haluan lopettaa

moikka

Minua on alkanut ahdistaa oma kaljoittelu kovasti. Tai onhan se jo pitemmän aikaa vaivannut, muttei siitä nyt mitään kauheen vakavaa seurausta ole ollut koskaan, niin on jäänyt paha tapa päälle. nyt minusta on tulossa isä ja aion tämän homman lopettaa ja vaimokin alkaa olemaan kyllästynyt, ja ennenkaikkea tuo kaljamaha.

luin netistä nyt kaikkia kauhutarinoita että ihan henki voi lähtee jos vaan lopettaa kaljottelut kuin seinään? mitä? siis miten se nyt pitäisi lopettaa? olusta on tullut tissuteltua melkein joka ilta enemmin tai vähemmän, no melkein päivittäin vaikka kuinka kauan. mitään krapulaa ei juurikaan tule, enkä mitään rapularyyppyä ole koskaan ottanut, iltaisin kun vaimo menee töihin niin tulee ahdistuneisuuteen tissuteltua (on ahdistuneisuushäiriö + paniikkihäiriö). harvoin olen missään kunnon kännissä, mutta silti.

Voinko vain lopettaa koko paskan, vai pitääkö tässä ihan alkaa kuolemaa peljätä?

Itselläni oli kans mennyt vuosi melkein päivittäistä kaljottelua.Töissä käyn ja vapaalla tuli otettua enemmän ja muuten
aina muutama olut muutenkin.Jos määrät ei oo suuria,luulisi olevan helpompi laistaa.Pikkuhiljaa vähentää määriä ja
päiviä .Itse ollu nyt pari viikoa ilman,mut helppoa ei oo vieläkään.En oo varma miten sun kohdalla onnistuu,mut tsemppiä ja onnea elämään ja perheenlisäykseen!!

Ootko ihan tosissasi ?

Sen kun lopetetat ja hanki lääkitys paniikki ym oireisiisi.

Pahat vieroitusoireet voi tulla jos pitkään koko ajan on kännissä ja lopettaa. Sinä kertomasi mukaan juot vain iltaisin.

Kyllä minää juomisaikoinani reilun viikonkin putken lopetin kerralla. Univaikeuksia ym oli muutama päivä mutta äkkiä nekin tasaantui kun vain söi kunnolla.

Oletko varma, ettei juomisesi aiheuta paniikki/ahdistuneisuushäiriötäsi? Ainakin osittain. Kannattaa lopettaa, vaikka olo hetkeksi pahenisikin. Mulle tuli kamalat ahdistuneisuudet noin kuukauden jälkeen lopettamisesta ja ne kestivät noin kuukauden, eli kyllä siis voi vaikuttaa juomisen lopettaminen niinkin, vaikka ei olisi usein vetänytkään. Vaikuttaahan alkoholi AINA aivoihin. Kohta olen ollut 3 kuukautta ilman ja nyt elämä hymyilee. :smiley: Toivottavasti jatkossakin… Suosittelen siis lopettamaan vaan. Haet sitten apua vieroitusoireisiin, jos sellaisia tulee.

“Ootko ihan tosissasi ?”

joo :smiley: eikun aloin vaan ahistelemaan kun jostain luin että yks viidestä kuolla kupsahtaa jos lopettaa juomiset kerta laakista. noh, enpä oo kuullu että kukaan ois kuollut kyseiseen asiaan. mut hei, hyvä syy jatkaa…vitsi.

“Oletko varma, ettei juomisesi aiheuta paniikki/ahdistuneisuushäiriötäsi? Ainakin osittain.”

enpä oo varma. mikä sitä sitten missäkin elämänvaiheessa on pitänyt yllä. Lapsesta asti on ahdistanut, juominen sitten aikuisiällä tullut hoitomuotona kuvioihin. Aina vaan ahdistaa, ollu lääkkeet ja kaikki, ja nytkin terapiassa käyn. Sitä kautta tietysti saan helposti taas lääkitykset päälle jne muutakin apua uskoisin.

kunpa vaan tätä elämää oppisi sietämään