EU:n tietosuoja-asetus (GDPR) vaikutus peliriippuvaisille

Hei,
Onko kukaan perehtynyt EU:n 25.5.2018 voimaan astuvaan tietosuoja-asetukseen (GDPR)?

Ymmärtääkseni tämä vaikuttaa (parantavasti) kuluttajien oikeuksiin koskien heidän henkilötietojen käsittelyä, ja asettaa paljon työtä yrityksille jotka käsittelevät henkilötietoja (tässä yhteydessa peliyhtiöitä/affiliateja)

Mikäli henkilötietoja käsittelevät yritykset rikkovat asetusta, heille saattaa aiheutua mittavia uhkasakkoja.

Miksi olen asiasta kiinnostunut: minulla on ollut/on käyttäjätilejä useilla eri online pelisaiteilla, ja ärsyttää suunnattomasti markkinointi, ja erityisesti se, että vaikka on peruuttanut uutiskirjeet niin siitä huolimatta saan markkinointipostia esim. affiliateilta.
Kun asiasta on valittanut pelifirmoille, heidän vastaus on usein ollut että he eivät voi vaikuttaa affiliate markkinointiin.
Tämä käytäntö haiskahtaa pahasti, ja aion perehtyä tästä päivästä lähtien asiaan!

Hyvää alkavaa kevättä kaikille, ja palataan asiaan :sunglasses:

Affit todennäköisesti viimeisenä putsauksena, ennenkuin laittavat pillit pussiin, myyvät rekisterin eteenpäin josta voi saada jonkun verran rahaa, koska joukossa on paljon peliongelmaisia ja pelaamisesta kiinnostuneita. Pitäisi käytännössä lähteä oikeuden kautta hakemaan koko ketju läpi, että mistä nimi on vuotanut. Spämmäävät tahot ovat yleensä kanssa vain kilpiä, jotka voivat ajaa jonkun paikan propagandaa, mutta jos asiaa aletaan selvittelemään, niin heiltä on vain ostettu palvelu ja sitten tämä yritys todennäköisesti onkin jo nurin ja ketään ei saada kiinni.

Tässä uusin viesti minkä sain puhelimeeni SirJackpotista:

Otin heihin yhteyttä chatillä, ja väittivät affiliate markkinoinniksi, mutta jos lähettäjä on “SirJackpot” niin silloinhan tämä on Sirjackpotin vastuulla?

On. Ja noi “nimellä” tulevat viestit on siitä ilkeitä ettei niitä saa edes estettyä, pelkät numerot voi lisätä estolistalle. Mä vaihdoin kylmästi sekä puhelin numeron että s-postin. Se on se varmin tapa päästä noista eroon :wink: Suosittelen lämpimästi!

Nyt on alkanut tulemaan päivittäin aika paljon postia eri pelisaiteilta tähän liittyen.
Olen käyttänyt tilaisuutta hyväkseni ja vastannut joka viestiin että poistakaa kaikki tietoni järjestelmistänne

Onko tuo tietojen poistaminen rekistereistä ollut sitte mahollista? Vai onko tehty kovin vaikeeks :confused: