Tervehdys taas,
Olen niin monena iltana päättänyt kirjoittaa teille kuulumisia ja itsellenikin tuon viimeisen kirjoitukseni jälkeen!Jostain syystä ,kun koitan kirjoittaa i padillani tai puhelimellani tänne,tulee viestin lähettämisen jälkeen error sivu,sinne sitten jääneet johonkin tekstini.Ehkä mulla ei ole ollut oikein mitään sanottavaa,mutta nyt päätin ihan kivuta tänne yläkertaan jossa on tää pöytäkone:)Koska nyt mulla on asiaa(tai kerrottavaa ainaki)
Joops,Tässä olisi sitten 10.raitis päivä nyt menossa toista,kolmatta,neljättä vai olikoos tää jo viiides juomisen lopettamisyritys?En tiedä,muista,halua ehkä muistaa montako kertaa olen kaatunut sen ensimmäisen huikean lopettamisyrityksen jälkeen.
Ehkä voisin sanoa että nyt oli pahimmat viinakestit mitä mulla on ollut,olin joka ilta juotuani melkein lukkojen takana vessan lattialla sammuneena,mistä mies mut sitten aina löysi,tai oon oksentanut puoli yötä,monta yötä meni valvoessa koiran kanssa oksentamisen jälkeen ,horkassa tutisten.
Tällä kertaa en lähteny ollenkaan pelleileen siidereillä tai kaljoilla,paskanmarjat,olis kestänyt liian kauan tulla känniin,ei,viinalla sai nopeet kännit ja ihan helvetinmoisenkin kännin kun se piti koko pullo vetää kerralla.Meni siinä sitten kurkusta alas miehen kaikki kalliit konjakit ym.ym.Ja mä olin oikeasti tunnettu nuorena ja aikuisenakin vielä ennen tätä sairautta siitä,etten juonut kirkkaita!
Ekalla kerralla raittiutta kestikin ihan mukavat 1,5vuotta suunnilleen.Nämä toiset ja kolmannet ja siitä edespäin olevat kerrat tyssänneetkin sitten muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen.
Mut hei,mä olen silti yrittänyt!ja tiedostanut ongelmani,välillä kyllä viinanhaluissani sen täysin tyrmännytkin:ei mulla mitään sairautta oo… Mitä sä yrität(miehelleni sanoin)kontrolloida mun elämää koko ajan,anna mun olla nyt vaan
mä juon vaan tän illan,sit loppuu
Nyt onkin jollain lailla eri fiilis kun aiemmin,tai olen toiminut erilailla.Minä voin ylpeänä kertoa teille kaikille että otin ja astuin AA kokoukseen:)Vuosia siitä rohkeudesta unelmoin että uskaltaisin sinne kävellä,muttei ole kantti koskaan riittänyt.Ja jos totta puhutaan ,ei se helppoa ollut nytkään,ei ekalla kerralla,eikä vielä toisellakaan käynnillä,mikä oli tänään.Ei ollu yhtään rohkee olo 
MUTTA MÄ TEIN SEN!
Ekan miitin jälkeen ajattelin että miten voi suomalaiset uskaltaa olla niin avoimia,herranjumala,taisin olla ihan shokissa kun sieltä lähdin,pää oli ihan sekaisin kaikesta mitä olin kuullut.Niin erilaisia ihmisiä ja silti niin samanlaisia tän sairauden kanssa eläviä.Pää oli myös ihan konkreettisesti kipeä ,sitä särki koko seuraavan yön,koitti varmaan aivoparat sisäistää kaikkea kuulemaansa ihan urakalla,sulattaa tietoa joka soluuni 
Siitä ekasta kerrasta meni sitten seuraavat päivät sekavissa oloissa.Olen myöntänyt olevani alkoholisti,itseni lisäksi miehelleni,mutten koskaaikinä kenellekkään muulle(no teille,mutta ootte virtuaalisia) 
Nyt sitten tän päivän jälkeen mä tajusin yhtäkkii miks mun eka kerta ei onnistunut(eikä toka eikä kolmas eikä…)
MÄ EN KÄSITELLYT ASIAA KUNNOLLA!
Muistan alkaneeni urheilla aika kovalla vaihteella ja juominen alkoi niihin aikoihin kun jouduin kuukauden kovan sairastamisen takia pitämään taukoa urheilusta.Kaikki kaatu päälle.Mulla ei yhtäkkiä taas ollutkaan mitään tekemistä ja keksin sitten palata vanhan "harrastukseni"pariin…
Sitten sain käsiini Jean Kirkpatrickin kirjan täyskäännös.Mitä vit***a,miten joku voi kirjoittaa mun tunteista ja ajatuksista kirjan?Mä oon käsittänyt ihan hirveesti kaikkea sen kirjan avulla.Jos ette oo lukeneet niin tehkää se,tämä on käsky!
Emmää tiiä,nyt tuntuu että näitä oivalluksia taas satelee,mutta ainakin oon jollainlailla alkanu ymmärtämään ehkä miks mulle just kävi näin ja minkä takia olen käyttäytynyt niinkun olen .
Musta tästä on hyvä jatkaa paranemista,päivä kerrallaan taas mennään eteenpäin.