Heikkous

Heikkouden myöntäminen on kuin onkin usein avain vahvemmaksi tulemiseen. Heikkoutensa ja epätäydellisyytensä myöntävä ihminen on vahvoilla, koska hänen ei tarvitse yrittää peitellä mitään.

Elämä on onneksi opettanut myöntämään heikkouden monta kertaa. Olen saanut olla heikko hakeutuessani katkaisuhoitoon kolmesti vuoden sisällä. Olen saanut myöntää olevani heikko hakiessani apua lääkäriltä, sosiaalihuollosta, leipäjonosta… ja tietenkin omilta rakkailta läheisiltä.

Liekö heikkous sitten sukua sille nöyryydelle. Heikkous on tosin minusta siitä jopa nöyryyttäkin parempi, että heikkoudella ei voi edes ylpeillä niin hyvin kuin nöyryydellä. Heikkous on virheellisyyttä, nöyryydessä sen sijaan on vaarana lipsahtaa virheettömyyden puolelle.

Olen heikko koska:

Minulla on ollut päihdeongelma
En pysty aina hallitsemaan tunteitani
Kiihdyn joskus helposti
Syön ja juon helposti liikaa, vaikka aioin muuta
Minulla on puhevika, jonka vuoksi puheeni kuulostaa mielestäni hassulta
En jaksa aina tarttua niihin toimiin, joihin olen aikonut

Samalla olen vahva koska:

Minulla ei ole salattavaa
Tiedän vikani
Minua rakastetaan ja minut hyväksytään sellaisena kuin olen
Osaan myös rakastaa muita ja hyväksyä heidät sellaisina kuin he ovat
Tiedän että pystyn elämässäni tekemään valintoja ja vaikuttamaan elämäni kulkuun

Olemme usein keskustelleet nöyryyden ja nöyristelyn erosta, ylpeyden ja ylpistelyn erosta, voimaantumisen ja omavoimaisuuden erosta.

Voimaantuminen ei minusta tarkoita “vahvuuteen sairastumista”, vaan voimaantuminen on eheytymistä, tasapainon löytymistä. Se tapahtuu heikkouden kokemisen kautta.

PS. Kirjoitin tämän viestin työpaikalla, eikä täällä ole enää muita kuin minä ja siivooja. Aikamoista heikkoutta on olla jaksamatta lähteä työpaikalta tähän aikaan perjantaina, tällä säällä.

Hienoa, että tiedät ja tunnet oman itsesi, se on vahvuutta.

En kuitenkaan omalta osaltani allekirjoita yhtäkään väitettäsi, sillä minä ole vahva oman tieni kulkija. Inhoan epäonnistumisia, inhoan olla jonon viimeisenä ja välttääksen tämän, teen kaikkeni kumotakseni tilanteen. En luovuta koskaan ja en alistu kenenkään tahtoon, en edes viinapirun houkutuksille pitkässä juoksussa.

Olen taistellut lähes neljäkymmentä vuotta ansioni olemalla itsenäinen, enkä jonkun palkkarenkinä. En voi kuvitella, että minulla olisi esimies, jota on kumarrettava.Välillä olen ollut aivan kuilun partaalla, mutta koskaan en ole luovuttanut, lisää hiiliä pesään, sillä minua ei kukaan kutista ja tee nöyräksi labradoriksi. Tarvittaessa luovun palkkiostani mikäli toinen on mielestäni vittumainen ja heitän hänet ulos, joskus ihan konkreettisesti. Minulle ei tulla sanelemaan mitään, enkä hyväksy jatkuvassa melankoliassa rypemistä. Kaikesta on löydettävissä jotain hyvää ja hyvin usein myös huvittavaa.

Kuitenkin vaimoni mielestä olen “pehmeä” ja niin olenkin kotioloissa, sillä kotini on linnani.

Tänne olen kirjoittanut lähinnä tämän foorumin hengen mukaisesti muunneltua totuutta, jotta lukijat voivat tuntea olevansa parempia ihmisiä.

^ No huh! :smiley:

Charles Manson tais sanoa joskus jotain samanlaista. “Minulla ei ole mitään salattavaa. Tiedän vikani. Itseasiassa tykkään oikein elämöidä niillä aina kun mahdollista. Heikkouteni olen aina valmis myöntämään välittömästi kun siihen tarvis. Koska tiedän että minua rakastetaan ja minut hyväksytään jokatapauksessa tein minä sitten mitä tahansa. Ihailijoita riittää sitä enemmän mitä pahempia tekoja teen ja mitä suurieleisemmin ne tunnustan. Olen aivan sinut itseni ja ympäristöni kanssa. Mikäpä tässä ollessa.”

Juu, olen kanssasi samaa mieltä tuosta jazzista!

Ystäväni kohtuullisesti Suomessa tunnettu jazz-muusikko kertoi minulle, että heidän kokoonpanonsa oli tilattu soittamaan erääseen tilaisuuteen koko illaksi.
Vasta paikan päällä selvisi kyseessä olevan häät ja sitten he soittivat jazzia koko rahan edestä. Onnistuuko tanssiminen jazzin tahdissa?

Ei tainnut tilaajan ja tilatun ajatukset mennä yhteen…

Signatureni lausumahan on alun perin lähtöisin mediapersoona Juhani Kontiovaaralta, koko kansan lankomieheltä.

Siitä olen vahvasti kanssasi Böff samaa mieltä, että kaikessa on nähtävissä jotain hyvää, usein myös huvittavaa. Työyhteisössä minua pidetään yltiöposetiivarina, joka voi joskus olla jonkun mielestä ärsyttävääkin. Toisaalta koska olen työyhteisömme tuoreimpia jäseniä ja ns. keltanokkia, minulle suodaan yltiö-innokkuus ja ihan into pinkeänä oleminen omista hommista.
Pomoa en kyllä kumarra, vaan pidän häntä oikein suloisena mussukkana. <3

Melankolialla on kuitenkin aikansa, ja joskus sellainen blues-mood voi olla kaunista ja herkkääkin. Enkä nyt tarkoita erästä konkurssiin mennyttä jääkiekkoseuraa.

Minähän en ole suorittaja-tyyppi, vaan sellainen flown varassa surffaaja. Silläkin voi mennä elämässä aika mukavaan suuntaan. Täydellisyys on minusta yleensä tylsää, joskus jopa ankeaa.
Pienet virheellisyydet luovat joka asiaan hyvän säväyksen, kunhan ne eivät ole liian isoja.

Ns. täydellisen kaunis ihminen, joku malli-tyyppi, ei ole niin seksikäs kuin se jolla on kehossaan tai kasvoissaan jokin ihan pieni epäsäännöllisyys, joka tekee hänestä persoonallisen näköisen.

PS. Hei, komeettamme Patrik Lainekin teki tämän illan huikeassa pelissään yhden pienen mokan, joka johti Valko-Venäjän ainoaan maaliin. :smiley:

Siis vain tämän vuoden puolella? :open_mouth: Kerro vähän lisää tästä.

LOL: :laughing: Ei tänä vuonna. Aikavälillä marraskuu 2006 - syyskuu 2007. Paikkahan oli Espoon A-klinikan katko, kuten usein olen kertonutkin. Se tulee mieleen aina nykyisinkin, kun käyn viereisessä kauppakeskuksessa jolla on jousisoittimen nimi.

Eka noista käynneistä oli tosin avokatko, mutta kaksi viimeistä ihan suljettuja laitoskatkoja, Ne olivatkin kahden kuukauden sisään elo-syyskuussa 2007.

Hih, lipsahtipas hassu fiba kertoessani toisen virheestä. Ilmeisesti huomioni oli herpaantunut pelistä jo siinä vaiheessa, kun Belarus onnistui tekemään toisen maalinsa. :blush:

Valtavaa! Siukut sulle, Valtio- mies.

Nyt kun sä oot päässyt tuohon synnintunnustamisen makuun niin oletko sä ajatellut jossain vaiheessa palata ihan sellaisenaan tuhlaajapoikana takaisin Isän kotiin? Siellähän on aina syli avoinna.

Ei haittaa mitään noi sun virheesi ja lankeemuksesi, saat tulla sellaisenaan.

Kaikkee rakkautta ja kaikkee muuta rakkaudellista sulle. Muiskista muiskis!

youtube.com/watch?v=nvvISS5tDak

Onks sulla sellainen kitalakihalkio? Että kun sä puhut niin se kuulostaa siltä että

“A E A E A E A E AA E OOO EEE AAA”

ja sitten kaikki ihmettelee että mitähän v i t t u a se oikein sanoi ei saa mitään tolkkua sen puheesta? :astonished: :unamused:

:question:

:unamused:

Kalsarikänni rules ok, vai mitä Fernetti ystäväni?

Ei, ei mulla ole halkiota sentään. Mulla on lievät r- ja s-vika. Ne ovat korjaantuneet hieman iän mukana, eikä niitä kuule selvästi koko ajan. “Ässäni” on se kuuluisa “espoo-ässä”, joka sopii koska satun asumaan Espoossa. :smiley:

Ärrä välillä vähän korahtaa, vähän joskus sorahtaa… pärjään sen kanssa. Niin muutkin ihmiset.

PS. Huomaatko Fernetti muuten, että olet hieman muokannut itse tuota quote-lainia, jonka sijoitat minun suuhuni. Jännä teko noin rehelliseltä ja Jumalaa pelkäävältä ihmiseltä.

Anteeksi mutta ihan pakko sanoa, että jännästi tulee tästä mieleen joku sointukaavio. Jos tuonne väliin laittaisi pari B:tä, se voisi olla Brand new Cadillac" tai Hanoin “Taxi driver”.

No niin anteeksi tiedän että tämä oli turha viesti. :blush: Jatkakaa.

Onko puhevika heikkous? Son vähän sama kuin murkkuikäisen heikkouden tunnustuksia. On heikko kun on näppylöitä naamassa.

Mä olen ymmärtänyt AA-ohjelmasta, että näillä heikkouksilla ja vahvuuksilla tarkoitetaan henkisiä ominaisuuksia ja virheellisyyksiä. Minä ainakin säilytän niiden asioiden käsittelyn jonnekin muualle kuin millekään netin keskustelupalstalle.

^ Tuossa voi olla perää. Niitä henkisiä luonteen heikkouksianikin mainitsin ketjun avauksessa.

Mielestäni nettifoorumillakin voi käsitellä myös omia heikkouksiaan, eikä vain toisten. Eikä tässä ketjussa toisaalta ole kyse mistään AA:n ohjelmasta. Jos haluaa kirjoittaa kuin murkkuikäinen, senkin saa tehdä.
Tässä ketjussa monet viestit tosin on kovin aikuismaisia ja viisaita.

Niiiiin…

[Poistettu Päihdelinkkiin kuulumatonta -Päihdelinkin moderaattori]

Moderaattorin deletesormen viuhunnan tuoksinassa vielä täsmennän tätä vanhaa kommenttiani ettei kenellekään jää epäselvyyksiä asiasta; “Isä” on tuossa kirjoitettu isolla iillä. Jokainen kristillisessä maassa asunutkin tietää että asiayhteydessä tarkoitetaan silloin Jumalaa. Tässä yhteydessä “palaamisella Isän kotiin” tarkoitetaan tietysti palaamista kristillisen seurakunnan piiriin. Jokainen kristillisen seurakunnan piirissä kasvanut (jollainen vadelmamunkki väittää olevansa) tietää että tällaista kieltä käytetään silloin kun puhutaan luopioista, jotka palaavat takaisin.

Vadelmamunkki antaa ymmärtää, että tarkoitan tässä hänen omaa isäänsä joka kuoli alkoholismiin. Ja tähän hän viittaa kun julistaa muissa ketjuissa minun jotenkin käyttäneen hänen isäänsä lyömäseena tjsp. Tämä on vakava syytös johon en ole syyllistynyt joten toivon ettei mode deletoi tätä selvennystä asiaan. :unamused:

Älkää nyt moderaattorit ryhtykö mitään poistelemaan. Kaivakaa popcornit esiin ja nauttikaa keskustelusta. :laughing: