haluan päästä eroon viinapirusta

Oon 27-vuotias nuori nainen ja juoppo. Nyt kesällä on tullut juotua aivan kauheasti ja monen päivän putkia mutta haluan päästä juomisesta eroon. Aion mennä käymään jossain aa-ryhmässä jos siitä olisi jotain apua. Nyt päätin että koitan olla syyskuun loppuun juomatta. Kertokaa pliis jotain vinkkejä jotka auttaa raitistumaan!

-Käy paikkakuntasi AA-ryhmässä/ryhmissä. Käy useammassa, niin tiedät sopivatko ne sinulle. Älä väkisin yritä, kyllä aika nopeasti pääset jyvälle mikäli ovat sinun juttusi. Kokeile myös pelkkiä naisten ryhmiä.

-Tilaa aika A-klinikalle ja mene juttelemaan ongelmastasi sairaanhoitajan ja lääkärin kanssa. Kokeile Antabusta tai mahdollisesti Selincroa.

Tsemppiä!

a-klinikalla kävin joskus puolen vuoden ajan, mutta se ei auttanu yhtään. Paremminkin teki mieli juoda enemmän. Mut ehkä joku aa-ryhmä voisi olla parempi kuin a-klinikka?

Viime vuonna olin yhessä vaiheessa kuus viikkoa juomatta ja olin silloin niin iloinen ja ylpeä itestäni kun pystyin olemaan juomatta. Sit taas sorruin uudelleen. Vaikka elämä oli mukavampaa raittiina, en tiiä miksi sitten sorruin kuitenkin juomaan. Tänä vuonna vietin tipattoman tammikuun. Pystyn aina välillä oleen juomatta mutta sit taas sorrun ja vedän kauheita ryyppyputkia :frowning:

Kannattaa ehdottomasti kokeilla AA-ryhmiä jos et ole vielä kokeillut. Se vaan on niin, että osa alkoholisteista raitistuu sen avulla.
Kuvailemasi perusteella on hyvin epätodennäköistä, että koskaan pystyt juomaan ns. normaalisti. Täten sun on lopetettava juominen loppuelämän ajaksi. Jokainen retkahdus lähes vääjäämättä johtaa tuohon samaan tilaan missä nyt olet. AA:n avulla ehkä pystyt sisäistämään sen…

itekin oon ajatellut, että mun olisi viisainta lopettaa kokonaan juominen. Se lopettaminen vaan tuntuu liian suurelta tavoitteelta näin aluksi. Se että olisin syyskuun loppuun asti juomatta on realistisempi tavoite. Harmittaa kun tuntuu että menee kaikki viikonloput pilalle kännätessä ja krapuloidessa. Nyt aion vähäksi aikaa mennä vanhempieni luokse, heidän luonaan kun on aika helppo olla juomatta kun he eivät käytä alkoholia.