Hankala vappu

Mulla oli hankala vappu. Yllätyin itsekin. Mikään ei tuntunut miltään ilman kuohuviiniä, terasseja tai piknik-viinejä. Nyt tekis hyvää kuulla, että joku muukin on kokenut saman :slight_smile:

Etenkin, miltä tuntui ensimmäinen vappu alkoholin käytön lopettamisen jälkeen? Tai missä kohdassa teillä muilla on tullut näitä kokemuksia, kun tajuaa asian lopullisuuden ja sen mukanaan tuoman ajatuksen siitä, että mä olen erilainen kuin muut? Etten enää juhli samoin kuin ennen tai samoin kuin muut.

En siis kaipaa juomista enkä koe, että en pystyisi juhlimaan ilman alkoholia, olen viettänyt superkivoja iltoja ja juhlia nyt selvin päin, parempia kuin ennen. Tämä viikonloppu oli vaan tosi hankala. Surullinen ja ulkopuolinen olo jotenkin?

Tuttu tunne vaikea oli tämä Vappu ja yleensäkkin juhlapyhät etenkin tyhjyyden tunne on ollut jo pitemmän aikaa läsnä ja alakuloinen olo. Ajatuskin siitä ettei voi juoda sitä yhtä pulloakaan niin se ahdistaa.Mutta on tapahtunut myös positiivisia asioita elämässäni kun sain pois juomisen.Ei se ollut enää loppuvaiheessa hauskaa paljon krapula aamuja ja sekoiluja ja pitkiä putkia ei riittänyt se yksi ilta ja niin kauan tuli juotua kun rahat riitti. En tiedä täytyisi keksiä tälle tyhjyyden tunteelle jotain vaikka joku harrastus.Mutta en ole saanut vielä aikaseksi.Onneksi sain töitä joten säännöllinen elämänrytmi on ollut plussaa.Olen vielä niin heikoilla jäillä tämän raittiuden kanssa.En pysty lähtemään kuppiloihin selvinpäin vaikka ystävät ovat pyytäneet mutta en ole vielä valmis.Se jos lähtisin tässä vaiheessa kuppiloihin olisi retkahdus mahdollinen.En osaa antaa mitään vinkkejä mutta samanlaisia tunteita käyt tällähetkellä läpi mitä minäkin. Paljon voimia.

Lohdutuksen sana, olettaen että olette vielä melko nuoria. Menee ohi. Nyt neljänkympin puolivälissä oikein ihmettelen mitä ihmeellistä noissa vapuissa, juhannuksissa ja uuden vuoden remuamisissa joskus näin :open_mouth: aina piti “juhlistaa” alkoholilla. Aika typerää, aina humalassa. Nykyään pysyttelen kaukana kännisistä ihmismassoista ja voin rehellisesti sanoa ettei vähemmän voisi kiinnostaa. Tämä viikonloppu meni metsiä seurassa samoillen, aurinkoa ottaen, lepäillen, saunoen, leffoja katsellen, munkkeja ja simaa oli, mutta syystä että ne ovat aidosti (mun mielestä) hyviä. Tsemppiä!

^ aidot munkit on aina paikallaan vappunakin.

kyl ne ajan myötä tollaset ryyppäjäisfestarit alkaa tuntumaan vain erilaisilta viikonpäiviltä.

ajatukset siirtyvät muihin asioihin, kuten munkkeihin, kun malttaa olla dokaamatta. tämä vaatii aikaa.

muuta tietä tai oikoreittiä ei vain ole. ehkä sellanen aikakone vois hoitaa viunanhimotuksen veke ?

puhumalla, kirjoittamalla, urheilemalla ja olemalla sata vuotta selvinpäin unohtaa koskaan juoneensakaan,

sillä mun laskuopin mukaan dementia on jo aikasta pitkällä siinä vaiheessa ja toisaalta on jo delannutkin, joten…