Hei!

Hei!Olen uusi jäsen täällä.Olen pääkaupunkiseudulla asuva lukihäiriöinen alkoholisti.Olen käyttänyt n.20 vuotta alkoholia.Lava olutta ja litra viinaa menee vkl hyvin ja päivittäiset juomiset esim.olutta,viiniä,paukkuja.Mulla vielä on työpaikka,oma kämppä ja ystäviä.Tässä kävin hiljattain A-klinikan Avomyllykurssin.Rankkaa:työpäivän jälkeen ja myöhään kotona.En kyllä kadu pätkääkään Avomyllykurssia vaikka rankkaa oli.Joskus olen käynyt Elämäntapaliiton “Hillitysti ja hallitusti”-kurssia.AA-kerhoissa olen kolme kertaa käynyt.Tänne tulin kun jossain missä on päihteen kanssa toimeentulemisen kanssa pohdiskevia ihmisiä niin itse haluan jossain tämänlaisessa kirjoittaa omia ajatuksia.Kirjoittamisiin!

Tervetuloa mukaan porukkaan! Meitä on täällä monenlaisia, kukin omilla tavoitteillaan.

moikka 08 08 Äiti,
ja tervetuloa minunkin puolestani. on aina ilahduttavaa kun tänne ilmaantuu uusia tyyppejä.
mua alkoi kiinnostaa nuo käymäsi kurssit. kertoisitko niistä lisää?

ja vielä tämä: huomasin vasta että laskurisi näyttää yli kuukauden raittiutta. kerrohan siitä(kin) vähän. ylipäätään kirjoita lisää! :smiley:

Tervetuloa palstalle Äiti!

Kerroit että kävit avomylly kurssin. Aiotko kuitenkin vähentää etkä lopettaa? Kyselen ehkä vähän tyhmiä nyt, mutta luulin että noihin hoitoihin pääsee vaan jos sitoutuu lopettamisen pyrkimykseen. Tai kai niihin itse maksamalla pääsee vaikka mikä olisi motiivi?

Kerro siitä kurssista joskus täällä. Olisi kiva kuulla omakohtaisia kokemuksia joltain.

Niin ja hienoa, että olet ollut selvänä jo noin pitkään. Kerro siitäkin fiiliksiä jossain välissä.

Tervetuloa mukaan :slight_smile:

Kiitos tervetuloa toivotuksesta!Tuli hyvä mieli!

Hei!Kiitos tervetuloa toivotuksesta! Mä kävin tässä tämän vuoden puolella huhtikuusta alkaen arki-iltoina 3krt/vk. yhteensä 6vk. ajan Avomyllykurssia.Ja,tämän 6 viikon ajan olen ollut raittiina.Tästä Avomyllykurssista kuulin A-klinikan työntekijältä jonka luona aloin käydä viime vuoden syyslukukautena.Ja,A-klinikan työntekijästä kuulin mun terapeutilta. Mut,tästä Avomyllykurssista mitä osaan kertoa näin kirjoittaen niin kurssilla oli kaksi ohjaajaa,meillä kurssilaisilla oli työkirja jota täytettiin,tehtäviä ja jossa oli myös päiväkirjan kirjoittamista.Kurssin alkuaikana oli yksi kurssi-ilta tehtävänä tutustua AA-kerhoon.Kaikki muut kurssi-illat oli kurssipaikassa. Tämän ihmeellisempää nyt en osaa kirjoittaa.

Kiitos!

Hei! Mä oon ollu ton Avomyllykurssi ajan raittiina.Ja,mua pelottaa et sorrun.Pelottaa tosissaan!Humalassa olotila on niin itsetuhoinen ja oon saanut ystäville silmittömiä raivokohtauksia joista en muista mitään ja kotona kolhin itteäni huonekaluissa ja jossain vaiheessa sammun.Pääsin Avomyllykurssiin A-klinikan työntekijän kautta jonka luona aloitin viime vuoden syyslukukautena.Kävin tässä tämän vuoden puolella Avomyllykurssia 3krt/vk. yht.6vk.Kurssiaika kyllä motivoi raittiuteen.Itse koen että olen alkuvaiheessa ja koen että elämänhalua on tullut takaisin et on se sitten pysyvää raittiutua niin sitä musertavaa puutuneeseen ahdistusta en halua itselleni. Ja,onko tämä hyvä keskustelu linkki niin en tiedä. Olen vain vertaistukea vailla minne kirjoittaa oli vuorokauden aika mikä tahansa.

Raitista huomenta!

Siitä hyvä tämä päihdelinkki että tänne voi kirjoittaa vaikka aamuyöllä ja tietysti lukea myös muiden juttuja! Tervetuloa munkin puolesta!

t. Juhani

Tervetuloa palstalle minunkin puolestani 08 08 Äiti!

Tänne palstalle on tosiaankin mukavaa ja lohduttavaa kirjoittaa tuntemuksistaan. Ja kun selailee omia ja muidenkin vanhoja kirjoituksia, niin tämän muutosprosessin vähentämisestä tai lopettamisesta huomaa. Tsemppiä sinulle tavoitteisiisi!

Kiitos!

Kiitos tsemppauksesta!

Moi. Minäkin yritän vähentää nyt jo 4pintiä vie muistin että ois lava vaiheet on jo ohi ihan siitä syystä ettei pysty. Raivarit on kans tuttuja ja niitä tulee kans ku on juomatta ilmeisesti jotain kuivahumalan oireita. Aina ei vaan jaksa ku jotkut käyttää koko ajan. Mutta mennään päivä kerrallaan ja toivon sulle raitista kesää.

Kiitos Päivis!Tuleva aika mietityttää.Mikä on totta niin tässä on kyllä hyvä mennä päivä kerrallaan!

Mullakin oli nuorempana kaveripariskunta jossa nainen oli aina väkivaltainen saatuaan alkoholia. Otti kovan vauhdin ja löi miestään täysillä nyrkillä päin pläsiä jolloin mies otti avovaimoaan niskavilloistsa kiinni. Kerran nainen heitti paistipannun keittiön ikkunasta läpi. Kerran kyseinen nainen löi mua nyrkillä leukaan, muttei tuntunut missään. Kaikesta huolimatta pariskunta on ja pysyy yhdessä!

t. Juhani