Olen 32 vuotias nainen, pienikokoinen 158cm ja 48kg. Nyt on menossa 3 litra viinaa tälle viikkoa ja en saa tätä loppumaan. En nouse sängystä ennen yhtä lasia ja iltaa kohden se pahenee. Ehkä eniten pelkään oireita. En tiedä millä tämän saa vähentymään. Itkettää
Onko sinulla mahdollisuutta hakea apua terveyskeskuksen kautta.
Päihdelinkin Uusi alku kurssilta ja Selvä suunta ryhmästä täällä plinkissä sain itse tietoa alkoholin haittavaikutuksista. En tajunnutkaan kuinka myrkyllistä se on. Aiheuttaa toistuvalla juomisella sen riippuvuuden, kun aivoradat huutaa lisää ja taas uudelleen lisää alkoholia.
Lue paljon täällä kirjoittavien vinkkejä. Niistä on todella suuri apu.
Tiedän tunteen, samoissa mitoissa menen kuin sinä, mutta ikää parikymmentä vuotta jo enemmän. Juomamäärät myös viikossa samat, olleet jo pitkään pari vuosikymmentä, ehkä tänä vuonna tahti kiihtynyt hieman, viimeksi 12 vuotta sitten olen ollut juomatta yli kuukauden päivät putkeen, aina juon humalahakuisesti, en tissuttele. Uusi alku on jo kokeiltu, Selvä suunta ryhmä on mennyt aloituksen kanssa jo ilmeisesti pari kertaa ohi, tietoa uudesta en koskaan nähnytkään. Eli uskon, että paras apu sinullekin olisi se ryhmä samantien, sinne itsekin toivon pääseväni, jos vain tiedon siitä aloituksesta joskus jossain vielä näen ajankohtaisesti.
Tsemppiä, et ole siis yksin, ja jo se, että uskalsit tuon avunpyynnön tänne laittaa, on alku muutokselle. Itse epäsosiaalisena en edes tuollaista ole saanut tänne kirjoitettua, eli jäljessä kuljen, joten nyt kun olet jo aloittanut, yritä jaksaa ja jatkaa, muutos ei ole koskaan helppoa saati riippuvuudesta irti pääseminen. Täällä varmasti sen kaikki myös tietävät, tuskin kukaan alkaa tuomitsemaan.