aloitin pohjalta ja olen vieläkin täällä ei nyt sovi tilanteeseeni. Olen jossain paljon syvemmällä. Sairaudet syö pikku hiljaa…
Mikä raha? Ihminen on menestynyt, jos hän nousee aamulla, menee nukkumaan illalla ja tekee siinä välissä haluamiaan asioita.
— Muusikko Bob Dylan
Ajattele kuinka onnellinen olisit, jos juuri nyt menettäisit kaiken mitä sinulla on – ja sen jälkeen saisit sen kaiken takaisin.
— Frances Rodman
Jos keskityt siihen mitä elämässäsi on, saat aina lisää. Jos keskityt siihen mitä elämässäsi ei ole, et koskaan saa tarpeeksi.
— Oprah Winfrey
tää osuu niiiin oikeaan tää seuraava, en tiedä itkeäkö vai nauraa
Olen omin käsin raivannut tieni tyhjästä äärimmäiseen köyhyyteen.
— Koomikko Groucho Marx (1890-1977)
Kaikki raha on tähän astisessa elämässäni on joko ollut pois pelaamisesta tai velkojen maksusta. Olen sairaalloisen pihi. Pihistelen kaikesta, haalin rahaa, eli kerään pelikassaa. Suunnittelen isoa voittoa. Rakentelen pilvilinnoja. Laiminlyön kaiken elämässäni. Nämä kaksi viimeistä (alla) kun sisäistäisi kunnolla niin suunta kohti terveempää ajattelua olisi oikea…
Saiturin raha, joka tuo mukanaan pahoinvointia, raadantaa, sokaistumista ja unettomuutta, ei ole rahaa. Se on sydämen sairaus. Ei ahneus sammu rahasta eikä jano suolavedestä.
— Intialainen sananlasku
Rahalla saa kaikkea, sanotaan. Ei, se ei ole totta. Voi ostaa ruokaa, mutta ei ruokahalua; lääkettä, mutta ei terveyttä; pehmeän vuoteen, mutta ei unta; tietoa, mutta ei älyä; pintakiiltoa, mutta ei hyvinvointia; huvia, mutta ei mielihyvää; tuttuja, mutta ei ystävyyttä; palvelijoita, mutta ei uskollisuutta; harmaat hiukset, mutta ei kunniaa; rauhallisia päiviä, mutta ei rauhaa. Rahalla saa kaiken kuoren. Vaan ei sisältöä. Sitä ei rahalla saa.
— Kirjailija Arne Garborg (1851-1924)