Ex-käyttäjä/sossu/naisystävän lapsi

Terveppä terve. En ole ennen kirjoitellut tänne mutta minulla on vakava ongelma, mikä vaivaa naisystävääni enemmän kuin minua mutta emme kumpikaan tiedä asiasta paljoa.Syy miksi minua vaivaa vähemmän on että olen aina olettanut että asia on niin että kunhan pissaan puhtaita ei kellään ole mitään sanomista saanko olla tämän ihanan lapsen seurassa. Naisystävääni on sosiaalihuollon ihmiset pelotelleet hänen satunnaisen masennuksen takia hieman, mutta jostain syystä eniten MINUN takiani.

Tulisi liikaa tekstiä jos kirjoittaisin koko tarinan mutta sanotaan nyt näin.
Käytin pääasiassa opiaatteja ja bentsoja.
Tapasin ihanan naisen ja lopetin välittömästi sekakäytön.
Olimme yhdessa kaksi vuotta. Kasvatin naisystäväni kanssa hänen lastaan pari vuotta ilman mitään ongelmia.
Erosimme. Aloin käyttämään subutexiä suruuni. Pari säälittävää katkoyritystä on tässä ollut mutta suoraansanottuna minulla ei ole yksin ole ollut voimia päästä irti. Minulla ei ole intoa vaihtaa kaupunkia, eikä siihen aikaan yhtäkään niin läheistä ihmistä joka olisi tukenut alkukuukaudet.

Mutta me rakastamme toisiamme. Olemme joutuneet salassa tapailemaan kun lapsi on hoidossa ja lyhyesti kun hän on ollut matkalla opiskelemaan.
Ja nyt menen katkolle ja en epäile hetkeäkään ettenkö lopeta tähän.
Siis täysin. Siitä vaan pissien puhtaita sitten vaikka kymmenen vuotta. (Meillä on toinen lapsi tulossa)

Haluan vaan tietää teidän kokemuksista, että kuinka helvetin vaikeaa elämäni tulee olemaan?
Voiko sossut noin vaan viedä lapsen pois vaikka perheessä ei olisi päihdekäyttöä ja äiti on jopa opiskelukuntoinen? Omasta mielestäni kuulostaa aivan järjettömältä. Suoraan sanottuna ihan naiseni pelkojen puolesta kyselen.

Hienoa että olet menossa katkolle! Ja onnea lapsen tulosta! On ihan ymmärrettävää, että sossu seuraa teidän tilannetta, koska sinulla on huumeriippuvuus ja naisystäväsi on raskaana. Uskoisin, että hellittävät seurannan kanssa sitä mukaan kun pystyt osoittaan, että olet ollut pitempään raittiina. Kymmenen vuoden päästä tuskin muistavat teillä käyneenkään :slight_smile: Toisaalta jos retkahdat ja äidillä on samanaikaisesti paha masennus päällä, huostaanotto varmaan on yksi vaihtoehto, ainakin väliaikaisesti. Tyttöystävästi saattaa pelätä juuri tätä pahinta skenaariota.

Eli mun neuvo on että kannattaa mielummin yrittää ajatella niin että ne sossut yrittää auttaa, ei niin että ne yrittää tehdä sun tai teidän elämän hankalaksi. Ja muistathan, että raitistumiseen tarvitaan paljon muutakin kun vaan pissanäytteen antoa säännöllisesti. Onko sulla esim. vertaistukea tai tekemistä käytön tilalle?

Käyn NA-miitingeissä eli on vertaistukea. Käyn salilla ja luistelen ja käsikirjoittelen sarjakuvaa niin tekemistä kyllä on. On nyt ihan kamala vaihe kun emme näe kuin kerran viikossa kun poika on hoidossa. Toivoisin niin että saisin tyttöni rohkeuden nousemaan ja voisimme kertoa kaikille. Kovin stressaavaa ja surullista