Olin eilisiltana sairaalassa. OD gbl:stä. Kolme lääkäriä elvytti puolituntia kotona, että sai taas sydämen tykyttämäan. Tei hirveän tempun vaimolleni (joka ei tiennyt mistään käytöstä mitään)… ja itselleni.
Paska että hävettää ja hirvittäa…
Olin eilisiltana sairaalassa. OD gbl:stä. Kolme lääkäriä elvytti puolituntia kotona, että sai taas sydämen tykyttämäan. Tei hirveän tempun vaimolleni (joka ei tiennyt mistään käytöstä mitään)… ja itselleni.
Paska että hävettää ja hirvittäa…
kaveri delas kans tuohon. ite ollu pari kertaa teholla. nyt viimeisellä kerralla saivat 3:lla adrenaliinipiikillä tajuihin. hitto olisivat antaneet nukkua sen pari tuntia, niin kaikki olis ollu hyvin. mut ymmärtäähän sen lääkärien kannalta, jos toinen kouristelee ja pulssi 15 hujakoilla. noi overit on pahan näköisiä sivusta katsottuna. mua vituttu, kun ne oli laittanut mulle vaipat ja vei teholle. katetrista sain itseni ylipuhuttua, vaikka se onkin pakollnen teholla. siis kun tollasesta gamma övereistä havahtuu, niin sitähän on vesiselvä. ja voin sanoa, että en ole koskaan ollut 10 minuuttia yhtä ulapalla, kun väkisin herättivät (kai se lakkaa oli) övereistä. vedin sitä liikaa, kun luulin sitä gammaksi. oma moka. ja viisastuin kokemuksesta- älkää vedelkö övereitä!
Kun tämmösiä kirjottelee, niin olisi syytä aina mainita, että mitä kaikkea tuli otettua ja kuinka paljon. Voi sitten olla jollekin muulle apua, ettei tee perässä.
Tällä kertaa aivan samaa mieltä, itsekin kyseisestä roinasta överit kokeneena en kyllä toivoisi kenellekään vastaavaa… annosteluhan tuossa tietysti on a & o,
mutta kummasti vaikutuksen alaisena arvostelukyky (ainakin omalla kohdalla) tuppaa heikkenemään aika tavalla.
buustia buustin päälle, ja parin tunnin päästä herääkin sitten kuset housussa. ei ole sen arvoista.
Mulla ei ole henkilökohtaisesti ollut oikeastaan mitään negatiivisia kokemuksia tosta. Ottanut kyllä ihan vitusti ja boostia boostin päälle, pariksi tunniksi välillä tipahtanut, mutta ei siitä eteenpäin mitään.
Vaarattomaksi en todellakaan väitä, frendi heitti lusikan nurkkaan juuri tämän takia.
Mulla oli eka kokeilut aikoinaan kans suoraan överit ja sairaalaan. Annostus on niin hemmetin tarkka et mielummin sit gammaa koska se on miedompaa. Meilläpäin porukka veteli joka viikko övereit tuosta pari kk:tta 3 tai 4 kesää sitten. Mä olin kevääl tipahtan ilman takkia ravintolan ulkopuolelle ja sit ku paikka suljettiin ni portsari soitti ambulanssin. Mul oli alla alkoholia jonkun verran ja edellisen päivänä olin bubrea vetänyt, koska lääkäri luuli vielä mun piikittäneen lakkaa ja väitti kivenkovaan mun vetäneen överit mun rauhottavista (santut ja pamit) … Soitti klinikalle vielä et en oo yhteistyö-haluinen ja koska olin lähten ovet paukkuen sieltä pois ni hyvä ettei mua laitettu M1:sellä tutkimuksiin mielisairaalaan ku luul mun yrittäneen itsaria. Tuo on muutenkin ihan paskaa mun mielestä, tulee vaa sellanen olo ku ois aivan kännissä eikä pysy pystys ja naurattaa aluks mut ku laskut alkaa ni oksettaa niin maan perkeleest… Sit tosiaa saa kellon kans katsoa ettei ota liian lähekkäin seuraavaa milliä tai kahta ja aina porukast joku on tipahtanu… Ite oon pysyn vuosia erost jo tuosta…
Mielestäni vähän turhan dissattu aine, itse tykkään kovasti. Eikä se annostelu nyt ole yhtään hankalaa, 2ml ruiskulla ottaa ensin itselleen sopivat startit (mulle se on 1,6ml-2ml välillä, tykkään käyttää nautintoaineena, en niinkään sosiaalisena), vilkaisee kelloa, eikä ota kuin korkeintaan tunnin välein eikä yli 1ml lisää. Helpompi tätä on annostella kuin gammaa, jonka annos voi olla ihan mitä vaan, riippuen siitä, miten se on valmistettu. [poistettu haittojen vähättelyä - Päihdelinkin toimitus]
Se on sitten eri asia, jos ruvetaan pullonkorkista mittaillen ottamaan random-annoksia ja miksailemaan mukaan kaikkea mahdollista, sillä tavalla saa itseltään hengen hyvin nopeasti pois. Itsekään en tätä kotona pidä juuri siistä syystä, ettei vahingossa (tai "vahingossa) tule esim. kännissä otettua.
No ensinnäkin olisi syytä tarkentaa, mitä tarkoitetaan övereillä. Onko överit sitä, että a)tipahdetaan vai b)ollaan oikeasti konkreettisessa hengenvaarassa. Nuo a-kohdan överit nyt voi vetää lähes millä tahansa aineella. Lisäksi lakan a-kohdan överit näyttävät usein pahoilta, vaikka oikeaa vaaraa ei olisikaan. B-kohdan överit taas ovat mahdottomat ilman sekakäyttöä tai täysin holtitonta annostelua.
Yhtä lailla esim. voimakkaista opioideista saisi samanlaisen överi+kuolema -tilaston, mutta harva niitäkään luokittelee suoraan “tappokamaksi”.
Kymmeniä övereitä on tullut otettua. Kun putki oli päällä ainut mahdollisuus nukkua oli ottaa sen verran, että putosi. Joo hengen sillä voi saada itseltään. Ihme, että tässä vielä kirjoittelen.
Mulle oikeastaa kävi niin, että olin otellut päivän mittaan normivälein lakkaa ja sitten illalla liikaa (kaadoin korkkiin koska hukkasin pipetit, höh).
Vaimo huomasi että kouristelin unissani silmät auki ja punaisina, kuulemma aika rajunnäköinen kohtaus. No olen ollut benzopudotuskuurilla pidemmän aikaa ja vaimo luuli että iltamedisiinit oli jäänyt väliin ja pisti Rivatrilin kielen alle. Sehän on vihoviimeinen naula arkkuun tuossa tillassa ja sydän ja hengitys alkoivat toimia lähes olemattomasti.
Siittä sitten ambulanssi paikalle (elvytystä aluksi, “jotain pientä kuulemma tekivät”) ja sitten heräsin ihan sekavana muistamatta mitään lähikuukauksista. Pikkuhiljaa muisti palaili. Tunnin jälkeen jo pystyin selvittämään selkeästi kaiken, mitä valveillaollessani oli tapahtunut.
Mutta opetus on se, että kanssasi nukkuvien olisi hyvä tietää mitä nerokasta olet suuhusi tyrkännyt, etteivät ala “lääkitä” sinua kuoliaaksi. Lakan kanssa saa olla tarkkana, tarkempana mitä muiden. Bentsot ja/tai alkoholi tekevät kuolettavan coctailin.
[Poistettu haittojen vähättelyä. -Päihdelinkin toimitus]
Omat överit on sattunut jossain bileissä, pullon suusta juotuna. Voi että sitä osaa olla urpo! Kaveri delas, ja sen kehosta löytyi gammaa. Se veti sitä paljon ja usein, samalla bentsoja ja alkoa enemmän ja vähemmän. Kai tässäkin tapauksessa gbl oli se vaarallisin aine, kombotettuna sit ties millä bentsoilla ja alkolla.
Puhutko sä nyt samasta “meidän” kaverista?