Hauskoja/muuten vaan hienoja kuvia

En osaa ilmeisesti käyttää haku-toimintoa, joten aloitan uuden ketjun.
Hauskoja tai muuten hienoja kuvia tähän :slight_smile:

Aloitan:

Tuo stoneheadin värikäs kuva on kyllä magee :o

Kieltämättä! Mutta nyt taas tämä sama kysymys joka oli jossain threadissa kyllä aikaisemminkin, ei vaan muista että missä jne. Eli siis kuinka noi kuvat saikaan liitettyä tähän “tekstin sekaan”?

No minusta helpoin tapa on kopioda kuvaa, siirtää se tänne, 'maalata se osoite ja paina Img, sitten vaan lähetä ja kuva ilmestyy vastaukseen.

Mutta on toki muita tapoja, mut mä teen aina noin.

Ei hauska, ehkä kliseekin vielä. Mutta aina yhtä liikuttava, hämmentävä ja monenlaisia ajatuksia herättävä teos. Mitähän taiteilija Simberg on mahtanut tällä teoksellaan tarkoittaa?

Vahva teos!En nyt muista teoksen symboliikkaa.Lukenut olen,täytyy taas kaivaa tarina esiin.

Tossa jotain juttua tuosta Hugo simbergin haavoittunut enkeli teoksesta.
Hugo Simberg ei koskaan suostunut selittämään töitään. Kun häneltä selityksiä kysyttiin, hän kehotti vain jokaista näkemään niissä mitä halusi. Hän toivoi niiden koskettavan ihmisten sisintä, saavan ihmiset itkemään syvällä sisimmissään. Kun Simberg ensi kerran asetti näytteille Haavoittunut enkeli (1903) -maalauksen, hän pani sille näyttelyluetteloon nimen kohdalle vain viivan. Pieninkin vihje työn sisältöön olisi tuntunut liian osoittelevalta. Haavoittunut enkeli syntyi pitkän ja raskaan, koko talvikauden kestäneen sairauden jälkeen. Työ on nähty taiteilijan vertauskuvallisena kertomuksena kärsimyksen kautta saavutetusta voitosta. Toisaalta teoksen varhaisimmat hahmotelmat on tehty jo kauan ennen sairastumista. Joka tapauksessa maalauksella oli Simbergille itselleen hyvin suuri merkitys. Suunnitellessaan elämänsä laajinta työtehtävää, Tampereen tuomiokirkon koristelua, hän liitti sinne mukaan kaksi itselleen läheisintä teosta, Kuoleman puutarhan ja Haavoittuneen enkelin.

Enkä yhtään ihmettele, miksi hän näin teki. Simbergin teokset saavat todellakin ihmisen itkemään sisimmässään. Ja kysymään. Miksi enkelillä on valkovuokkoja kädessään? Miksi enkelin silmät ovat sidotut? Miksi enkeli? Miksi pojat ovat niin murheellisia? Kuolema on aina läsnä, elämän keväässäkin.

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Hänt’ ihana enkeli kotihin vie.
Niin pitkä on matka, ei kotia näy,
vaan ihana enkeli vieressä käy.

On pimeä korpi ja kivinen tie
ja usein se käytävä liukaskin lie.
Oi, pianhan lapsonen langeta vois’,
jos käsi ei enkelin kädessä ois’.

Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.
Vaan ihana enkeli kotihin vie.
Oi, laps’ ethän milloinkaan ottaa sä vois’
sun kättäsi enkelin kädestä pois?

On niin monta pientä, sokaistua enkeliä, joiden kädessä on kimppu valkovuokkoja kuin toive paremmasta, keväästä, uudesta elämästä.

mä tein joitain esseitä ja ‘tutkielmia’ kun opiskelin taidehistoriaa, mutta en muista nyt paljon mitään tällä hetkellä. kuitenkin jotain tuollaista että simbergin kuvat ovat täynnä symboliikkaa, kuolema on usein läsnä ja just tuon ettei hän pahemmin selittänyt töitään. Oli hänellä niitä aika hauskoja kuolemanaiheisia teoksia, missä on ne luurangot jotka pomppii ja tanssii ym ihme peikkoja. Mielenkiinoinen äijä oli.

tää on yks mun lempitaiteilijoista…

Pistin kuvan Isaac Newtonista. Ihan vain koska se on mun mielestä hupaisan näköinen ukko. Kuin joku 70-luvun tukkaheviheebo.

img24.imagevenue.com/img.php?loc … _runk4.jpg

…perkele linkki tuli vaan,mutta kummiskin :laughing:

“Mitään ei tapahtunut!”