Alaikäisenä käytin alkoholia satunnaisesti ja yleensä humalahakuisesti. Täysi-ikäistyin vuonna 2009, ja alkoholin suurkulutus alkoi saman tien. Ravintola-annoksia kului viikossa 25-30, ja suunnilleen sama tahti (annokset vaihdelleet, yleensä n. 24-40) on jatkunut lukuunottamatta yhtä parin kuukauden taukoa. Nyt kuluneen puolen vuoden aikana olen pitänyt pisimmillään parin viikon taukoja ja pohtinut alkoholinkäytön lopettamista kokonaan. Tällä viikolla olen juonut hällä väliä -asenteella humalahakuisesti päivittäin. Minulla on todettu depressio. Raitistuminen on hyvin vaikeaa, koska olen usein kärsinyt masentuneista ja epätoivoisista ajatuksista selvinäkin viikkoina. Mitenköhän pitkään sitä pitäisi olla juomatta, että mieliala alkaisi yhtään koheta? Olen kirjoittanut ylioppilaaksi, ja ylioppilaskirjoituksissa vielä pärjäsin, mutta en ole sen jälkeen jaksanut tehdä paljon mitään järkevää, kun keskittymiskyky on ollut, mitä on. Olen nyt hakenut kahteen oppilaitokseen ja jaksanut mennä yhteen pääsykokeeseen. En kylläkään usko pystyväni opiskeluun syksyllä, mutta ainakin tuli koettua pääsykoe, jos vaikka jatkossa yrittäisin uudelleen.
Jostain syystä sunnuntai on minulle vaikea päivä olla juomatta. Huomenna ajattelin tuhlata rahani ravintolaruokaan enkä ryyppäämiseen. Saa nähdä, mitä siitä sitten tulee.
Muiden tapaaminen tuntuu tällä hetkellä vaikealta.