Harvoin, mutta liikaa

Onko muita, jotka juovat melko harvoin, mutta kerralla liikaa?

Mä juon mielestäni harvoin, ehkä 1-3 kertaa kuussa, välillä on kuukausia ilmankin. Juominen on lähes aina humalanhakuista, ja annoksia pienenä naisena tulee kitattua helposti 7-10, riippuen illan pituudesta vielä enemmänkin. En jotenkin osaa olla noissa tapahtumissa juomatta, missä lähes kaikki muut juo humalanhakuisesti. Parin annoksen jälkeen mun on hankala laittaa pullo kiinni. Ja mulle toi 7-10+ annosta on liikaa siksi, että usein tulee tehtyä/sanottua jotain mikä kaduttaa, ja viimeksi tuli sellaiset vieroitusoireet että kuvittelin riidelleeni ystävän kanssa, mutta sitä ei ollutkaan oikeasti tapahtunut.

Mun tavoitteena olisi noilla 1-3 kerralla kuussa rajoittaa juomamäärä vaikka 5 annokseen illassa. Mitä keinoja ootte käyttäny määrän rajoittamiseen?

Mietin kyllä myös määräaikaisesti kokonaan lopettamista, että oppis olemaan noissa tapahtumissa kokonaan ilman alkoholia.

Moi Kai-sa!

Mulla on jo pysynyt homma hanskassa sillä että vaimo annostelee juomamääräni. Tietysti ymmärrän jos olet sinkku. Paljon tsemppiä kuitenkin ja rautaista selkärankaa. Pidempi tauko voisi olla kyllä paikallaan.

t. Juhani

Kun oon taloudellisessa talutusnuorassa (edunvalvonta, 2*40 €uroa per viikko) niin juomiset(kin) jää pakosti vähän vähiin :mrgreen:

Moikka Kai-sa!

Itselläni toimii silloin, kun asetan rajaksi 1 annoksen. Sen pystyn pitämään hyvin joka kerta.

Mutta jos etukäteen asetan annosrajaksi n. 5 eli sen verran on mahdollista nauttia, se on johtanut väistämättä siihen, että hetki ennen kaupan sulkemista haen toisen satsin ja annoksia voi kulua 10, jopa enemmän, koska juominen karkaa täysin käsistä.

Oletko löytänyt ratkaisuja?