Hei!
Onko teillä muilla samankaltaista kokemusta?
Olen jo jonkun aikaa pitänyt yhtä juovan ihmisen kanssa.
Alussa oli pitkäkin melko vähähuikkainen kausi mutta nyt on juominen taas riistäytymässä holtittomaksi.
Hoitoja on kaikenlaisia takana. Parhaillaankin käy kuntoutuksessa mutta nyt livennyt/lipeämässä siitäkin, taas on viikottaista rajua ryyppäämistä ollut jolloin vetää itsensä aivan spurgutasolle.
Omat kodit meillä onneksi on vaikka yhdessä paljon aikaa ollaankin vietetty ja mukavaakin on ollut. Ehkä tämä selittää miksi edelleenkin ollaan yhdessä. En yleensä(lipsumisia on ollut) anna hänen juoda täällä enkä halua että on kännissä seurassani ,sillä on aika hirviömäistä ja arvaamatonta käytöksensä tuolloin.
Ei ole fyysistä väkivaltaa mutta henkistä kyllä.
Karmeaa kielenkäyttöä, huorittelua, haukkumista,vanhojen(entisen elämäni ennen häntä)kaivelu.
Siksipä en halua olla seurassaan kun on humalassa.
No, eniten rassaa nykyään jatkuva eroaminen.
Itse olen sen käsittänyt kyllä että juominen polttelee sielussa,varsinkin mitä tiheämmin sitä taas harrastanut niin sen pahempi “muistijälki” kai jää ja on päästävä pullolle kun ahdistus niin kova.
Siispä muutaman päivän päästä edellisestä juopottelusta alkaa vatkaus että “ei voi olla minunlaiseni naisen kanssa”, ilkeily “entisistäni” ja oman itsensä vähättely ja minun haukkuminen “kuinka en tarvitse häntä mihinkään kun olen niin erinomainen” jne jne.
Jos sitten tulee erimielisyyttä jostain ihan pienestäkin asiasta niin hän ottaa asialle valtaisat mittasuhteet eikä kuule/kuuntele enää mitään ,vaan lähtee ja sanoo että ei halua seurustella enää.
Ja sitten ovi läsähtää kiinni. Minä jään h-moilasena tuijottamaan ja olen taas kerran järkyttynyt, itsekin ihan selkeästi ylireagoivaa tyyppiä.
Kun en sitten tiedä onko mennyt juomaan vai ei ,yleensä soitan perään ja yritän sopia asiaa.
Siinä teen tyhmästi varmastikin, tajuan kyllä ettei hän ole halukas jos janottaa.
Mutta se epävarmuus!Kun ei koskaan tiedä mikä odottaa kun puhelimeen tarttuu.
Minä ainakin olen niin huono kestämään epätietoisuutta että haluan selvittää missä mennään.
Viimeksikin lähti kauhea mylläkkä jostain pienestä asiasta, mies lähti kotiinsa ja minä muutaman tunnin päästä soittamaan. No eihän siellä ollut toisessa päässä kuin sama raivoaja joka sanoi että ero on lopullinen nyt. En tiedä oliko silloin juonut.
Epävarmuus jäi ja tyhmänä taas seuraavana päivänä soitin ja sama laulu, ettenkö perkele tajua ettei halua seurustella. Alkoi tosin ehtoja laittamaan mitä asioita minun pitää elämässäni muuttaa(en saisi kaiketi sitäkään vähää harrastaa mitä nyt),sillä ehdolla voi harkita.
Taas sitten seuraavana päivänä soitin, ihan ystävällisenä, ja nyt oli jo tuhannen päreissä,naljailu alkoi heti ennenkuin suutani kunnolla ehdin avata. Onneksi ymmärsin poistua “keskustelusta” ihan korrektisti ja päätin että nyt saa soittelut olla. Vaikeeta pitää siitä kiinni mutta jos nyt onnistuisin, en enää oikein jaksa kuulla kaikkea hirvityksiä.
Siis näitä eroja on ollut todella useita ja aina on yhteen päädytty takaisin.
Nyt alkaa kuitenkin olla selvinä aikoinakin jatkuvalla syötöllä tuota erojuttua, se on järkyttävän raskasta kun pitäisi yrittää nauttia niistä selvistä ajoista. Mutta vaikeeta on kun koko ajan tökkii jollain eroilla ja ikävillä huomautuksilla.
Onko mieheni jo juonut aivonsa ihan tärviölle, tuolla laillako alkaa pää pehmenemään?
Olen kyllä hermostuksissani sanonut “että mitä helvettiä siinä enää roikut jos erota haluat” ja onpa joskus puheet loppuneet siihen muttei nykyään enää.
Näinkö se alkoholismi kehittyy ja etenee kun tarpeeksi juo, ettei oikeasti enää paljoa kykene mihinkään kuin mustien asioiden näkemiseen…? EHkä hän haluaakin ihan OIKEESTI erota…mut miksi mun on niin vaikea uskoa sitä.Ehkä noiden aiempien kokemusten perusteella.
Kertokaa toki jos kokemusta asiasta, mä oon ihan ymmälläni mitä ihmettä pitäisi tämän ihmisen kanssa tehdä ?Kun kuitenkin rakas on. Tai mitä tehdä itseni kanssa?