"Hieman" off topiccia. Puoluekanta?

Itse kuulun SDP:hen, olen siis puolueen jäsen. Olis jumalattoman hieno juttu jos Lipposesta sais pressan, sen sutenööriä muistuttavan porvarin, Niinistön sijaan.

Muutenkin kun politiikka ja historia ovat lähes aina olleet suurimpia mielenkiintoni kohteita. Lääketieteestä tiedän toki myös hieman, lähinnä käytännön syistä.

Uskaltaako kukaan tunnustaa puoluekantaansa?

Tämä ketju on niille joilla on vielä tai jälleen elämää huumeiden ulkopuolella, sillä jos kaikki aika menee seuraavien vetojen säätämiseen, ei sitä kai silloin ehdi paljon maailman menoa pohdiskella?

ps. UK:n pääministeri Cameron on mielestäni aika löperö jätkä, jopa lössömpi kuin Blair ja Skottien First Minister Salmond on mielestäni lihava ääliö.

Kunnianarvoisa Herra Dark Magus, onhan se ollut ilmiselvää jo hyvin pitkän ajan. Se “Samma på”.

Viimeksi äänestin Kommunistista työväenpuoluetta, jonka yksi ehdokas oli tuttuni, pesulayrittäjä, jonka pesuloissa on niin järkyttävät hinnat, ettei niitä käyttäisi edes porvari. Outo puoluevalinta yrittäjältä. Sai muistaakseni 8 ääntä.

SDP:n olen valinnut lähinnä pienimpänä pahana. Jos Soinista (tai jopa, Jumala ja Allah meitä siltä hirveydeltä varjelkoon, Väyrysestä) tulisi Suomen Tasavallan Presidentti, muuttaisin eukon perässä takaisin Skottilaan.

Niinistö sekä Lipponen vei meitä EMUun ILMAN kansanäänestystä. Kiitos kokkareiden, kepujen ja sossujen; tulemme EU:n rahapolitiikan (joka rikkoo sen omia sääntöjä ja “rahanpesu” lainoille tehdään toisessa pankissa) koemme pahimman laman sitten vuoden 95. Epäilen itse että koska viime vuoden valtionvelka oli 9mrd ja nyt lahjoitimme saman verran oliko Portugaliin, lisäksi Kreikkaan lähtenyt parit avustukset ja demarit ketkä ennen vaaleja olivat ehdottomasti paketteja vastaan (kansanmuisti.fi tai googlella kansanmuisti jos ei tuo ole) käänsivät takkia todella rajusti, samoin vihreät. Vihreät ovat hallituksessa jossa kannatetan ydinvoimaa, toisaalta ongelmaa HEILLE ei ole koska viime kauden aikana myönnettiin juuri 2 lupaa ydinvoimalle joten voivat olla ensi kauden sitten oppositiossa. Käteinen on niin vaatimassa vakuuksia vaikka mahdollisuudet ovat todella pienet, lisäksi korko on olematon koska kuuluvat Albanian kanssa samaan lainaluokitukseen. Lisäksi kuulumme PIIGS-maihin, jonka takia kaikki muut saavat velkansa ennen meitä pois; jos saamme edes velkoja takaisin. sopii mun mielestä hyvin tilanteeseen…

Yleä ei kannata kuunnella, netti parempi. Mun mielestä maahanmuutto ei ole se tärkein asia vaan ongelma on EU. Itse äänestin persuja, tosin sellaista ihmistä joka oli yh-äippä eikä maininnut maahanmuuttoa. Ongelma on että mä olen nyt seurannut jonkun aikaa (täysikäisestä saakka) politiikkaa. Joka kerta ed. 3:ien vaalien aikana laista on poistettu kohta jota demarit ajavat ja joka on laissa ollut 12v että “jokainen 15-25v nuori jolla ei ole työpaikkaa, opiskelupaikkaa tai harjoittelupaikkaa tulee 3kk:den sisään saamaan paikan”. Se ei VIELÄKÄÄN toteude ja sen jälkeen Richardson-Guzenina (miten voi olla JUONTAJA muka huippu-poliitikko, jo kahtena kautena eniten poissaoloja sossuista, puhumattakaan kun Stubb ei ollut edes lukenut Suomen historiaa ja oli ulkoministeri, muut hävenneet sen osaamattomuutta; kirja käteen ja lukemaan!); ehdottaa että vähennetään minimiperustulosta 40-60% mikäli nuori ei vastaanota opiskelupaikkaa. Joo, kun löytäis edes asunnon josta sais täyden asumistuen. Onneksi en kuulu tuohon ryhmään.

Mä haluan pois EU:sta ennenkuin tilanne on se, että olemme yhtä kusessa kuin v. 95. Tod. näk. enemmänkin, Suomen pankki ostaa hurjaa vauhtia “kaatuvien maiden” velka-obligaatioita jotta saisimme edes jotain takaisin, pitää toivoa että tämä toimii… Mistäköhän kertoo että kullan hinta huipussaan, jos mulla olisi rahaa niin asuntoja täällä tarvitaan aina ja itse voi kasvattaa jotain ruokia; lainaa en ottaisi. Putin neuvoi että kansalle ei kerrota tilanteesta että lama ei tule pahenemaan kun ihmiset lopettavat kuluttamisen ja lainan oton (öööööö… jos venäläiset uskovat niin ainakin Suomessa esim. YLEn sensuuri on niin suorastaan valehteleva, että netistä ne oikeat tiedot luetaan). Esimerkkinä YLE:n sensuurista että kertaakaan ei sanottu että tämä kiltti, kolmen lapsen perheenisä oli Jamaikalaissyntyinen huume-diileri ja nämä alkuperäiset mellakoitsijat olivat yllättäen maahanmuuttajia… Tietenkin sinne lähtee paikallisiakin mukaan kun tilaisuus varkaan tekee. YLE väitti että kyseessä on syntyperäinen englantilainen joka uhkasi poliisia aseella jolloin poliisi ampui. Myös mellakoitsijat olivat nuoria englantilaisia. Ihmettelin kovasti asiaa että miksi nuoret mellakoivat yhden ihmisen takia ennenkuin löysin tietoa hiukan enemmän netin kautta. YLE ajaa monikultturista linjaa mutta kyllä sananvapaus ja yksilönoikeus ovat todella huonossa hapessa tässä maassa nykyään; holhousyhteiskunta.

Onneksi presidentillä ei ole mitään valtaa enää. Mä olen sitä mieltä että rehelliset poliitikot jotka ajavat SUOMEN asioita olisivat paikallaan, mutta Rehn, Stubb sekä tietenkin Käteinen kumartavat Brysseliin ja näyttävät persettä meille. Mä en tahdo liittovaltiota… On totta että Suomi on riippuvainen viennistä. Monesti sanotaan että sen jälkeen EU ei osta meiltä tuotteita… Hmm, yli puolet viennistä menee EU:n ulkopuolelle, Jenkkeihin, Venäjälle jne. Meillä työttömät varmasti söisivät mielummin kotimaisia raaka-aineita. Jäisi ne miljardit tuhlattavaksi kotimaahan jolla saisimme tuettua kotimaista työllisyyttä ja pienviljelijöitä . Pitää muistaa että kun me olimme EU:ssa -95 niin meitä ei auttanut kukaan. Ei ollut yhteistä valuuttaa, ei mutta esimerkiksi Ruotsi ei anna sentin senttiä Brysseliin. Mikäli mulla olisi muutama milli niin olisin laittanut ne kiinni aikoja sitten valtion velkaobligaatioihin. En Suomen. Miksi Kreikkaa ei eroteta EU:sta kun valheilla pääsi sisään? Sama sen pankin kanssa joka Kreikan taloustilanteen vääristi, näkee että on roskapankki!

Nämä vaalit eivät olleet Suomen eduskuntavaalit. Siellä kävi Brysselin pomot latelemassa sanatarkasti mitä ehtoja Käteisen on saatava läpi pilkkua myöten. Mutta kuka pitää huolta suomalaisista??? Mä ehdotan että säästetään virkamiehistä, meille riittää 100 kansanedustajaa, on se ihme että Englanti(vai Ranska ?, en jaksa tarkistaa ku kiire) pärjää sillä määrällä. Lisäksi oikea demokratia jossa 3%:n äänestysraja pikkupuolueille. On tämä aivan älytöntä että media tekee asioista mustavalkoisia ja esimerkiksi kokoajan laittaa sanoja ihmisten suuhun. Mielipidemittarit ovat sen hetken tunnetilan johdosta erittäin huonoja politiikassa, koska nopeaa politiikkaa ei voi tehdä. En mä silti siedä mitään perheenyhdistämisohjelmia jossa voi olla naapuri kellä 10 “adoptiolasta”.

Tässä linkki kuinka somalialainen kertoo markka-aikoina kuinka suomen sosiaalihuoltoa huijataan. http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?p=2787911. Tekstiä on kopioitu nettiin koska linkit katoavat :open_mouth: Tämä iltalehden foorumilta, toinen olisi ollut vauva-foorumilta. Sama teksti on kuin alkuperäisessä jutussa, mutta itsekin olen huomannut ½v:n aikana kun tuota 3 kertaa hakenut että kummasti ne sivut eivät enää ole käytössä vaikka kuka sen linkittäisi. Eikö tämä(kin) ole tiedon pimittämistä jos mies itse tahtoo asiaa valaista kansalle. Se on väärin niitä maahanmuuttajia kohtaan ketkä ovat oikeasti tarvitsemassa turvapaikkaa…

Meillä pitäisi olla palkattuna 200 kansanedustajaa avustajineen pitämässä huolta meidän asioista. Sen sijaan he todella uskovat tai eivät välitä kuin bemaristaan, että me pääsemme vielä euroopan ytimeen näillä prkleen apupaketeilla. Ei riitä Kreikka tai Portugali, Irlanti tarvitsee lainaa, Espanjaan ei ole enää rahaa, Jenkitkin putosivat alemmas velkaluokituksessa. Mitä sitä rahalla kun kaikkien maiden pankit ovat täynnä pelkkiä velkalappuja suuntaan ja toiseen. Kaiken lisäksi näitä Suomen tukia on väitetty “normaaleiksi” / BKT/v. Englanti vaati esimerkiksi että heiltä ostetaan aseita 40% siitä summasta jonka he lainasivat. Ketkä tässä rikastuvat, eivät kenenkään maan asukkaat vaan ainoastaan rikolliset pankinjohtajat ja ne oikeat sijoittajat. Mä suorastaan odotan vaihdanta-taloutta… Helvetin vaikea tehdä voittoa kun kansa vanhenee, sairaalakulut hulppeita kun ihmiset pidetään hengissä vasten tahtoaan (8/10 hyväksyy eutanasian mikäli tauti parantumaton ja pahenee kokoajan oli is:n mielipidekyselyssä muutam vko sitten), alvit huipussaan koko maailmaan nähden jne. En jaksa miettiä asiaa enää, vituttaa koko järjestelmä tai ne ketkä sitä pyörittävät. EI Urpilainen tai muut uudet vaan siellä nämä vanhat parta-hemmot neuvovat vaikka KENELLÄKÄÄN ei ole kokemusta yhteisvaluutasta tai liittovaltiosta…

Mä äänestän kans noin ja mun ehdokas ei päässyt myöskään… Aika huonot vaihtoehdot on äänestää vähiten huonoa vaihtoehtoa… On se outoa et tätä se demokratia on, jostain lehdestä tms. luin että Venäjällä pitävät meitä toisena Pohjois-Koreana kun täällä määrää ns. demokratia mut todellisuudessa byrokratia…

Onhan toi SDP melkoista skeidaa, mutta isoista puolueista ainoa, minkä voi edes jotenkin haaveilla joskus ottavan asiat hoitoon. EU:sta irtautuminen olisi aika rankka paukku ja siitä tulisi liian isot sanktiot. Olisi ajateltu asiat loppuun, enenkuin riemumielin rynnittiin eurooppalaisiksi.

Sitä saa mitä ei edes aluksi tilaa, eli jos huonosti käy, paskaa käteen. Pätee niin huumeisiin, kuin politiikkaankin.

Mitähän 2020 luvun puolella käy kun USA:n valtionvelka ylittää maapallon arvon…

Vasemmistoliitto. En kuulu puolueeseen vielä mutta nuorisojärjestöön kyllä.

SKP <3
Sinällään ei oo aivan täydellinen puolue tuokaan mulle, mutta paras olemassa olevista. Vasemmistoliitto tietty näistä suuremmista sitten, mutta SKP:tä yleensä äänestelen.
EU:ta oon vastustanut alusta asti, pitäs päästä tosissaan eroon koko hölynpölystä (liian moni vaan kelaa, ettei se oo mahdollista ollenkaan).

Eu:sta kyllä pääsisi irti, mutta ensimmäinen joka sen askeleen ottaa saisi sen verran kuravelliä päälleen, että se ei olisi kovinkaan järkevää kokeilla näin radikaalia ratkaisua. Niitä ilkimyksiä riittää Brysselissä ja muissa Euroopan maissa (huono lauserakenne, Bryssel on kaupunki, ei maa…) ihan riesaksi asti, jotka peloissaan olisivat pakotettuja rankaisemaan kovalla kädellä, ettei koko korttitalo ala romahtaa.

Täytyy sanoa, että kyllä SDP on ollut hienoinen pettymys, kehitys on mennyt vuosien vieriessä liian porvarilliseen suuntaan ja vaalilupaukset ovat kuin aprillipäivän piloista revittyjä.

^Niinhän se vähän on…
Noi ent. kolme suurta puoluetta on kaikki niin lähellä toisiaan nykysin, ettei siellä paljon erota Kokoomusta SDP:stä, ainakaan noin äkkiseltään. Ja suoraan sanottuna melkoisia valehtelijoita koko sakki. Tietyl tapaa oon monesta varmaan naiivi ja höntti, kun uskon kommunismiin parhaana vaihtoehtona, mutta kaiken mietinnän jälkeen se vaan ois paras vaihtoehto (ja turha heittää tähän mitään Kiina tai Neuvostoliitto esimerkkiä; enhän mäkään puhu Ateenasta kun jengi kannattaa demokratiaa). (Sinällään muuten diktatuurikin kävis mulle ihan mainiosti, kunhan se diktaattori ois mahtava, epäitsekäs ja oikeudenmukainen [yli]ihminen.)

Jos se vaan toimisi, anarkistis-Ateenalaistyyppis-demokraattiset pienyhteisöt olisivat ihanneratkaisu, mutta kun ottaa huomioon ihmisen luonteen, vallan ottaisi kuitenkin liian monessa paikassa se vahvin, joka alkaisi omien hännystelijöidensä tukemana orjuuttaa muita.

^Juu, pienillä yhteisöllä ois paljon paremmat mahikset toimia reilusti ja oikeudenmukaisesti; eli omasta mielestäni ois järkevää siirtyä pienempiin osasiin päättämään paikallisista asioista. Siksi tää EU > liittovaltio-meininki ei oikein tunnukaan järkevältä.

Niinpä. Ennen ihmiset elivät pienyhteisöinä. Sitten muodostui kaupunkeja, vahvimmat rosvopäälliköt ottivat vallan ja näin meille syntyi valtioita, joista valitettavan monia johti se vahvin ja usein julmin rosvopäällikkö, eli kuningas tai vastaava. Vielä 1800-luvun loppupuolella Britanniassa hirtettiin nälkäisiä lapsia leipäpalan varastamisesta. Meillä ihmisillä kun on riesana nämä vallanhimoiset sosiopaatit, joille ei riitä mikään. Julmuus ja pelko ovat tehokkaita tapoja hallita. Nyt kun se ei enää ole niin laillista länsimaisissa demokratioissa, meidät yritetään pitää ruodussa viihteellä ja sosiaalituilla ja alkoholilla turrutetaan viimeisetkin todellisen kapinan rippeet.

Olen jostakin lukenut, että jos kansainväliselle suuryritykselle tehtäisiin mielentilatutkimus tulisi diagnoosiksi psykopaatti.

Mua muuten vituttaa tuo että täällä aivan tarkoituksella tuetaan suuryrityksiä. Oliko se sit Espanja vai Portugali (tai tulla yhdessä ajankohtaisessa kakkosessa tai 45 minsaa ohjelmassa) juuri pieniä yrityksiä. EU:n tuilla nimittäin. Nyt kun Käteinen &CO ovat hallituksessa niin kauankohan kestää demareiden linja pitää pienistä yrityksistä huolta? Vai vetääkö demarit pikkupuolueiden kanssa enemmän oikeisto-linjaa. En siedä että nykyiset keskisuuretkin yritykset antavat lähemmäs miljoonan egen vuosi-eläkettä ja muutama milli erorahaa. WTF? Keput ja kokkareet tuota linjaa ajavat, mutta se ei vain ole yhdenkään kansalaisen etu että eriarvoisuus lisääntyy. Ainahan täällä on ollut bätrre folk, omasta mielestään ainakin, mutta koskaan eivät tuloerot ovat olleet näin huikeita… :unamused:

Lisäksi nämä 9€/pv työt. Sosiaalialalla ei enää edes pärjättäisi ilman työharjoittelijoita/työelämänvalmennuksessa olevia. Meillä koulussa teetetään ennen ammattilaisten tekemät työt jo ½v:n opiskelun jälkeen (emme vain ole opiskelleet niin pitkälle mutta onneksi kun ymmärtää perusteet, osaa tehdä); maksaa liikaa. Mikä maksaa liikaa? Työpaikat jotka tuovat veroa? Nykyään yritykset haalivat ilmaistyövoimaa hullun lailla. Tarkkaa tietoa ei edes ole kuinka moni on 9€:n töissä tai turhilla työnhakukursseilla. Jopa “pomoja” etsitään harjoittelijoiksi. Tätäkö on se työn ilo? Jos perustan joskus yrityksen niin joudunko maksamaan verot useaan kertaan, Suomessa kun pelkkä alvikin on EU:n kallein ja myös EU:n direktiivien huipussa. 45 minuuttia laski vajaa vuosi sitten että n.13% olisi näitä ilmaistyön tekijöitä. Voi tuon jälkeen laskea uudestaan työttömyysprosentin… Lisäksi nämä pitkäaikaistyöttömien “huijaukset” eli 1v työttömyyttä ja sut pakotetaan vkon työnhaku-kurssille jolloin olet taas työtön…

Niin kauan olen elänyt täällä että tiedän tasan tarkkaan että jos jostain annetaan lisää, niin jostain otetaan pois. Uusimpana esimerkkinä kun kannustettiin lukemaan ammattia sillä 9€/koulpv + korotettu työmarkkinatuki (joka vähennetään sossusta koska ei koululainen saa esim. lääkkeitä tms. ostettua sillä “minimillä”, koska asuntoja ei löydy siihen hintaan että kela-korvaus kattaisi tarpeeksi asumiskuluista). Ensin saa paperi-sodan jälkeen tietää että ei saa bussikorttia ja sen jälkeen tulee ilmoitus että näille ihmisille ketkä saavat “ylimääräistä tukea” ei kuulu ilmainen ruoka. Tulos on jälleen ±NOLLA. Eli mitään ei kannata hakea koska mitään ylimääräistä ei saa… Tässä maassa tarjotaan kyllä rutkasti enemmän keppiä kuin porkkanaa… Sitten valitetaan että on harmaata työvoimaa, onko se mikään ihme kun työntekijät maksavat älyttömästi Suomessa. Lisäksi erittäin monet pizzeriat ja myös suomalaiset kahvila-yrittäjät (omin silmin olen nähnyt), lyövät hinnan koneeseen, mutta eivät asiakkaan aikana avaa kassakonetta. Tällöin hinnan saa pyyhittyä pois jolloin taas yksi verovapaa pizza on myyty mutta asiakas on siitä veron maksanut. Itse tein suomalaiselle yritykselle (omistaja oli täysikäinen lapsi koska isällä petoksia tilillä) kun näin että ei merkannut mun juomaa myydyksi eli en saanyt kuittia, että sanoin kerääväni kuitit talteen jotta näen mitä olen ostanut jolloin joutui myymään mulle sen uudestaan… :laughing: Mikäli mut pakotetaan osallistumaan harmaaseen talouteen niin kyllä mä tahdon itsekin sen 23% hinnasta pois! Tai mikä alvi tuotteella on… Tiedän todella monta ihmistä ketkä tekevät töitä pimeästi… Luulisi että eduskunnassakin ymmärrettäisiin että jos ennen vaaleja suurin osa kansanedustajista vastusti tukipaketteja (Suomella on oikeus kieltäytyä, epäilen että Saksa kieltäytyy ensin koska kansa on siellä sitä vastaan vähintää yhtä paljon, kun lukee nettiä englanniksi); demarit olivat ehdottomasti vastaan. Hetkessä kuitenkin tuplasivat takuut, hienoa sossut!! Edelleen Kreikan eläkeikä alhaisempi kuin meidän… Itse en ole edes 30v vielä täällä hengannut, mutta usko tähän järjestelmään on mennyt aikoja sitten. Ei siksi että se ei toimisi, vaan siksi että siinä on aina porsaanreikiä jotka nämä ahneet, paskiaiset kiertävät. Tuo on niin totta mitä Junkie sanoi, nuo vallanpitäjät ja johtajat ovat niin ahneita ja narsistisia että kaikki keinot ovat sallittuja; lopulta tulee tällaisia Berlusconeja ja Strauss-Heineja (juu en ole jaksanut näiden turhien ihmisten nimeä opetella edes kirjoittamaan oikein, kaikki tietävät kuitenkin keitä tarkoitetaan) ketkä uskovat voivansa tehdä mitä tahansa valtansa ja rahansa avulla… :smiling_imp:

Perusarvot kunniaan. Kaikki on nykyään materiaa ja ihmisille tyrkytetään materiaa entisten arvojen tilalle. Sen jälkeen ihmetellään kun sairastutaan masennukseen tai työuupumukseen kun elämän on oltava pelkkää suorittamista jos tahdot pysyä mukana oravanpyörässä…

Tässä “demokratiassa” voi mihinkään vaikuttaa, kun kaiken määräävä arvo on kapitalismi. Demarit ei tätä sisäistä, Urpilainenkin sanoi lehdessä, että tärkeintä on talouskasvun turvaaminen. Jaksetaan uskoa, että talouden kasvaessa köyhätkin hyötyvät, vaikka tilastot kertovat tuloerojen kasvusta. Rikkaiden tärkeimmät tulot eli pääomatulot irroitetaan palkkatuloista verotuksessa, ja suuryhtiöille myönnetään päästökiintiöt. Kultaisella tarjottimella annetaan kapitalistille riiston avaimet, ja tavan kansalaisella ei ole mitään sanottavaa. Politiikan pitäisi olla yleishyödyllistä yhteisten asioiden hoitoa, mutta nyt se on rahan kasaamista harvoille, ja päätöksenteko on aivan muualla kuin kansalla.

Kokoomusta äänestin viime vaaleissa, ja oon äänestänyt kokoomuksen ehdokasta aika usein kunnallis- tai eduskuntavaaleissa. Musta kokoomuksella on ollut hyviä ideoita, eikä ne kannata mitään ihmisten hyysäämistä, vaan ihan fiksusti olettavat, et tavalliset terveet ihmiset osais huolehtia itse toimeentulostaan. Eihän siitä mitään tulis, jos kaikki juoksis sossussa rahaa itkemässä.

Oon ihmetellyt, miten Suomessa on niin paljon työttömiä, etenkin nuoria, kun jos katsoo mol.fistä, se on täynnä työpaikkoja. Ilmeisesti ollaan liian nirsoja duunipaikkojen suhteen, tuttavapiiristäkin näitä löytyy. Ovat mieluummin ansiosidonnaisella tai työttömyyskorvauksella kuin ottavat työpaikan, joka “ei oo omaa alaa”. Kuitenkaan mitään omaa alaa ei näillä oo, kun eivät oo opiskelleetkaan mitään. Itse ottaisin duunin kuin duunin, jos tilanne olis se, et rahaa pitäis saada elämiseen…

BTW Venäjähän on tunnettu loputtomasta byrokratiastaan, joten niiden on turha haukkua Suomea siitä. Ihan salettiin Suomessa on vähemmän byrokratiaa kuin Venäjällä, vaikka suhteutettaisiinkin väkilukuun tai pinta-alaan.

Isi maksaa? :laughing:

^Ei maksa, kun ihan itse tienaan tuloni. Mut siis jos vaikka ei olis oman alan duunia ja rahaa pitäis saada, niin en kovin nirso duunin suhteen olis.

Oma puoluekantani on ehkä vähän “monissa on jotain hyvää aina”. En ole niitä, joille puoleen luotettavuus ja arvo on sama kuin viimeiset kuukaudet ja mitä on kenestäkin/mistäkin kirjoitettu ja pikemminkin aina mielenkiinnosta pyrin näkemään taustoille eli mikä on kirjoittajan intressi ja onko esim. lehdellä jokin tiettyä puoluetta suosiva kanta jne. Mutta kyllä pääosin kaikki ovat melkolailla ryvettyneet tai tehneet jotain niin pövästejä juttuja sen n. 18 vuoden aikana kun olen politiikkaa kohtuullisen tiukasti seuraillut, mutta samalla liberaalisti. Mutta on omakin kenttäni kyllä laaja, hetken mielijohteesta tullut liityttyä aina jokuseenkin puolueeseen yksi kerrallaan, mutta sitten se vähän jäänyt. Olen kuulunut nuorten kokoomukseen, Demareihin, Vasemmistoon ja Kokoomukseen.

Viimeisimpänä Vasemmistoon. (Tosin oli hetken mielijohde kun kuuntelin aina radiosta Arhinmäen keskusteluja, oli joku sarja jossa oli vieraana. Kaveri lausui niin fiksuja (ja oli kova urheilutietäjä), että sillä hetkellä vähän kannatusluonteisesti maksoin Vasemmiston jäsenmaksun. Tosin yhtä pian huomasin, että olivat vain yhden asian perässä tuolla hetkellä eli minimipalkka kymmeneen euroon, joka oli tuolla hetkellä niin pelkkää kalastelua ja ajanhukkaa ainoana puolueista, että en jaksanut kauaa seurata. Jokainen lehtikin oli tuota täynnä…). Jotenkin en ole koskaan oikein ollut taas Perussuomalaisten kannalla kyllä. Eihän nyt niin moni Suomalainen äänestäjä voi väärässä olla ja mediakin tehnyt itsestään vähän naurettavan yrittämällä vetää lokaan käytännössä yhden miehen sanomisilla ja sammusilla, sekä teksteillä “Soini ei saa väkeään kuriin”. → Mutta kaikesta huolimatta näen silti itse ihan saman ilmiön kuin oli edesmennyt Tony Halme, protestiäänipuolue siinä missä kys. henkilö oli protestiääniharava henk.koht. tasolla. Aika näyttää saako puolue itsessään mitään aikaan… Ei Soini tyhmä ole, ei todellakaan, mutta vähän sellainen rasismilla ratsastavaa touhuahan tuo on… Ja vetoamista sellaisiin asioihin joita Suomalainen haluaa kuulla, mutta joista nyt valtaosasta teemoista tiedetään ettei käytännössä toteudu. Eli ilman markkinointia monin osin, mutta ehkä se siitä.

Oikeastaan pysyvää on tainnut olla tuollaisena ideologisena henkisenä tukena asioille Suomileijona ja Suojeluskuntasormukset, sekä kaulassa Risti. Tosin Suomileijona on vain neutraali merkki kotimaasta, Suojeluskuntasormus lähinnä koriste, ehkä pieni kannanotto tosin laillisen yhteiskuntajärjestyksen ja hallitusvallan kannatuksesta. (Kaikki muu tuppaa aina olemaan pahasta yhteiskunnassa ja eipä tässä maassa nyt lopunpelin kovin moni asia erityisen ketuillaan ole, reissannut jonkin verran aikanaan niin osaa hieman verrata mitä se on kun OIKEASTI valtiossa on jutut persiillään. Tosin toki ymmärrän jotkut Salvadorin tai Kuuban kaltaiset kansannousut jos tosiaan asiat ovat niin ketuillaan olleet, Suomessa on vielä hyvin). Risti nyt on vain rippiristi ja muistoarvoinen. Mutta kai se pääideologia itsellä silti tuosta kolmiosta tulee… Suomi tarvisi jos kyllä tällä hetkellä vahvan miespresidentin. Niinistön tai Lipposen näkisin kumman hyvänsä erittäin mielelläni. Eiköhän se jompi kumpi olekin seuraavana vuorossa.

En olis paremmin voinut itse muotoilla, oli kuin omasta suusta. Persuja en vaan ymmärrä, kun ei niilläkään oo mitään järkeviä ratkaisuja tarjota, ne vaan valittaa. Ja esim. Helsingissä on pitkään ollut sellainen tilanne, ettei dösäkuskeiksi saada suomalaisia, vaan ulkomaalaisia koulutetaan niihin hommiin. Suomeksi sanottuna dösäkuskin duuni ei kelpaa suomalaisille. Onneksi on niitä ulkomaalaisia innokkaita ollut, kun muuten jäis Helsingissä aika monet dösävuorot ajamatta. Tosi ystävällisiä ja ammattitaitoisia on noi ulkomaalaiset kuskit olleet, tosin hyvin harvoin enää nykyään tulee dösällä liikuttua.

Kannatan presidentiksi Niinistöä monestakin syystä, ja Lipponen alkaa mun mielestä olla jo liian vanha noihin kuvioihin. Se on 70v ja kun miesten keskimääräinen elinikä on joku 72-74v, niin olis ehkä aika keskittyä johonkin muuhun. Toki jos Niinistön rinnalle tulis joku potentiaalinen ehdokas, voisin sitä äänestää. Ei vaan tuu mieleen ketään sellaista potentiaalista.

En oo sanonut, et kaikki juoksis ilman kokoomusta sossussa, mut paljon siellä väkeä juoksee. Eikä oo liikoja sitä omaa tahtoa ollut näkyvissä, kun tottahan ihmiset oikeesti menis vaikka siivoamaan, jos todella duunia haluaisivat tehdä. Jotain siivousduuniakin kun on tarjolla aika paljon.

En taida olla aivopesty, kun vanhemmat ei oo kovinkaan kiinnostuneita politiikasta, enkä edes tiedä mitä puoluetta äänestävät…