Hiilihappo esittäytyy

Aikoinaan tupakoinnin lopetettuani palkitsin itseäni kauniilla esineillä. Ostin Oiva Toikan lasilintuja aina tilipäivänä. Ne muistuttavat vielä yli 20-vuoden jälkeen tuosta hyvästä päätöksestä. Samaa palkitsemista voisi käyttää alkon lopetuksessa .

4 tykkäystä

Hyvä pointti @Rentunruusu tuo palkitseminen. Käytän sitä itsekkin. Ostan jotakin hyvinvointiin liittyvää ja jotakin kivaa päällepantavaa. Tuo iloa elämään. Eikä tuu ylimääräistä rahanmenoa. Nehän on ennen menneet päihteisiin.

5 tykkäystä

Olen kyllä miettinyt samaa @Luode. Jos vertaa viimevuotta ja tätä vuotta, niin tämän vuoden osalta en tosiaan ole alkoa ehtinyt edes ajatella, eikä kaupassa käynnit tai puolison ottamiset hetkauta suuntaan taikka toiseen. Ehkä siellä on päässä kokin nuppi naksahtanut pysyvästi oikein päin😃

2 tykkäystä

@Rentunruusu aion säästää tupakoinnista säästyneet rahat ja suunnitellut vieväni perheen kesälomareissulle täällä koyimaassa johonkin. Sen verran olen kosrteeni ollut että kesään mennessä säästyy sievoinen summa😊

5 tykkäystä

Kyllä näin kävi ainakin omalla kohdallani. Kun retkahdin viimeksi mietin, että mitä hittoa. Tällaiseenko olotilaan minä haluan takaisin? Vastaus oli vahva ei ja palasin takaisin raittiuteen. Helpotti, kun sitä raitista jaksoa oli ollut takana jo pidempään, mutta jos on pystynyt olemaan raittiina vain hetken siinä päätöksessä pysyminen on haasteellisempaa. Ei toki mahdotonta silloin vain pitää ottaa kaikki mahdolliset taistelukeinot käyttöön.

4 tykkäystä

Edellisestä kirjoitelmasta näyttää kuluneen viikko tai sen suuntaista. Kuulumisiin:

Tipaton, sekä nyt myös savuton (kokonaan nikotiiniton):100::flexed_biceps:

Mullahan aina juominen ja tupakki kulki käsikynkässä, kuten lukuisilla muillakin. Polttaminen tuplaantui aina silloin kun oli korkattu. Ja sitten niiden krapuloiden ja muiden lisäksi olo liikaa polttaneena oli kerrassaan perseestä.

Juomatta olen tänään ollut 21 päivää, ja 11 päivää sitten poltin viimeisen tupakkani. Käytin n. viikon nikotiinisuihketta jonka jätin pois nyt 3 päivää sitten.

Tietenkin olen myös tietoinen vaaranpaikoista, ja siksi mikäli niitä ilmenee, sivuutan ne. Pidän nykyään aivan liikaa siitä tunteestä mikä on kun herää aamuisin raittiina ja pirteänä, täynnä tarmoa. Ja koiria käyttäessä on upeaa kun haistaakin jotain ja saa vedettyä keuhkot täyteen nipistävää pakkasilmaa. Upeaa!

Ja painoakin on lähtenyt lähes 5 kiloa. Lienee liikunnan lisäämisellä ja syömisten viilaamisella jotain tekemostä asian kanssa.

Olen haaveillut pyöräilystä pitkään, mulla ei ole ollut konkelia 8 vuoteen. Päätinkin että tupakoista säästyneillä rahoilla ostan itselleni pyörän. Se motivoi jatkamaan. Kaippa tätä voi sanoa ihan elämäntapamuutokseksi.

Ihan kuin olisi herännyt eloon uudestaan.

7 tykkäystä

Vau miten rohkaiseva teksti.
Onnea, sullahan tulee pian jo kokonainen kuukausi täyteen! Ja vielä tuo tupakointikin! Samalla kärsimyksellä tietty kannattaa tosiaan varmaan lopettaa molemmat :flexed_biceps:
Nyt luin ketjuasi pitemmälle. Sulla olikin ollut jo todella hienoja saavutuksia aikaisemminkin!

2 tykkäystä

Kiitos @Hyvaan_oloon!

Liikunta auttaa kummasti kaikenmaailman asioihin. Meillä on täällä mahtavat ulkoilumahdollisuudet, ja mikäs sen parempaa kun lähteä puimaan mietteitä merenranta reitille luontoon. Se on varsinaista sielunruokaa.

Olen nyt kävellyt yhtä päivää lukuunottamatta koko viikon työmatkat töistä kotiin. (Aamuisin menen miehen kanssa samaa matkaa kyydillä) matka ei päätä huimaa, (vajaa 3 km) mutta eipä tasan olisi tullut kuuloonkaan vielä 2 kuukautta sitten😆 Sitä oikein tuntee tehneensä jotain hyödyllistä, joka oikein korostaa onnistumisen tunnetta, ja ruokkii sitä iloa muuhunkin tekemiseen.

Tipatonta tammikuuta olisi jäljellä vielä ensiviikko, että sen osalta aletaan olemaan loppusuoralla. Sehän ei tietenkään tarkoita että sitten avataan korkki ja ratketaan ryyppäämään palkinnoksi, ehei.

Tipattoman tammikuun jälkeen lähden seuraavaan haasteeseen, huikattomaan helmikuuhun. Veikkaan että se tulee sujumaan yhtälailla hyvin kun tämä ensimmäinenkin.

Tosiaan, alkoholi ei juuri kummittele mielessä, ei vaikka olisi ihan näköyhteys. Kaupassa voi hyvin vaeltaa alkohyllyjen välissä ilman mielitekoja tai muuta, kun mies käy hakemassa itselleen ne niin välttämättömät muutamat seltzerit rankan työpäivän jälkeen😅 Itselle saman asian ajaa Pirkan kivennäisvesi tuopista jääkylmänä.

Tällä moodilla jatketaan, raittiina ja savuttomana myös tämä päivä🤘

8 tykkäystä

Tervehdys taasen.

Taas on aikaa kulunut eteenpäin. Tipaton tammikuu suoritettu kunnialla loppuun. Jotenkin sivusto meinaa jäädä välillä vähän unholaan, kunnes muistaa sitten tulla taas lukemaan muiden juttuja, ja kirjoittelemaan omiakin kuulumisia.

Nyt kun tipaton tammikuu on suoritettu, jatkan huikattomalla helmikuulla. Savuttomanakin olen pysynyt.

Kaikki soljuu sujuvasti eteenpäin. Kovasti kevättä odottaen että pääsisi konkeloimaan tuliterällä pyörällä.

Tsemppiä kaikille!

11 tykkäystä