Homojen AA

Tahtoisin tietää onko olemassa homoille tarkoitettua AA:n tapaista ryhmää? Tässä on sitten se sykeä totuuus musta, mutta itselleni tuollainen olisi ehdottomasti tarpeen. Heteroauttajilla näet empatia loppuu useimmiten kuin seinään heti kun ilmenee ettei autettava olekaan kunniallinen valtaväestön juoppo.

Kysypä asiaa Setasta aa.fi/index.html

jean

Hmm? Sen perusteella mitä tulin AA:sta lukeneeksi täältä saitilta (en lue useimpia viestejä lainkaan) sain käsityksen että homouksineni olisinkin sieltä siveimmästä päästä.

Tämä on sitten sarkasmia, minä EN ole, enkä ajattele itseäni tai toisia homoja minkäänsortin pervertikkoina.

Toisaalta lukemani kyllä tyrmistytti: Minut lasketaan muutenkin halukkaasti samaan jonoon pedofiilien ja eläimiinsekaantujien kanssa jo ihan valtakunnan päättäjienkin taholta, eli miksi lisätä se toiseen potenssiin olemassa homo & AA:lainen. JOS siellä siis on tuollaista.

Kaipaisin kyllä silti sitä homojen omaa tukiryhmää. Toisaalta homojenkin keskuudessa kukoistaa - toisinaan - tällainen ihmiskäsitys jossa täytyy olla rahaa, mediaseksyt ammatit, muotivaatteet, ikinuori pärstä, muhkeat lihakset yms.

Alkoholiongelmaisten kaltaisia epäonnistujia ei siis hyvällä katsota.

Tässä tullaan asiaan, mitä minä en ymmärrä.

Mistä kukakin voi tietää,mitä seksuaalista suuntautumista edustaa,ellei sitä itse avoimesti kerro?
Ja, miksi se olisi kerrottava?

En minäkään AA:han mennessäni esitellyt itseäni sanomalla,“hei,olen Kalevi,alkoholisti ja hetero”.

Elä Wihio loukkaannu, mutta ketä kiinnostaa sinun mahdollinen homous, jos et sitä itse tuo ilmi?
Eikös alkoholisti ole alkoholisti,on ihminen sitten homo tai ei?

Tsemppiä sinulle, ja toivottavasti löydät itsellesi sopivan ryhmän!

Eiköhän meistä jokainen tänne kirjoittava ole homo, HOMO sapiens nimittäin… :sunglasses:

Kun ei täällä oikein tietäjiä ole niin täytyy vanhan tämän verran pitää jelpata lajitoveria mäessä:

Ainakin aiemmin on kokoontunut tämä Elämänlanka-ryhmä. Kunniallinen “Suomen AA:ksi” itseään kutsuva porukka on vuosia tapellut keskenään siitä, voidaanko tämmöinen ryhmä hyväksyä ryhmäluetteloon. Välillä on voitu, välillä ei. Tällä hetkellä ei löydy ainakaan “Suomen AA:n” nettisivuilta mutta Setan sivuilta löytyy:

http://www.heseta.fi/Heseta/pienryhmat.htm

Ja aivan sivun alalaidassa:

AA- Elämänlankaryhmä su, klo 17-20. Jatkuu myös läpi talven!

Kalevin kommenttiin: Minun mielestäni tukiryhmän toiminta perustuu siihen että jäsenet puhuvat avoimesti asioistaan, esimerkiksi parisuhteistaan.

Silloin minun on alettava puhua “henkilöistä”, joiden kanssa seurustelen, siinä missä toiset miehet mainitsevat ilman muuta naisystävänsä.

Ok,tämä auttaa ymmärtämään paremmin.
Oletko jo käynyt A-klinikalla?

Toivottavasti asiasi järjestyy :slight_smile:

Wihio:Mainitse ryhmässä sinun kanssa seurustelevaa ihmistä puolisoksesi. Kuka sitä enempää miettii onko se mies vai nainen.Ja jos tutustut johonkin ihmiseen lähemmin ja jonka kanssa keskustelu on avoimempaa,niin sitten mainitset kumppanisi olevan mies.Tuskin siitä kukaan takajaloilleen lentää.Ja jos jotakin asia oudoksuttaa niin mitä sitten? Varmaan muutenkin olet heteroa enemmän joutunut tilanteisiin jossa joudut kohtaamaan kummeksuntaa.

:laughing:

Jaa-a. Tuo on minulle täysin vieras ajatus. Olen pahoillani, jos olet joutunut moista syrjintää kohtaamaan. Ne kokemukset, jotka minulla AA:sta ovat ja lähinnä naisten ryhmistä, niin eipä siellä kukaan kysele mitään mistään seksuaalisista, poliittisista, uskonnollisista tai muistakaan suuntautumisista. Ei minun tuttavapiirissäni empatia ole loppunut homo/hetero -kysymyksiin. En ole edes kuullut sellaisesta. Minun arvomaailmaani ei kuulu erottelu. Harmi tosiaan, jos olet sellaista joutunut kokemaan. Tosi harmi.

Toivottavasti pysyt linjoilla,

Parhain terveisin,
F.L.

Miksi siitä seksuaalisuudesta pitää tehdä iso numero?

Seksuaalinen suuntautuminen ei kuitenkaan liittyne kovinkaan paljon siihen ongelmaan, jota AA:han mennään hoitamaan. Kuten joku sanoikin, emme me esittele AA:ssa itseämme tyyliin “Olen se ja se, alkoholisti-hetero” tai “Olen se ja se, alkoholisti-homo”. Ketä kiinnostaa kenenkään heterous tai homous.

Olen itse bi-romanttinen aseksuaali, enkä tosiaan kaipaa mitään aseksuaalien omia AA-ryhmiä.

Höps. Ammattiauttajille kaikkien pitää olla tasa-arvoisia. Jokainen meistä kuuluu johonkin vähemmistöön. Johan juopot ovat vähemmistö sinänsä. Ammattiauttajat tuskin haluavat antaa apua homouteesi, vaan alkoholismiisi.