Kalja-ajatuksia hiipii päähän kuin hiiriä leipomon seinän reiästä. Ja vielä hyvät ilmatkin luvattu. Joka puolella näkee vaan “bailaamaan lähtijöitä” …“pitäskö sitä perkele riipasta parit kalijat” tulee mieleen tämän tästä… mutta toisaalta vappu on kyllä epänormaali dokupäivä sillä se on maanantai…
eiks se ole tiistai…?
Taitaa olla venyvä kalenteri vapun kohdalla.
Tässä kaupungissa opiskelijoiden vappuörvellys alkoi jo torstaina.Viikonlopun joutuu väistelemään pyörätiet täynnään olevaa lasinsirua ja pientareille sammuneita juhlijoita.Vappupäivän jälkeen ke-aamuna voinkin sitten viedä pyörän keväthuoltoon ja kumien uusintaan.
Vappuna voisi:
-ottaa termariin kahvia/teetä, hyvät kahvileivät, kiikarit ja kameran ja lähteä lintutornille. Jos mukana olisi vielä kaveri niin oikein kiva.
-tehdä autoajelun eli tutustua lähikuntaan, bongata hienoja moottoripyöriä ja vanhoja autoja.
-tehdä jotain todella uutta itselleen: minä voisin käydä ratsastamassa. Se olisikin uutta ja jännittävää -sillä en ole ollut hevosen kyydissä ja pelkään niitä. (ei voi millään olla ottanut, hevoset vihaavat kuulemma viinan hajua)
-polkupyörän/auton/moottoripyörän/veneen laittaminen ja ajelu.
-puutarhatyöt (todennäköisin vappuhomma meillä)
-järjestää lastenbileet (minä teen tänään niin) -ei voi mitenkään juoda, ei kerkeä.
-rullaluistelu
Ei kai sitä enempää aikuinen ihminen jaksakaan? Saunaan ja nukkumaan vaan kaiken tämän jälkeen ja seuraavana päivänä töihin -tai sitten ottaa kaiken uudestaan!
Teekkarit myyvät tänä vuonna Julkkua, joka on kuulemma tällä kertaa “maailmanlopun Julkku”. Ellei ois niin kallis, saattasin ostaa. Teekkarihuumori on pahaenteisen lähellä omaa huumorintajuani.
Niin siis vappuaatto joka on se perinteinen dokauspäivä, on maanantai. Tiistaina vappupäivänä vappua perinteisesti viettävä väki menee tietysti vappumarssille, marssimaan työväen kunniaksi punaisin lipuin.
Se toinen perinteinen, ja varmasti yleisempi tapa on tietysti mennä ulos picnicille valkolakki vinossa juomaan skumppaa (pk-seudulla Kaivariin tai Ullanlinnanmäelle).
Empä taida tänä vappuna itse pistää valkolakkia päähäni laisinkaan, vaan se saa lojua kellastuneena kaapissa. Vappu menee töissä. Paistetaan ehkä munkkeja siellä. Taidampa rikkoa ruokavalioni hetkeksi ja pitää ns. mässypäivän.
Mutta jos vappuaatto-iltana menee kuntosalille, siellä saa varmasti huhkia melko issekseen ja rauhassa kaikessa autiudessa. Sama fiilis varmaan kuin kuntosalilla oli jouluaattona. Cool.
Omalla kohdallani koetan pysyä poissa keskustasta nyt vapun aikana koska haalarikansa ostoksilla ja juomistahan heillä pääasiassa ostoksina on, koetan käydä pienemmissä kaupoissa ja jo aiemmin ruokaa hakemassa,
koetan siis välttää ettei kiusausta tulisi vaikka tuleehan se siitä huolimatta,
käy mielessä mutta menee sitten ajan kanssa ohitte, en voi juoda antabuksen takia, onneksi
Kävin eilen seurakunnan naistenryhmässä ja olikin hyvä kun menin käymään siellä,
en ole uskoon tullut enkä tulossakaan mutta joka ilta rukoilen ja kiitän kuluneesta päivästä sekä pyydän voimia.
Näin olen tehnyt parin vuoden takaisen itsariyrityksen jälkeen kun selvisinkin takasin elämään,
siellä ryhmässä saa puhua jos haluaa, pakko ei ole sanoa mitään.
Vappuna menen käymään salilla ja moottoripyöräajelulla,
salilla ei ole ruuhkaa ainakaan vapun aikaan =)
Tsemppiä meille kaikille =)
mä kuuntelin eilen autossa radiota ja tuntu että vähän väliä mainittiin sanat “kylmää kaljaa” “tullaan kotiin pätkässä” tai puhuttiin terasseista. Janohan siitä tuli, ihme deekukansaa kun radiossakin pitää puhua juomisesta tai sit soittaa jotain kaljamainoksia koko ajan. Mä olen tosi vihanen itselleni kun olen hyvää vauhtia pilaamassa 4 päivän vapaat miehen kanssa kun mietin koko ajan et kai ny ees vappuna. Illalla otan kiltisti mustan kirjan käteeni ja luen ja luen ja ajattelen sitä olenko koskaan saanut hyvää aikaiseksi juomalla? no en ole… 3 viikkoa selvänä ja alkaa jo tulee noita ajatuksia että no onhan tässä jo oltu jne… ilmeisesti mulla ei ole vielä käynyt asia selväksi niinkuin tuon kirjan tarinoista moni tuntuu saaneensa kerralla jonkun valaistuksen…
nasseli, pidä pää kylmänä!keksi vapuksi jotain tavallisuudesta poikkeavaa tekemistä, niin ei tarvii miettiä juomista liikaa. itelle kyllä örveltämisen kattominen EI lisäisi tällä hetkellä juomishaluja, päinvastoin.
Suomessa muuten ensimmäiset vappumarssit marssittiin raittiusliikkeen tunnusten alla, työväenliike oli niihin aikoihin hyvinkin raittiusmielistä.
Että löytyy senkinsuuntaista perinnetietoa.
Ei tarvitse ostaa kaljaa tai muuta viinaa voidakseen ostaa vappunenän, huiskan, ilmapallon ja jänisräikän. Vappulauluja (juomalaulujakin, ne ovat hauskoja ja iloisia) voi laulaa selvinkin päin. Vallan mainiosti voi huikata tuntemattomille klara vappen ja nauraa…
Älkää antako raittiuden tehdä teistä totisia, ryppyotsaisia hauskan arvostelijoita. Iloa ilman viinaa on!
Jep. Ei hauskanpito örveltämistä tarkoita.
Pikkupoikana vappuun liittyvät hupijutut olivat vappuviuhka, kuminauhan päässä oleva markkinapallo ja oliskohan ilmapallokin sitten ollut.
Ja joo, simaa tehtiin vappuna. Olihan se jotain sekin, kun muuten limunaadit eivät jokapäiväistä herkkua olleet.
Silloin ne olivat tosi tärkeitä juttuja, ja toimivat ihan selväpäisen kakaran riemunnostattajana hyvin.
Pakko on myöntää ettei niistä enää ihan samanlaista tunnelmaa irti saisi, prkl tätä ihmisen vanhenemista!
Nyt tulee neljäs perättäinen vappuni, jota en noteeraa mitenkään, eikä ole edes hankalaa. Aikuisiällä en ole koskaan osannut liittää vappuun muita merkityksiä kuin juomisen, ja ennen aikuisikää en ehtinyt hoksata, mitä tekemistä ilmapalloilla ja serpentiineillä yms. rihkamalla voisi olla oman henkilökohtaisen hauskuuteni kanssa.
Olen kai syntynyt tylsäksi? Brasiliassakin istuisin varmaan karnevaalien ajan kotona netissä tai lähtisin kalaan…
–kh