Havokin päätös ja yritys

Havok alkoi viikko sitten yritykseen heittää alkoholi kokonaan pois. Päätös tästä syntyi pitkällisen itsetutkiskelun jälkeen, kun juomisesta ei saanut mitään irti, ei ollut enää kivaa. Krapulatkin iän myötä on pahentuneet. Loppuvaiheessa alkoholin käyttö oli periaatteessa vain kotona tissuttelua, ja kavereiden pyynnöstä näyttäytymistä. Toki olen kaatanut joskus rankemmallakin kädellä, silleen kunnolla että elämä lähti ihan lapasesta…onneksi tuli perhe ja pelasti.

P-linkkiä olen seuraillut useamman vuoden sivusta, koska tuli joskus nuorena miehenä narkkailtuakin ihan oikeasti. Sivusto on jakanut mukavasti kohtalotoverien tuntemuksia. Itse pääsin irti huumeista täydellisen maiseman vaihdoksen myötä. Ilman huumeita olen ollut nyt 16 vuotta. :slight_smile:

Lähtökohdatkin on aika paskat sinällään, koska molemmat vanhempani olivat alkoholisteja. Niinpä nyt kun itselläni on lapsia haluan olla eri tavalla läsnä, kuin omat vanhempani olivat. Tämä seikka on yksi vahvimmista päätöksen ja yrityksen taustalla.

Mutta anyways… terve kaikille ja mukavaa alkavaa viikonloppua! :smiley:

tere
joissain porukoissa sanotaan, että alkoholi on huume ja olen samaa mieltä.
hyvin olet toisaalta pärjännyt, jos juomisen kautta ei ole tulleet muut aineet takaisin.

vaan päätös lienee juuri oiea, tai yritys.
jos jokin ei mitään anna ja vähän kaiken sotkee, niin joutanee jättää.
miten sitten jättää paras kaveri? positiivisen ajattelun kautta, uskoisin. tai positiiviseen pyrkimällä.
ja yksi mikä on kohallani opittava on se, että koettaa uskoa o asian kanssa pidemmälle päässeitä.
kaikki neuvot ei itselle sovi, mutta kaikkea kannattaa miettiä vakavasti, vaikka aluksi tuntuisi, ettei
tuo ainakaan oe minun juttu.
onnenpotku yritykselle :slight_smile:

Kyllä se teki aika tiukkaa alkuun, vaati hirvittävän määrän uhrauksia, kuten täydellisen välien katkaisun pariin nuoruuden ystävään ja oman kotipaikkansa jättäminen. Oikeastaan välit piti katkaista kaikkiin silloin tunteemiini ihmisiin, omaa perhettä ja sukulaisia lukuun ottamatta. Sain sitten uusia ystäviä jotka karsastivat huumeita, mutta keitto maistui. Väylät saada aineita kuivuivat näin kasaan, ja huomasin että viinan hankkiminen on helpompaa :smiley: Toisaalta tuntuu välillä vieläkin, että mahdollisuudet retkahtaa on olemassa. Välillä näkee unia että vielä käyttää.

Jeps, juurikin näin. Kyllä oli orpo olo eilen katsoa telkkaria perheen kanssa, kun ei ollutkaan olutta. Oli pakko ottaa positiivinen kanta asiaan: “Hei, olithan sinä lapsenakin raitis, ja pystyit helposti katsomaan TV:tä viikonloppuna selvinpäin”. Tuli lapsuuden hyvät fiilikset mieleen :slight_smile:

Tänään on takana viikko ilman krapulaa. Kahvi on kyllä helvetin hyvän makuista, hyvin nukutun yön jäljiltä.

Ulkona olis makea keli. Kevät

kevään tulo kyllä piristää kummasti.
toisaalta juoma houkuttaa jotenkin enemmän helposti, loikoilla auringossa ja
nautiskella kymää olutta. ottaa rennosti ja fiilistellä kenties musiikkia kuunnellen.
vaan kun EI käy. aine koettaa huutaa pullosta: juo minut. jos olisi liisa ihmemaassa niin
mikäs siinä. kun on alkoholisti tässä maassa niin …joo olokoon nyt tänään.

Totta…kun tulee kevät, niin energiaakin on jotenkin enemmän. Viinanhimokin herää. Mielenkiinnolla odotan pääsiäisen aikaa, jolloin on pitkät vapaat ja totutusti oltu ihan pleksit monta päivää. Tulee melkoinen vääntö itsensä kanssa :smiley:

rauhaton mieli herää uuteen eloon ja on entistä rauhattomampi usein.
no, koettaa purkaa levottomuuden kaikkeen muuhun säheltämiseen.
tekee muuta mukavaa tai mukavampaa.
sekoilla voi selvin päin ja usein se on hauskempaakin.
ja ulkona voi liikkua ja harrastaa monenlaista, purkaa liikaa intoa ja energiaa.
kevät koittaa juopolle ja jos pään pitää kylmänä, ei tartte juoda. nauttii muuten ja
silloin nauttii lopulta enemmän.
välillä saattaa vauhtia olla, että hirvittää, mutta olkoon. asioiden kanssa yleensä kuitenkin joku tolkku säilyy
selvänä ollessa toisin kuin juopotellessa.

Sepäs se…selvänä olemisessa on se hienoa, että vaikka kävisikin kierroksilla, niin järki pysyy kirkkaana jja toimintakykyisenä.

Olipa hieno päivä tänään töissä, kun ei väsyttäny. Normisti ois dokannu viikonloppuna kaksi päivää ja sunnuntaina loiventanu => maanantaina ensimmäinen ajatus “voi vittu” ja keskiviikkona olis vasta normaali. :smiley:

Onpa muutes vänkä tuo laskuri josta näkee päivät raittiina. :smiley:

Tervetuloa minunkin puolestani tänne palstalle!

Mulla tämä valitettavasti olisi luultavasti mennyt niin, että jo tiistai-iltana, viimeistään keskiviikkona eli pikkulauantaina olisi taas mennyt se puoli litraa viiniä (litran pahvipönikkä puoliksi puolison kanssa) ja 2-4 puolen litran tölkkiä olutta. :confused: Se oli sellainen aika tavallinen arkiannos.

Ja toinen selvä viikonloppu lähtee liikkeelle. Ei vielä paljon, mutta alku kuitenkin. Viikko menny melkoisessa v*tuksessa, ja kiireessä. Välillä on tullu epäiltyä omaa raitistumispäätöstä, mutta järkiperusteet ovat lopulta voittaneet. Eilen onneksi pääsi treenaamaan pitkästä aikaa. Treeni on kyllä hyvä lääke vitutukseen, näkee kavereita ja saa samalla liikuntaa.

Tämän perjantain ehdottomasti paras asia on; Musadiggarina löytää huippulevy hyllystään, jonka on kännispäissään hankkinut ja unohtanut täysin. :laughing:

Hyvää ja raitista alkavaa viikonloppua kaikille. :slight_smile:

hyvä,hyvä
:slight_smile:

Toinen selvä viikonloppu kohta takana, ja hyvältä tuntuu olo ilman krapulaa. Unen laatu on kyllä paljon parempi kun ei dokaa. Tuntuu etta on oikeasti nukkunut, kun vetää selvänä 10 h unta tauluun. :smiley:

…Ja ettei pääsisi totuus unohtumaan, olen katsonut vanhoja poliisit-tv sarjan jaksoja aamuisin. Sarjan katsominen kyllä vie viimeisetkin dokaushalut, kun näkee miten ihminen oikeasti käyttäytyy jurrissa. Tulee vaan väkisinkin mieleen, että siellä voisi olla ihan yhtä hyvin itsekin, jos asiat olisivat toisin. :laughing: