee loppua. Jos et heivaa miestäsi ja kylmetä itseäsi, tulet kasvattamaan lapsesi yksin, ja olet käytännössä kahden elävän olennon holhoojana (lapsesi & miehesi) . Olet tehnyt kaikkesi, toisen ihmisen elämää ei voi pelastaa. Monet vanhemmat ei pysty auttamaan huumeiden käyttäjää, kumppanit ei pysty, yhteiskunta ei pysty. Ainut kuka voi on he itse, mutta tahdonvoima ei aina riitä… Voin exän kavereista kertoa, että monet heistä ovat hyviä isiä ja pystyy olemaan viikkojakin vetämättä, käy töissä jne jne, mutta joskus aina retkahtaa ja reissut sitten tuppaavat aina venymään. Narkkareilla on usein keinot kun keinot keplotella tilanteista ja saada itsensä vähintään puhumalla selville…

Jos poltat tupakkaa,sitä voi verrata siihen, kun jossain paikassa on kielletty tupakointi, keksii paikan/keinon päästä tupakalle. Jos kumppani minulta kieltäisi tupakanpolton, yrittäisin tehdä sen salaa ja todellakin peittää jos oisin retkahtanut. Ja huumeissa se on vaan tuhat kertaa pahempaa…

Asiat ei tule korjaantumaan, anteeksi jos tunnun tuomitsevalta, mutta niin se vain on. Kumppani voi olla luotettava tai muuten ihana ja kultainen, mutta huumeet vie miehen. Yritä päästä läheistesi lähettyville ja unohtaa kumppanisi, tilanne ei vain toimi noin.

kun vaan pääsis eroon lopullisesti. Uskon että jos en olisi raskaana olis paljon helpompaa päästää irti ihmisestä ! uskon ja tiedän että joku päivä pääsen eroon ja sitä odotellessa !