Grapen Neuvonta 2014 - SULJETTU

Hei, neuvon tässä ketjussa kaikkia, jotka kysyvät tai kommentoivat jotain.

Pakko on totella neuvoja, eli ne eivät ole millään tavalla vapaaehtoisia!

• tämä keskusteluketju on suljettu aloittajan aloitteesta -

Olen kohta menossa saunaan ja aion juoda jotain hyvää saunan päälle, mitä neuvoisit juomaan, toivottavasti et kuitenkaan mitään alkoholipitoista.

Olen tänään normaalia enemmän touhunnut lapseni kanssa kaikenlaista, siivonnut vessan ja nostanut pystyyn erään samassa rapussa asustavan juopon. Joten kunnon kannabisaddiktin tavoin perustelen itselleni “palkinnoksi” cannabiskaakaon/smoothien.

Materiaali on grindattu ja kasvisrasvaan lisätty vesihauteessa kuumentaen. Suosisitko sinä kaakaota vai olisiko parempi lisätä seos jopa smoothien joukkoon (hedelmä-pähkinä semmoinen, mukana esim. banaania, mangoa ja saksanpähkinärouhetta)?

Eli mitä tehdä?

Ps. Kyseessä on pienehkö määrä nebulan, afghan kushin ja green crackin kukintoa jos sillä on jotain merkitystä vastauksen kannalta, yhteensä n.8grammaa.

Meni uimahallissa vettä korvaan. Millä sen saa pois? Ei auta pään ravistelu toiselle puolelle.
Teikkis.

Dear Grape,

Olen jo pitkään ihmetellyt erästä merkillistä asiaa. Nimittäin usein lukiessani jotakin tekstiä, havahdun yhtäkkiä valtavaan kiihottumisen tunteeseen. Lukemallani tekstillä on suuri merkitys, sillä mitä puuduttavampaa ja tylsempää tekstiä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kiihottuminen tapahtuu. Kiihottumisen aste sen sijaan ei korreloi tekstin tylsyyden kanssa. Tällä hetkellä asia ei liiemmin vaivaa, mutta opinnäytetyötä tehdessäni vaiva oli hyvin kiusallinen. Ja kuten arvata saattaa, valmistumiseni venyikin niin pitkälle kuin se lakipykälien mukaan suinkin oli sallittua.

Ensimmäiset kerrat tapahtuivat ollessani teini-ikäinen, kun koekirjoja lukiessani huomasin ajatuksien lähtevän ihan omille poluilleen. Sittemmin aikuisiässä lukeminen jäikin lähes kokonaan pois, kunnes taas jouduin tarttumaan kirjoihin mainitun opinnäytetyön yhteydessä - ja pian taas huomasinkin olevani kiihotuksen vallassa. Haluaisin jatkaa opintojani eteenpäin, mutta pelottaa, etten taaskaan kykene keskittymään teksteihin.

Asia on hyvin kiusallinen. Mitä minun pitäisi tehdä?? Olenko minä edes normaali?!

Suosittelen vichyä.

Suosittelen huumeetonta elämää aivan kokonaan.

Hyppäämällä korkealle ja sitten putoamalla toiselle jalalle niin, että vain aavistuksen
joustaa nilkallaan saa veden pois korvasta. Pää on oltava vinossa niin, että se korva, jossa
on vettä, on oltava kallellaan maata kohti. Harjoittelemalla oppi tuon tekniikan aika hyvin.

Sinun kannattaa harrastaa ainakin jonkun verran urheilua, ja myös luoda opiskelusta jonkinlainen
peli, jossa palkitset itseäsi eri tavoin, ja myös käydä selkeästi läpi asiat itsesi kanssa, että
miksi ajatuksesi tuolla tavalla harhailevat. Yksi, mikä auttaa kun on pahin vaihe päällä, että menet
ulos kävelemään tasan 20 minuutiksi, sitten palaat takaisin lukemaan.

Hyvä Grape! Tuota uimahalli-juttua lukiessani vanha ongelmani nosti välittömästi päätään. Minulla diagnostisoituna alkoholistina kun nimittäin on VESIKAUHU!! :frowning:
Pelkkä ajatteleminenkin saa näppylöitä ja kutinaa aikaan - saatikka sitten kamalan aineen nauttiminen raakana. Taisi mennä yöunet kun kuvittelen, että moista litkua ajautusi edes korvaani. Mitä suosittelet?

Kiitos, tämä on varmasti hyvä neuvo. Ja kun nyt ottaa huomioon keskittymisen herpaantumisen laadun, niin varmaankin kannattaisi myös harrastaa jonkin verran seksiä? Itse asiassa nämähän voisi jopa yhdistää! 20min seksijumppatauko aina kun keskittyminen alkaa lipsumaan, ni eiköhän sitä ehtoopuolella ala jo ajatukset pysyy siellä missä pitääkin. :bulb:

Toinen kysymys: Uskaltaako Michael Hanekenin Funny Gamesin katsoa yksin keskellä yötä?

Kyseessä se alkuperäinen 90-l:n versio, mikäli tällä on vastauksen kannalta merkitystä.

Kiitos jo valmiiiixxxxx!

Ok kiitos grape, juon vichyä, mutta teen sitä itse soodastream aparaatilla, siis hanasta vettä ja sitten sitä pierevää ääntä pulloon ja eikun jääkaappiin jonka jälkeen nassuun.

Kehoitan välttämään kauhuelokuvia ja tuollaisia psykologisia trillereitä.

Kävele luonnossa, ja ihmettele maailman kauneutta.

Urheilu auttaa myös!

Kuulostaa hyvältä idealta, taidanpa itsekin hankkia sellaisen.

Kun nää vichyt tulee aika kalliiksi, kun menee pvässä n. 1-2 litraa vichyä…

Ja viinaanhan en ala rahoja laittaa, joten vichylinja on ok…

Joo, ihan hyvä laite on vichyn tekoon ja sekin etu siinä on kun ei enää kerry niitä tyhjiä vichy pulloja nurkkiin pyörimään, kun ei niitä kuitenkaan joka päivä jaksanut palauttaa kauppaan.

T. Prochy

Sori tätä en kyl kykene noudattaa. Niin paljon draamaa tai jtn ranskalaisen uuden aallon taidepätkiä kattonu, että viime aikoina on ollu ihan pakko hakea vähän thrilleriä elämään. Kauhulinjalle en sentään vielä lähde, ainakaan niin kauan kun yksin pitää kattoo, mut kyl noi psykologiset kieroudet vaan kutkuttaa liikaa. Mut sitä mää vaan, et jos siin näytetään jotain verisiä julmuuksia, niin sit en ehkä kestä sitä. Yöllä. Yksin… :open_mouth:

Luontoon on nyt täl hetkel ihan liikaa matkaa, mut kyl mä ulkona silti ajattelin vähän käväistä hakemassa happea. Ikkunasta kurkistaessani huomasin, et sinne oli maahan ilmestynyt jotain omituista valkoista. Pitääpä mennä lähemmin tutkimaan. Vai osaisitko sinä kertoa mitä se siellä mahtaa olla?

Tuolla ulkona, siis Suomessa on tällä hetkellä erikoisessa olomuodossa vettä. Se on eräänlaista
haperoista jään ja ilman sekoitusta, ko. olomuodossa karkeasti 0-asteen tuntumassa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lumi

-SULJETTU-

Mikä se on se paitsio? :unamused: