Hauskoja/muuten vaan hienoja kuvia

Tää ei ehkä oo niin ‘hauska’ mutta Kandinsky oli mahtava äijä, hyppäsi henkimaailmaan noin vaan vähän väliä… suosittelen sen hänen kirjansa, jonka nimeä en nyt muista, oisko Minä ja taide… hienoja kuvia hänellä

edit: eiku Henkisyys taiteessa taitaa olla sen kirjan nimi.

Tossa Simbergin kuvassa on mietityttänyt kun se haavikko enkeli silmät sidottuna kantaa käsissään kevään kukkia valkovuokkoja vaikka on syksy tai talvi.Toi vesi tuolla taustalla on jäässä.Gustav Klimt on tehny hienoja.Toi Kiss on magee.

Mä oon miettinyt tuota, että onko siinä symboolina se, että kun lapset usein ‘kokee tai uskoo’ enekeleihin, ja aikuiset eivät. Ja kun maalauksessa ovat niin murheellisen näköisiä nuo lapset, niin jotenkin oon ajatellut että ovat jo kuolleet, ja toisella puolella sitten hoitavat sitä haavoitunutta enekeilä…? Jotenkin näin…
Kai sitten kuolleena voi valkovuokot kukkia, vaikka järvi on jäässä…? en tiedä, tulipa mieleen.

Hieman naivismia näin aamuun.

Huuhaa Innannen on tyylilleen uskollinen niin musiikillisissa kuin maalauksillisissa tuototksissaan.

heh repesin tuolle merkille…

Hyi hitto on muuten karmaiseva toi Stoneheadin kuva…jotenkin tuo kylmiäväreitä… :open_mouth:

Naivismi on loistava taidesuunta. Pistä stonehead lisää jos tiät mistä löytyy?
Btw, tuo Simbergin teos ei herätä mussa sitten minkäänlaisia tunteita, ei niin mihinkään suuntaan.

Mitäs karmaisevaa Fat Freddyssä on?Tuo leppoisa ja mukava hahmo.Friikkilän veljekset on yks mun favor sarjis.Juho Juntunen näyttää ihan Freddyltä paitsi et Juhon pitäs blondeerata karvat.

Hupaisa kuva Syd Barretista suu täynnä sokeria. Syd tykkäsi sokerista kuin hullu puurosta!

Näkemys Suomen kansasta.

Mä haen ja haen no toi nyt löyty aikas selkee kuvaus ismistä.Henri Rousseau.
War Or The Ride of Discord.

Naivismi

¤ Naiiviin välittömyyteen pyrkivä nykytaiteen suuntaus, jonka käyttämät
ilmaisukeinot muistuttavat lasten, mielisairaiden ja kansantaiteen kuvaus-
tapaa.
¤ Naivismin tuloa enteili 1890-luvun kiinnostus primitiiviseen taiteeseen ja
ilmaisun pelkistämiseen. Tunnetuksi se tuli vuoden 1910 tienoilla. Sen
huomattavin edustaja oli Henri Rousseau.
¤ Erityisen suosittua naivismi on ollut Yhdysvalloissa ja Euroopassa Bal-
kanin niemimaan alueella. Suomalaisista naivisteista merkittäviä ovat mm.
Håkan Brunberg ja Alice Kaira.

Mulla ei sinänsä ole naivismia vastaan mitään, mutta ärsyttää että se tuntuu olevan tyylisuunta johon liian itsevarmat harrastelijat ensimmäisenä tarttuu. Sitten syntyy sellasta heinälato-karvalakkinaivismia joka päätyy roikkumaan kainuulaisten kepu-pamppujen seinälle. Yöks.

Juhani Palmua kyllä rispektaan aika korkealle. Se on ällö tyyppi ja sen taide on ihan täyttä paskaa, mutta se on niin hävytön bisnesmies että ei voi kun suu auki katsella ja ihmetellä.

JUHANI PALMU nyt ei naivismia edusta kun 7päivää lehdessä.Pelle se on ja osaa tehdä rahaa paskalla.Mielestäni…Ismit eivät ole taiteilijoiden itsensä keksimiä tyylejä/lokeroita kuvata asioita.

Valitettavasti en saa skannattua sitä tähän… Mutta mulla on valokuva ihan oikeasta liikennemerkistä jossa lukee “GIVE WAY TO PENGUINS”

Tämänkin herran työt meni usein hiukka tuonne naivismiin päin, yksi kuva taas eräältä mun suosikkimaalarilta.

Marlene Dumas on mielenkiintoinen maalarina ja ihmisenä.

…ja tää on aina ja aina vaan yhtä ihana.

M.C.ERCHER

Olipa hurjia kuvia :open_mouth: ja ihania värikkäitä vasikoita. Mä en ennen tykännyt oikein mistään esittävästä taiteesta, mutta monet klassikot on vaan aivan upeita, en mä niistä oikeasti mitään tajua, mutta esittävästä voi oikeastaan löytää yhtä paljon merkityksiä kuin abstraktistakin taiteesta.