Ensiksi nimimerkistä. Valttifoorumilta voit lukea lukea lisää jos kiinnostaapi. Riippuvuudet liikkuu monesti käsi kädessä.
Taustana: Nuori opiskelija, joka on aloittanut alkoholin juomisen “vasta” 19-vuotiaana. Siihen asti pidin lähinnä järjettömänä. Ensimmäiset kännit kuitenkin aukasi silmät, että hei täähän onki ihan hauskaa.
Tällä hetkellä muutama vuosi myöhemmin olen huomannut itsessäni huonoja piirteitä. Tätäkin viestiä kirjoitan “parin” jälkeen. Viime syksy meni vielä suhteellisen leppoisasti, kävin juomassa opiskelijabileissä n. kerran viikossa harrastin saleilua joka vähän rajotti juomista. Joulun jälkeen jotain naksahti päässä. Tammikuussa olin tipattomalla ja sen jälkeen on lähtenyt aikalailla lapasesta. Masennuksen oireitakin alkoi ilmaantua ja olin aivan hilkulla hakea apua niihin. Olen tottunut opiskelemaan ja tekemään töitä ohessa jo lukiosta alkaen. Samalla se myös aiheuttaa stressiä ja sitä sitten vähennetään juomalla. Juon myös yksinäisyyteen. Ja juominen taas johtaa yksinäisyyteen. Muutamaan otteeseen olen joutunut kieltäytynyt lähtemästä johonkin vain sen takia, että on kivempi juoda kaljaa kotona…
Olen myös uskonnollinen joka aiheuttaa pääni sisällä ristiriitaisutta.
En tiedä kaipaanko apua. Kaipaan kuuntelijaa, koska sellaista ei ole.
Tiedän pystyväni elämään ilman alkoholia, mutta tällä hetkellä se tuntuu parhaalta keinolta välttää tuo yksinäisyys, mikä kalvaa.
Ps. Anteeksi epäselvä sepustus. Tämä on melkein kuin blogia kirjottaisi (sitäkin olen alkanut tekemään, mutta vain itselleni koska se auttaa käsittelemään ajatuksia.)