fluoksetiinin(seronil) hyödyt ?

Onko kokemusperäistä tietoo? Onko annostuksen nosto auttanu? Lekurin mukaan ns.turvallinen lääke.

masennuslääkkeenä mielestäni suhteellisen tehokas SSRI, mutta haittojakin tällä lääkkeellä on
tietääkseni efexorin jälkeen eniten. seksielämästä joutuu luopumaan joko osittain tai kokonaan
jo pienilläkin annoksilla (20mg). lisäksi vie ruokahalua, saattaa myös valvottaa kuurin alkaessa
tai annoksen noston yhteydessä.

mut tapauskohtasia juttujahan nää, aina kannattaa punnita hyödyt ja haitat yksilöllisesti. itse en
ihan heti alottais taas tätä kuuria. sen verran tulee haittavaikutuksia, ehkä testaamistani masareista
eniten :confused:

Mulla toimii masareista ehdottomasti parhaiten. Sain aikanaan elämänhaluni -ja energiani tuon avulla takaisin.

Paria viikkoa aloituksen jälkeen olin kuin uusi ihminen. Viinanhimo katosi kokonaan ja tulin aktiiviseksi ja energiseksi. Opinnot sujuivat hyvin, sillä masennuksen tuoma pessimistisyys ja henkinen kykenemättömyys (“laiskuus”) eivät enää olleet ylitsepääsemättöminä jarruina. Panikkikohtaukset hävisivät ja olin taas alkuperäinen itseni ennen masennusta: nautin esilläolosta ja ihmiskontaktit eivät olleet pelon, van ilon aihe.

Sosiaalisen elämän “himo” ajoi minua pois Seronilin parista. Sillä alkoholin aiheuttamaan lyhytaikaiseen masikseen ei Seronil auta, siis krapulaan ja morkkiksiin. Seksi hävisi lähes kokonaan kuvioista, sillä halut ja kyvyt olivat pahimmillaan nollissa. Alle kolmekymppisen kaikenvoittava libido vain katosi. En kiihottunut mistään. Joten surukseni luovuin Seronileista kun aloitin vakinaisen suhteen naiseen. Olin kai rakastunut, joten mikään ei saanut häiritä onnea.

Harmillisia nuo ssri:t. Kun haluaa tasapainoisen seksielämän ja eroon depressiosta, ei yhdistelmä ainakaan Seronilista irtoa. Se on joko/tai. Eri asia on jos ihastuminen saa onnelliseksi siten että se korvaa ssri;t. Minulla psyykkinen puoli vaati (ja vaatii) ssri -lääkitystä. Suhde loppui sitten aikanaan ja aloin serot taas. Nyt olen onnellinen ja seksin himo ei haittaa muuta elämääni. Voi hyvin siis ajatella sitenkin, että jossei kokoajan paneta saa muutoin kaikesta enemmän irti.