Hjälp. Viikonloppujuoppo.

Vähän taustaa: 30 v. tyttö jolla huumetausta, löytyy tuolta saunasta juttua. Ongelma nykyään, alkoholi. Nyt sen myönnän, olen alkoholisti kuten isänikin ja isänisä ja isänisänisä ja…eli sukurasite löytyy myös.

Olen viikonloppujuoppo, viikolla kaikki ok, hoidan työni eikä edes tee mieli mutta auta armias kun perjantai alkaa,kuuluu tsup. Annoksia en edes viitsi laskea, 3 litraa viiniä iltaan menee helposti ja sitten podetaan seuraavaa päivää kunnes otetaan loiventavat. Sunnuntait menee ihan päin peetä ja arvatekin saattaa, että maanantait on kauheita. Mentiin naimisiin tuossa alkukuusta ja siitähän se putki taas lähti. Häissä olin ok, otin vain muutaman mutta voi että, sen jälkeen mentiinkin monta päivää putkeen. Lomalla kun olen. Onneksi työt alkaa maanantaina…

Mies alkaa olla täysi tätä ryyppäämistä viikonloppuisin, itse kun ottaa ehkä kaksi kertaa vuoteen. Nyt toivoisin tukea, että pysyn huomisesta eteenpäin ainakin 8 viikkoa selvinpäin. Miehen toiveesta. Sieluun sattuu, että tuore aviomies joutuu kännistä vaimoa katsomaan viikonloppuisin :frowning:

Hjälp ja tukea?

Tietysti halu raitistua lähtee itsestä, mutta on toki hyvä että on motivaattoreita (mies, työpaikka). Toivottavasti miehesi osaa myös tukea sinua eikä pelkästään “motkottaa” :slight_smile:

8 viikon raittiuslupaus on hyvä tavoite. Varmasti kun onnistut luovimaan 1-2 viikonloppua niin seuraavat viikonloput menevät helpommin. On muuten kiva huomata, että sunnuntaikin voi olla ok-päivä, kun on nukkunut hyvin ja voi jopa tehdä jotain kivaa kun ei kaikki aika mene krapulan potemiseen.

Parin kuukauden selvässä jaksossa et menetä mitään, mutta saavutettavaa on sitäkin enemmän.

Tsemppejä.

Terve Oonamuru!
Olen itse 30vee (juuri täyttänyt), ja mies kanssa katsoo touhuani kieroon kun itse juo harvoin. Minulla tavoitteena tälle syksylle 4 viikkoa. Ensi alkuun. Rikki meni eilen, siitä lisää omassa ketjussa kun jaksan sinne raportoida. Aloitan taas yrittämisen uudelleen, ja aika lailla samankaltainen tuntuu olevan meidän elämäntilanteemme, joten tsempataan vain toinen toistamme!

…Niin ja vielä piti lisätä, että omaan myös huumetaustan, nykyään vaikuttaa enää vain alkoholi.

Ahdistaa ja masentaa kovasti. Taitaa nyt tehdä lomatörpöttelyt tehtävänsä. Nyt tuntuu, ettei elämä ole muuta kuin työtä. Edes ryypiskelyä ja juhlintaa ei ole ikävä. Serotoniinit matalalla lie. Onneksi revin kaikki rauhoittava-reseptit ja heitin lääkkeet mäkeen. Enpähän taas niistäkin kehitä ongelmaa uudestaan. Ei kai tässä auta kuin sitkutella? Kaikki tuntuu nyt vain niin merkityksettömälle… tekis mieli vain nukkua. Huoh.

Joko Oonamurulla on parempi fiilis? Muakin väsyttää, silti olen töiden jälkeen siivonnut kotia oikein urakalla, kun ei tällaisessa läävässä pysty edes keskittymään omiin ajatuksiinsa.

Ihan äkkiseltään vilkaisin saunan juttuja, en sitten jaksanut jäädä perehtymään. Näkyi kuitenkin olevan viime vuoden puolella sinun nimimerkillä kirjoitettuja juttuja siellä. Onko muut jutut siis kaikki jätetty ja enää alko ongelmana? Mietin vain, kun eihän mikään riippuvuus ole ihan erillinen ja omansa, joudutko lisäksi painimaan vielä muiden riippuvuuksien kanssa?