Halu ois lopettaa...

Oon juonnu tuolta 14 vuotiaasta asti… Alkuun muutaman kuukauden välein… Ja jostain 16 vuotiaasta asti lähes joka viikonloppu välillä viikolakin… Ja kun olin 17 vuotais läysin tytön jonka kanssa ollessa ei oikein enään viikolla voinu juoda… No joka viikonloppunen juominen jatku… Sit tuli intti ja oli pakko olla joitain viikonloppuja kiini ni ei voinu juoda… Sen jälkeen si taas joka viikonloppu… ja mun juomatapa oli alusta asti et niin kauan juon kunnes juomat loppuu tai sammun… No siinä si hukku kännykötä ja hajos silmälaseja ja niit hukkasin myös… No Kolme vuotta sitten erosin täs sillosesta avopuolisostani… Tuolloin oli onneksi töitä… Ni rupes juominen karkaan viikolekin… Alkuun uskalsi juoda 6 kaljaa iltasin siis et pääs viel iha hyvi töihin… Ja sit pysty jo viini pullon… Ja viikonloput meni niin et harvemin ainakaan lauantaista muisti juuri mitään… No sit huomasin et voiha sitä ottaa vaikka mäyräkoiran ja silti pääsee töihin… Sit mut lomautetiin kun tuli tää lama hässäkkä ja join n.3-4 päivän putkia… Saatoin olla päivän pari välissä selvin päin… Sit viime syksynä mulle soitetiin viime syksynä et pääsisin takas töihin… Mun tähä astinen pelastus… Alkuu meni taas juominen vaan muutaman kerran viikos… Mut sit tunttu et viikolla ennentyö päivääkin ni mäyris loppuu kesken… rupesin ottaan 16-18 kaljaa ennen työpäivää… Ja kylhä sitä töihi selviää kun tarpeeks puranaa ottaa… Ja nykyään juon melki joka päivä… Töihin jotenkin selviän… Mut muisti häviää lähes joka ilta kun juon…Välillä pystyn jotenkin levottomasti oleen viikonselvin päin… Mut se on tosi vaikeeta… Ja sit jos on muuta man päivän juomatta ni tulee niin tosi väsyneeks kun ei pysty nukkuun kun säpsähtelee painajaisiin pitkin yötä… No juu kiva jos joku jakso lukee loppuun… Tiedän et mun ainut paranus on jos pääsisin tästä alkoholista kokonaan eroon… Se on mun suvun yleisin kuolinsyy melki ja mun porukat on alkoholisteja… Ja mä oon 23v. Ja juon yleensä n.95%kerroista yksinäni kotonani…

Tervetuloa joukkoon. Lueskelehan näitä kirjoituksia ja kertoile kuulumisia. :smiley:

Jep. Kuulostaa tutulta tuo tarinasi ja lisäksi nuo kaksi asiaa. Et suoranaisesti sano, mutta tarjoat myös sitä vaihtoehtoa, että sinäkin olet alkoholisti?

Siihenhän maailma ei kaadu, jos myöntää itselleenkin omat ongelmansa, mutta siihen se voi kaatua, jos jatkaa ongelmista välittämättä juomista. Juomisen lopettaminen on yksinkertaista, ei juo enää, mutta sitten tullaankin siihen vaikeampaan osioon, miten elämänsä järjestää uusiksi, kun juominen on hallinnut sitä ennen. Itselläni oli vaikeaa nähdä mihin kaikkeen se juomisen kierre tai siis alkoholismi oli liittynyt.

Ystävät, kaverit työt yms. oli juomisen mahdollistajia, kuin myös perheenikin. Syitä löysin heidän avulla ja heistä välittämättäkin kaikkialta, jotta vain saisin juoda.

Noin nyt lyhyesti omaa kokemustakin, mutta palataampa siihen tärkeimpään, raitistumiseen ja tänäänkin on hyvä päivä olla raittiina ja siitä lähdetään taas.