Hali-Nallen kompuroinnit

Poistettu

Moikka Hali-Nalle,
Ja kiva, että löysit tänne :slight_smile:

Hali-Nalle kirjoitti

Lapseni reagointi ja ihmettely jäi minuakin kaivertamaan ja muutaman kuukauden päästä koin juomiseni niin vakavana, että tuli halu lopettaa. Päätin hakea apua.
AA:han päästyäni tein sitten surutyön “kaveristani” ja raittiina olen saanut elää niin kuin tuhannet toverini…

Päivä kerrallaan

Heippa Hali-Nalle.

Aika upeaa, että ajattelet lapsiasi, miten he kokevat sinut juodessasi. Minun lapsuudessa me lapset olimme toisarvoisia suhteessa vanhempien alkoholinkäyttöön. Kyllä siinä jotakin rikkoutui.

Poistettu

Vahvasti alkoholisoituneella tuskin on mitään helppoa tietä raittiuteen. Sitä ei ole myöskään aa-ryhmään mukaan tuleminen, mutta se on yksinkertaista ja tehokasta. On myönnettävä, että elämäntavoissa, asenteissa ja suhtautumisessa toisiin ihmisiin on tehtävä muutoksia.
Ryhmiin sulla on täysi oikeus tulla selvänä, kukaan ei voi sitä kieltää ja niistä ei kukaan voi myöskään erottaa. Itse saa vapaasti lähteä ja niinhän monet tekevätkin, he palaavat joko juovaan elämään tai raittiina. Puhumaankaan ei tarvitse itseään pakottaa, kuuntelemalla oppii ymmärtämään alkoholismin todellista luonnetta.

Yhdessä olemme enemmän

Minä olen lapsieni edessä ollut liian monta kertaa enemmän tai vähemmän kännisenä vanhempana. Tekemätöntä en saa tekemättömäksi enkä humalassa elettyä elämättömäksi, mutta elämättömän saan selvänä eletyksi jos niin haluan ja otan vastaan kaiken tuen, jota taistelussani tarvitsen. Syyllisyyden taakkaa tulen kantamaan lopun ikääni, mutta mitä enemmän saan taakseni päihteettömyyttä ja lapsilleni antamaani hyvää ja turvallista elämää, niin sitä voin elää sovussa itseni kanssa. Aika ja alkoholittomuus ovat paras lääke juomisesta toipumiseen ja samalla edellytys sille, että jonain päivänä voi elää sovussa itsensä kanssa”.

Poistettu

Poistettu