Hessuhopon kokemukset alkosta.

.

Terve Hessuhopo. Olet ilmeisesti käynyt terapeutilla tjms, mutta oletteko koskaan puhuneet alkoholismista siellä, eikä sen oireista? Oireet sille sairaudelle on samanlaisia, kuin kaksisuuntaisessa, jota nuo terkkarin tädit ja sedät ensimmäisenä tarjoaa, yhdessä masennuksen ja ahdistuksen kanssa, joihin päihdeongelmainen mielellään tartuu, kun saa niitä tenoxeja, bentsoja, pameja,… joilla jatkaa sitä juomista.

Alkoholismista voi toipua, raitistuminen on mahdollista ja elämä voi todellakin korjaantua, näin olen ainakin itse huomannut ja kokenut.

Tervetuloa Hessohopo…

Niinpä, katkojen aika voisi olla ohi, mutta anna ajan kulua päivä kerrallaan.
Itselläkin antabus apuna ja äiti tukena + turvana raittiuden tiellä.
Ei ne meidän äiditkään jaksa loputtomiin. Sen olen saanut nyt kokea.
Kertoo kuinka huonosti hän voi kun juova kausi minulla päällä tai mikä
pahempaa lääke yliannostukset ja sairaalakeikat.

Tsempataan :slight_smile:

.

Sitä saa kyllä mitä etsii ja haluaa. Bentsoja saa katukaupastakin, jos ei apteekista reseptillä. Alkoholia saa kaupoista ihan ilman reseptiäkin.

Ulkopuolisten asettamat esteet eivät ole kovin tehokkaita esteitä päihteidenkäytölle, vaan olisi varmaan hyvä alkaa keksiä keinoja joilla estää itse itseään ottamasta päihteitä.

Tälle foorumille kirjoittelu on varmasti yksi hyvä keino, joten pysy vaan kanavalla Hessu Hopo. Antabus on hyvä keino kans, mutta harvalla sekään toimii yksinään kovin pitkälle. Psykologin ja päihdetyöntekijän apu on myös hyviä tukijoita, niinkuin on vertaistukikin.

Olet siis vähentänyt bentso-annoksia, mutta jos olet silti koukussa niihin, niin sitä voisi olla tarpeen pyrkiä purkamaan ihan vierotushoidossa. Oletko lukenut veikon nimeltä SoiKannel ketjua “Viinapirun teloitus” ? Siinäpä hyvää kertomaa mm. bentsokoukusta ja siitä eroon pääsystä. Kova taival, mutta ei mahdoton. Tsemppiii. :slight_smile:

.

Tervetuloa palstalle!!! Minulla, kuten monella muullakin täällä, on kokemusta myös noista lääkehelveteistä. Itselläni pääpäihde on viime vuodet tuon kuningasjuoman lisäksi, tai sen sijaan, ollut kannabis. Ja blossihan toimii kuin rauhoittava kipulääke.

Ongelma tuossa juomisen lopettamisen yrittämisessä silti bentsoillen on se, että nämä ainekset mellastavat aivoissa samalla tavalla. Alkoholistille bentsot ovat sama kuin naamat vetäisi.

Täysraittiuden ajatus voi tuntua nyt mahdottomalta ja vaikeaa siihen pääseminen tulee varmasti olemaan. Mahdotonta se ei kuitenkaan suinkaan ole, muunlaista tietoa vituillaan olevat aivokemiasi sinulle vain haluavat markkinoida. Palstallakin on tästä useampia esimerkkejä ja Ketostixin mainitsema Soikanteleen ketju yksi parhaista ja perusteellisimmista.

Pysyttele palstalla, elele päivän kerrallaan ja muista, että olet omaa elämääsi pelastamassa ja elämässä, et kenenkään muun. Ole aktiivinen itsesi hoitamisessa. Näitä asioita hoen myös itselleni itsekseni, muille AA-ryhmässä ja sitten reilun viikon kuluttua myllyhoidossa.

Meikä puuhailee myös tuota musiikkia, takana nyt kolme raitista keikkaa. On jännittänyt aivan saatanasti, mutta jotenkin aika hienoa kun sen paniikin vastapuolena onkin sitten aito ja oikea hybris. Aitoja hienonhienoja tunteita, kokemuksia ja energiaa, ilman minkään vitun paskakemian sumuverhoa niiden edessä. Ja niistä panikointikämmeistä ja tyrimisistä pääsee myös yli ja niistä oppii, toisin kuin ennen, jolloin niitä jäi märehtimään ja hukuttamaan ankeuttaan edellämainituin keinoin.

Kovasti tsemppiä ja voimia Hessu!!!