Huikaton huhtikuu

No niin! Pyrstölleen menneen tipattoman alkuvuoden jälkeen on aika yrittää uudelleen alkoholitonta kautta.

Olen täysin kyllästynyt juomiseeni. Eilen tuli taas vaihteeksi kipattua sellaiset määrät sidukkaa ja muita virvokkeita, että krapula helpottanee vasta huomenaamulla. Olen vain maannut koko päivän, juonut mehua ja miettinyt elämää. Muistelen tällaisina päivinä kaiholla aikaa, jolloin en vielä juuri juonut. Opiskelin, pelasin Nintendo DS:llä ja neuloin minkä ehdin. Elämä oli simppeliä. Vaikka stressasin itseni kipeäksi opintojen kanssa, minulla ei ollut tarvetta vetää päätä täyteen joka viikonloppu. Ei siihen olisi ollut varaakaan! :slight_smile:

Noh, ei auta kuin yrittää. Pitää kehitellä joku uusi, terveellisempi addiktio. Olen hyvä vetämään överiksi lähes kaiken… Yläasteella sain burnoutin kun pingotin niissäkin aineissa, joita inhosin. Alkaessani laihduttaa, sairastuin lopulta syömishäiriöön. Neulon toisinaan käteni kipeiksi ja joudun pitämään taukopäiviä. Sitten on vielä tämä juominen… En osaa juoda vain yhtä tai kahta, vaan minun on jatkuvasti saatava lisää ja vieläpä ripeästi.

Voi, voi, voi ja vielä kerran voi… :frowning:

Mulla tulee maanantaina viikko täyteen tipattomana. Yritän jatkaa huhtikuun samaan putkeen, mutten lupaa mitään muuta kuin yrittää parhaani. Wappuaattona todennäköisesti kuitenkin otan! Tsemppiä meille!

t. Juhani

Hei Aurora kiitti haasteesta otan sen vastaan! Mulla viime yö meni kännätessä kesäaikaa vastaanottaessa. Ei tässä juomisessa todellakaan ole mitään järkeä. Kaipaan tipatonta tammikuuta ja sitä oikeampaa minääni. Tämä sängynpohjolla morkkiksessa viruva akka ei ole sitä. Tosi säälittävä tapaus jälleen kerran. Voi voi voi ja vielä kerran voi todellakin… :unamused: :blush: :cry:

Jessica68

Kiitos viestistäsi! Se motivoi minua olemaan korkkaamatta tänään, vaikkei huhtikuu vielä olekaan!

t. Juhani

Sorry! Unohdin toivottaa sulle helpotusta morkkikseen! Mulla lievä ahdistus päällä vaikken ole viikkoon juonut. Johtuu sairaudestani ja kun lääkkeet ei tehoa tarpeeksi, niin tiedän että alkoholi helpottaisi.

t. Juhani

Mä voisin olla mukana. Nyt on 4 viikkoa tipatonta takana. Voisin juoda mutta nyt jotenkin on raittiushenki päällä. Joten miksipä en koittaisi vetäistä huhtikuutakin. Tosin siinä on pääsiäinen joten sen option jätän vähän auki… hm. No, sanotaanko, että tavoitteena on melkein huikaton huhtikuu :slight_smile: jos tulee kokonaan huikaton niin sekin on jees.

Tsemppiä teille joilla on morkkista ym. Niin tuttu fiilis! Olen helpottunut joka viikonlopusta kun ei ole mitään oloja. Tosin ei mun ahdistukset johdu läheskään pelkästä alkoholista. Tänäänkin on ollut mun klassinen sunnuntaiahdistus vähän päällä. Mä inhoan sitä oloa! No, ehkä se tästä taas kun uusi viikko lähtee käyntiin.

Nyt on alkanut huikaton huhtikuu! En keksi tähän mitään aprillipilaakaan. Totean vaan että kirottu kesäaika. Heräsin aamukahdeksalta kesäaikaan ja nyt on ahdistus vaihtunut unettomuuteen. Vaimo jo suuttui mun piehtarointiin ja meni vierashuoneeseen nukkumaan. Ne kaljat ovat edelleen kaupassa, mutta kaapista löytyisi viiniä ja konjakkia. Niillä uni tulisi mutta antaa nyt olla ettei vaimo suutu lisää!

t. Juhani

Kun tässä plinkissä raivosin niin tulihan se uni sieltä. Plinkki heitti vaan jostain syystä viestiini talviajan. Kello lähenteli kahta kun viestitin ja nyt on 04:20 kun lähetän tämän. Heräsin veskiin, mutta tuntuu siltä että uni jatkuu!

eikö Plinkki muuten elä aina talviaikaa? muistaakseni se oli näin viime vuonnakin.
tsempit morkkista tai ahistusta muutoin vain kärsiville.
Aurora, kiva kun panit tämän ketjun pystyyn. en liity porukkaan mutta pidän humalatonta huhtikuuta, sopii mulle paremmin.

Moikka Aurora, ei ollakaan vielä tavattu. Hauska tutustua.
Komppaan Sylviaa, eli humalattomaan huhtikuuhun minäkin voin sitoutua. Epäonnistuneen tipattoman tammikuun jälkeen suivaannuin, ja päätin pitää maistittoman maaliskuun. Ja kas kummaa, onnistuin siinä. Nyt en sitten tee lupauksia huikattomasta. Mutta humala on helppo välttää. Päivä kerrallaan, vielä en nollaa laskuria. Laitoin sen päälle ihan omaksi tsemppariksi.

Hienoa että meitä huikattomia ja humalattomia löytyy tähän huhtikuuhun. Kiitos Juhani tsemppaamisesta ja mukava että oot mukana! Tämä ei tosiaan ole aprillipila. Hyvä päätös, vaikka haastetta riittää kun on pääsiäinen ja lomaakin kuun loppupuolella ihana kevät ja aurinko ja pihasaunakausi alkamassa. Alkoholittomat oluet taas kehiin vaan :wink:

Kiva kun tällainen ryhmä kasassa!
Minäkin liityn joukkoon! Mulla sukulaiseni kanssa pieni matka edessä naapurimaahan. Hän pyysi rilluttelemaan ja vastasin myöntävästi, jos sopii, että rilluttelen syntymähumalassa. Ei ollut ongelma hänelle. Ollaan molemmat yhtä ”ruuvit löysällä” asenteella menossa ja hauskaa tulee varmaan olemaan.
:smiley:

Taidanpa hypätä kelkkaan minäkin.
Pari viikkoa mennyt kosteammin kuin halusin, joten korjausliike taitaa olla paikallaan.
Työrintamallakin näyttää kevät niin hikiseltä ja kiireiseltä, että tämä voipi olla siltäkin kannalta hyvä.
Kiitos Auroralle.
Vappuaatolle otan toki varauksen pariin skumppalasilliseen.

Oletko Aurora muuten huomannut että sun laskuri raksuttaa reipasta kuukautta?

Hei vaan kaikki huikattomat ja humalattomat.
Loma vietetty! Aivan ihana rennon raukea loma rauhallisten ajatusten, runsaan liikunnan ja joogan merkeissä. Eilen jo töissä tunsin, että avot nyt on mimmi taas täynnä energiaa. Loman aikana syntyi myös päätös huikattomasta huhtikuusta kun lomalla huikkaa tuli otettua joka päivä. Ja jonkinlainen ähky tulee myös siitä, että syö päivittäin jotain herkkua ja syö reilusti muutenkin. Joten taas ruokailuun selkeä rytmi ja herkkujen syömisen normalisoiminen.
Omaa ”blogia” en saanut aloitettua tänne linkkiin joten se saa vielä jäädä ajatuksen asteelle. Hoidetaan nyt tämä huikaton huhtikuu yhtä hienosti kuin tipaton tammikuu. Jo se, että täällä on samanhenkisiä vähentäjiä motivoi minua jatkamaan näitä huikattomia ja tipattomia kuukausia. Toivottavasti saan tämän kunnialla loppuun vaikka on hieman paineitakin ottamiselle. Teatterireissia ja pääsiäistä. Helppoa ei tule olemaan.
Tsemppiä meille kaikille!

Helposti tämä alku menee, vaikka tässä ollaankin oltu jo toista viikkoa tipattomalla! Mulla suuri motivaattori tähän projektiin on myös se että paino karannut yli sadan kilon! ( pituus 188 cm )

t. Juhani

Minäkin liityn tähän projektiin mukaan! Olen taantunut viikonloppujuopoksi - ja pahemmaksikin - ja minun kohdallani moinen peli ei edistä yhtikäs mitään. Niinpä pieni, rehvakas “ollaanpas-huhtikuu-juomatta-tuosta-vaan!” lupaus ei ainakaan hallaa tee tässä katastrofinalussa! Hahahaha!

Tervetuloa joukkoon :smiley: Semmoiseksi minunkin elämä on mennyt… :frowning: Minua motivoi nyt ajatus päästä kesäksi kuntoon. Alkoholi estää semmoset tavoitteet koska se vaikuttaa uneen ja palautumiseen ja kaiken lisäks sotkee aineenvaihdunnan. Sitä pyörii semmoisessa kehässä josta ei muuten pääse pois jos ei katkaise kokonaan… Tästä tulee hyvä kuukausi uskokaa pois :wink:

Minä myös ilmoittauduin mukaan. Huikattomana on tarkoitus tämä kuukausi mennä ja jonkinlainen kuntokuuri on myös meneillään. Hyvää tsemppiä toivotan meille kaikille ja kun muistetaan käydä kirjaamossa kuulumisia, niin ketju pysyy mukavan vilkkaana.

Heippa! Olipa hyvä kun sanoit. Nyt on laskuri korjattu. :laughing: Olen monet kerrat tällekin vuodelle ottanut vapaata törpöttelystä, vaan aina olen tyrinyt mahdollisuuteni viettää vapaat krapulatta.