Foorumi itseni ja muiden auttamiseen

Moi,

Olen niin loppu kaikkeen pelaamiseen; kuten tiedätte, se imee kaiken elämön mukanaan ja jättää ahdistuksen ja syyllisyyden parhaimmillaankin. Miksi ihminen on niin heikko tarpeen edessä jota emme edes tarvitse?

Oma pelimatkani on pitkä. Alkoi 20v sitten pelikoneista urheiluun, pokerista urheiluun. Pokeriuralla pärjäsin hyvin koska osasin hyödyntää vahvaa addiktiopuoltani ja jotain lahjakkuuttakin ehkä oli. Jos ottaa vikan reilun 10v, niin olen kierrättänyt peleissä yli sata miljoonaa, ja se on aika paljon se. Olen hövinnyt yli 50 kertaa 50 tuhatta tms, ja muutama yli 100 tuhannen tappioputki mahtuu mukaan. Näinä hetkinä olen ollut täysin masentunut ja ahdistunut, mutta jotenkin kivunnut aina eteenpäin. Meno on ollut sairasta ja mukaan mahtuu myös silmitöntä uhkapeliä 5t tms panoksilla putkeen. Taloudellisesti en ole pelien takia kusessa, mutta henkisesti kyllä, ja jokainen vuosi on vaikeampi lopettaa tämän syyllisyyden ja ahdistuksen takia.

Perhetilanne on ajanut nyt hervottoman uhkapelin kierteeseen kun vauvalla raju koliikki ja olen siinä kiinni koko ajan pienillä unilla. Ehkä sekin tekosyy jatkuvaan dopamiinihakuun ison rahan pelillä. Vika vrk olen hävinnyt 20 tuhatta tjtn urheiluun ja rulettiin lopulta ja nyt ei enää jaksa ja pakko lopettaa koko iso kärsimys. Ei vaan pysty antamaan olla millään muulla tavalla.

Jos jatkan, uskon että häviän tulevan esim 10v aikana satoja tuhansia, olen onneton, parisuhde tuskin kestää ja lapsi kärsii varmasti. Olisikohan tässä syitä tarpeeksi. Aivot näkee taas uuden mahdollisuuden saada hetken helpotus rullan pyöriessä. Mikään ei ole tunnu yhtä tärkeältä siinä hetkessä. Jotenkin pakko asettaa selkä seinää vasten ennen tuhoa. Olen käynyt muutaman vuoden psykoanalyysissä mutta ei oikein auta ja uskon vertaiskeskustelun voimaan.

Toivon että täällä voidaan auttaa toisiamme yhdessä, ja vaikka olen itse kusessa niin voisin auttaa myös muita.

Peliriippuvuus on vakava sairaus ja motiivi lopettamiseen on lähdettävä itsestä. Ei ole helppoa, sen ymmärtää vain peliaddikti. Ja ei ainakaan voi kuunnella suurta osaa itseään ja halujaan.

Jos vain ajattelisi että mikä olisi hyväksi, ja saisi kaiken muun ohitettua. Autetaan toisiamme!

Hyviä ajatuksia sulla! Mukavaahan se on isoilla panoksilla painaa urheilubetsii mut nyt hyvä tyyppi lopeta. Itellä vähän sama tilanne kuin sulla että pelit maistuu, mutta tietää että ei siitä mitään tule jos rullaa pyörittelee.