Epäonnistunut

Hei kaikki,

Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa, mutta olen vieraillut täällä jo jonkin tovin verran. Asia, mistä haluan kertoa on peliongelmani joka tuntuu täysin tekevän minusta erilaisen ihmisen, tuntuu että riippuvuuteni vuoksi olen muuttunut iloisesta ja hauskasta naisesta toisia haukkuvaan, ilkeään ja rahanhimoiseen ihmiseen joten nyt tuntuu oikealta muuttua ja puuttua asiaan. Mutta miten? Pienikin erimielisyys, niin olen pelaamassa " rentoutumassa" rahojani. Toisaalta jos oon tosi iloinen hetken, niin silloinkin pelaan jotta saan " lisäenergiaa" itselleni eli äärilaidoista toisiin menen päivittäin. Yöllä mietin aina miten selviän seuraavan päivän pelaamatta.

Olen 25 vuotias opiskelija. Aloitin pelaamisen 17 vuotiaana ja nyt näin vuosien jälkeen kadun sitä enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa. Olen pelannut vuosia pienemmillä määrillä, mutta kaksi viimeistä vuotta olen laittanut pelikoneisiin miltei kaiken minkä tienaan. Tänään laitoin sitten vuokranmaksupäivänä koko kuun vuokrarahat pelikoneisiin, ja pelkään parhaillani sitä että vuokranantajani ( yksityinen) antaa minulle häädön asiasta koska olen jo pari kk vuokrat rästissä ja oon lainannut niitä varten rahat jotka no… pelasin…

Mietin tänään kuinka paljon helpompaa olisi vain hypätä sillalta alas ja unohtaa tämä kaikki koska tuntuu että pelihimoissani loukkaan ja haukun ihmisiä keitä rakastan, ja jotka hyvää hyvyttään haluavat tarjota minulle mahdollisuuden saada asiani kuntoon antamalla rahaa vuokraan minkä kumminkin pelaan. En tiedä, onko täällä henkilöä joka ymmärtäisi kuinka pahalta minulta juuri nyt tuntuu.

Olen suhteilla saanut itselleni hommattua tämän asunnon, ja jos saan häädön niin luottotiedottomana en saa uutta mistään. Toivon peloissani että vuokranantajani vielä jaksaisi joustaa kanssani, koska muuten en tiedä miten selviän tästä kaikesta!

Kiitos jos jaksoitte lukea

Moikka!
Hyvä, että olet päättänyt tehdä asialle jotain. Se, että avaudut asiasta täällä, on jo yksi askel parempaan suuntaan :slight_smile:
Tilanteesi vaikuttaa melko hankalalta. Luuletko, että pystyisit sopimaan vuokranantajasi kanssa rästeistä esim. jotenkin osamaksutyyppisesti…?
Nyt on kuitenkin tärkeintä, että et enään pelaa (melkoinen uutinen…?)
Kirjoittele tänne, mua se on ainakin auttanut, ja mä ainakin tuun tsempittämään sua tasaisin väliajoin :slight_smile:

Kiitos paljon viestistäsi.

Kerroin vuokranantajalle hetkellisestä maksukyvyttömyydestäni ja sanoi että harkitsee uusia vuokralaisia jos rahat ei tilillä tänään näy. Sitten kerroin asiasta exälleni, joka lupasi maksaa puuttuvat vuokrat jotta pääsen tolpilleni.

Tein tosi rohkean tempun, koska kerroin tänään nykyiselle miesystävälleni asiasta. Olin aiemmin maininnut että mulla oli aikoja sitten se ongelma, kun en uskaltanut myöntää että kyllä se yhä on. Meni tosi hämilleen siitä että tämä ei ole vain menneisyyttä, vaan myös tätä päivää. Hän otti tilanteen ihan suht koht hyvin, mainitsi olevansa tosi hämillään mutta ei millään lailla syyllistänyt mua asiasta vaan oli tosi huolissaan mun jaksamisesta ja kertoi haluavansa tukea mua.

Tänään tapahtui myös jotain tosi hyvää;

Kävin kaupassa peräti kaksi kertaa ( ekalla kerralla unohtui ostaa pari juttua) ja en kertaakaan pelannut sillä matkalla. Myös kävelin RAY:n ohi ja olin kahvilassa missä oli peliautomaatteja. Lopulta menin sitten R-kioskille lataamaan matkalippua, ja arvaa mitä kävi… EN PELANNUT! Eka päivä nyt " kuivilla", mutta on hyvä fiilis että olin edes tänään tarpeeksi vahva.

Seuraava asia motivoi mua tosi paljon lopettamaan:

Mulla on yksinkertaisesti liian monta asiaa mitä voin menettää jos jatkan:

• Oma aika
  • Mielialat
  • Parisuhde
  • Raha

Ym

Enkä todellakaan halua menettää noita kaikkia vaan sen takia et hetkeksi tulisi hyvä olo, nimittäin rahapelit on kuin heittäisi joka kerta setelin kaivoon ja katsoo kuinka se vajoaa alas.

mrs qwerty, oletko itse käynyt milloin viimeksi pelaamassa? on tosi hyvä juttu että jaksoit lukea mun viestin

Rehellisyys, avoimuus sekä itselle että läheisille. Aloita niistä. Tottakai samalla lopetat pelit, mutta se, että olet rehellinen läheisillesi tuo jo sellaisen tunteen päälle, että pelit tippuu kuin itsekseen pois. Tämä tietenkin sillä ajatuksella, että olet valmis lopettamaan. Joidenkin kuoppa ei ole tarpeeksi syvä, ennen kuin oikeasti herää siihen ja haluaa kiivetä sieltä pois, ja on valmis muutokseen.

Aloita tosiaan täydellisellä rehellisyydellä ja avoimuudella pelaamista kohtaan. Hae myös apua, aloita vaikka paikkakuntasi a-klinikalta, ohjaavat sinut varmasti eteenpäin.

75 päivää itsellä pelaamatta. Tätä ennen oli 4 vuotta valehtelua ja salailua takana + tuhansia euroja pelivelkaa ym.

itselläni on pitkä pelaamis historia taustalla ja ollut nyt pelaamatta 9kk. samanlaisia ongelmia vuokran maksujen ja muiden laskujen maksamisissa oli aikoinaan, mutta rahaa riitti kyllä pelaamiseen. olen nykyään aktiivisesti mukana vertaisryhmä toiminnassa jämsässä ja rohkaisisin sinua varaamaan aikaa juurikin paikalliseen a-klinikkaan tai peliklinikalle, kriisikeskukseen ja tutustumaan vertaisryhmiin. pelaamisen ongelmaksi myöntäminen on ensimmäinen askel ja sinulla on selkeästi hyviä “porkkanoita” jotka tulevat pitämään sinua pinnalla, kunhan muistat mitä voit menettää. itse olin lähellä menettää lähes kaikki. tsemppiä ja älä jää yksin, hae apua ja tutusta samanlaisiin ihmisiin, heiltä saat ymmärrystä ja tukea ja ovat ihmisiä, jotka eivät tuomitse.

Moikka!
Mä olen ollut vasta vähän reilu pari viikkoa pelaamatta, mutta olen silti ylpeä saavutuksestani :slight_smile:

vau, todella hienosti olet saanut asioitasi etenemään!
olet mielettömän rohkea, kun sait kerrottua asiasta kumppanilles! Ja mahtavaa, että pidit oman pääsi, etkä sortunut pelaamaan :slight_smile:

Toivon sulle paljon voimia kamppailuas peliriippuvuutta vastaan ja kovasti tsemppiä!
Voin tulla aina välillä potkimaan sua eteenpäin, jos tarve vaatii! :smiley:

Tulehan turisemaan tonne “naisten vertaistukiryhmä” ketjuunkin, jos siltä tuntuu :slight_smile:

Kävin eilen pitkän keskustelun miesystäväni kanssa asiasta ja hän kertoi että ei halua olla parisuhteessa naisen kanssa joka on a) uhkapeluri b) alkoholisti tai c) huumeidenkäyttäjä. Sanoi että jos pelit jatkuu vielä yhden kerran, niin suhde päättyy siihen. Jos päätän valita mielummin suhteen ja terveen elämään, niin hän haluaa tukea mua erittäin paljon. Päätin sitten valita parisuhteen, hän on mulle niin tärkeä ihminen ja mies kenen kanssa haluan jonain päivänä perheen perustaa.

Päätin toimia nyt seuraavanlaisesti: Menen ottamaan selvää ryhmistä, esim. A-klinikalta, menen ryhmään tutustumaan ainakin kerran ja sitten katson mitä käy. Jos tuntuu siltä että se on hyvä asia, niin jään sinne
jos tuntuu liian pahalta niin otan miesystäväni tai kaverini mukaan sinne. Mä tiedän että mä pärjään ja pystyn
olemaan loppuelämäni ilman pelejä!

Tärkeä tuki tulee olemaan miesystäväni perhe, koska aion niille kertoa peliongelmistani. Oma isäni kuoli pari vuotta sitten ja äitini on sellainen ihminen joka ei pysty käsittämään tälläisiä asioita, enkä nyt keksi tekosyitä tms vaan äitini on erittäin ehdoton ja konservatiivinen ihminen ja hän ei kestäisi heikkoa tytärtään. Miesystäväni perhe tuntuu minulle omalta perheeltä ja he ovat kaiken puolin ihmisiä joihin luotan ja tosi tärkeitä.

Toka päivä menossa ilman pelejä, en ole edes ajatellut yhtäkään positiivista asiaa liittyen peleihin. En yhtään.

OLEN VALINNUT TERVEEN ELÄMÄN, TÄSSÄ JA NYT!

Mrs qwerty: Kaksi viikkoa, upeaa! Millainen fiilis sulla on nyt? Oletko ajatellut kertovasi asiasta miehellesi ( Hänhän ei tiennyt että oot yhä pelannut?).

Arto: Sinunlaisia ihmisiä palstoilla tarvitaan, sinä annat paljon voimaa meille jotka vielä yrittävät selviytyä.

Kiitos molemmille että kirjoititte tänne!

Nyt alkaa tuntua tosi pahalta mutta olen päätökseni tehnyt ja tiedän pärjääväni ilman rahapelejä! Kuulin tänään että isoäitini, joka on minulle hyvin rakas, on joutunut sairaalaan ja luonnollisesti pelkään paljon että leikkaus epäonnistuu. Huomenna olen asian suhteen sitten viisaampi…

Vaikka miten käy tahansa, niin minä en pelaa!!

Moikka!

Mun mies ei tiedä mun pelaamisista (tai no, tietää varmasti, ei ole tyhmä ja varmasti on kätevämpi tietokoneenkäyttäjä, kuin mä…) mutta siis en ole kertonut nyt lopetuspäätöksestäni. En halua tuottaa enempää pettymyksiä ja pahaa oloa miehelleni, siis jos nyt epäonnistunkin tässä pelaamattomuudessani. Tiedän, että mieheni olisi kuitenkin tukenani. Ensiksi hän suuttuisi, sitten keskustelisimme pitkään ja yrittäisimme yhdessä keksiä ratkaisun ongelmaani. Mä vaan pelkään, ettei mieheni ymmärrä, että mitä mä käyn läpi just nyt. Ei kai hän voikaan, kun ei ole pelaamisen päälle oikein koskaan ymmärtänyt.
Mä kerron miehelleni sitten kun olen valmis. Jotenkin tuntuu vielä liian aikaiselta hehkuttaa… :confused:

Mä olen pahoillani isoäitisi takia :frowning: toivottavasti hän saa tarvitsemaansa hoitoa. Koita jaksaa!

Tsemppiä ja pelitöntä päivänjatkoa!

Hei!

Vaikka en nainen olekaan niin ajattelin kommentoida hieman.

Vuosien ajan lopetin itsekseni, ja tulokset olivat lopulta huonoja. Kunnes avauduin vaimolleni TÄYDELLISESTI mitään salaamatta. Tämän jälkeen pelaamattomuus on huomattavasti helpompaa, on läheinen joka tukee ja tietää missä mennään! Annoin myös raha-asiat pois käsistäni. Näytin että olen tosissani, ja HALUAN muutoksen.

Eli oma kokemukseni on se että, niin kauan kun salaa ja valehtelee, ei pelaaminen lopu, eikä ole valmis muutokseen.

Toivoisitko itse, että miehesi olisi sinulle rehellinen? Tukisitko häntä?

Rohkeutta, ja avoimuutta, tsemppiä!

… En kuitenkaan sano ettetkö yksin voisi selättää ongelmaasi, mutta oma 5v kokemukseni on toinen… Toivon ettei kaikkien tarvitsisi velkaantua yhtä pitkälle kuin minä ja lähes tappaa itsensä, ennenkuin herää!

Ja lisäyksenä edelliseen: Olen minäkin tätä forumia kuluttanut eri nimimerkeillä, ja kertonut tarinaani ja kuinka vaimo ei tiedä kaikkea… Enkä voinut mitenkään silloin ajatella että kertoisin. Menneitä on turha murehtia, mutta en selvästikään vain ollut täysin valmis.

Moi

Juuri noin se menee, niin kauan kun salailee/valehtelee mikään ei muutu.

Mullakin meni kaikki, ihan kaikki, ennen kuin se pohja löytyi. Sen verran tsäkää kävi että löytyi ihmisiä jotka halusi auttaa, ja tässä sitä kirjoitellaan ihan hyvillä mielin, samalla tiedostaen että pelit on pelattu. 5kk tulee pelaamatonta täyteen.

Kyllä kesti kauan tajuta niinkin yksinkertainen asia.

Tämä on todella hyvä palsta!

tsemppiä kaikille

Haluaisin kyllä kertoa miehelleni kaikesta ja toivon tietysti samaa häneltä. Pelkään vaan niin paljon hänen reaktiotaan…
Tiedän, että salailu on epäreilua miestäni kohtaan, mutta olen varmaankin niin pelkuri, etten uskalla vielä puhua tästä.

Hei!

Mitä pidemmälle venytät kertomista, sen pahemmaksi tilanne menee. Itse ajattelin vuosia sitten samoin kun sinä, ja lopulta velkaannuin pahasti ja olin tappaa itseni. Näin se pohja löytyi ja minulla oli kaksi valintaa. Siihen ei muut vaikuttanut. Päätin lopettaa salailun ja valehtelun ja aloittaa kaiken tyhjältä pöydältä. Pelkäsin tottakai, että vaimo jättää, mutta minun oli pakko ajatella itseäni, en pääsisi koskaan irti peleistä jos en aloittaisi olemalla rehellinen.

No, vaimo ei jättänyt mutta pelaaminen loppui.

Mites menee nyt…? :slight_smile:

Moikka, parhaillaan menee ihan mahtavasti. Tänään on nyt tasan viikko ilman rahapelejä ja olen niin niin onnellinen. Kerran teki mieli mutta päätin että en aio sortua ja päätökseni piti. Parasta tilanteessa on se, että mieheni tukee minua. Tietysti pelkäsin että hän jättää mut tämän tilanteen takia mutta uskon että tämä kaikki vahvistaa meidän parisuhdetta ja erityisesti sen vuoksi, että nyt on aika aloittaa tämä puhtaalta pöydältä ilman salailua. Tämä tunne on niin mahtava, ja tiedän että en enää sorru.

Olen nyt kerran viikossa päättänyt tehdä jotain mistä mulle tulee hyvä fiilis, ihan vain palkintona itselleni.

Mrs qwerty, olen varma että suurella todennäköisyydellä miehesi tulee olemaan sinulle vihainen salailusta. Päivän parin jälkeen hän aivan taatusti arvostaa sinua ihan uudella tavalla koska kertomalla totuuden myös kerrot kuinka tärkeä hän sinulle on. Ei kannata ylläpitää kulisseja, vaan kyllä teidän suhde taatusti tuon totuuden kestää. Mieti miten ihanaa elämäsi olisi, jos sinun ei tarvitsisi enää koskaan hermoilla pelaamisesta tai salailla sitä? Mitä kaikkea se uusi elämäsi sinulle toisi? ja parisuhteellesi myös?

Miten sinulla on mennyt nyt pelaamattomuuden kanssa?

Tsemppiä kaikille ja ihanaa kevättä!

Upea suoritus, siitä se lähtee! Ennen kaikkea, upeaa että olet ollut rehellinen itsellesi ja muille!

Päivä kerrallaan!

Tsemppiä!

Kuukauden pelaamattomuuden kunniaksi kerroin miehelleni uudesta lopettamisyrityksestäni. Hän otti asian todella hyvin, lupasi tukea ja auttaa mua parhaansa mukaan ja mä lupasin olla ehdottoman rehellinen. Toki mieheni nyt ymmärtää sen, että mä tulen aina olemaan peliongelmainen, vielä kymmenien vuosien päästäkin, mutta sanoi, ettei pelkää sitä, että ratkean pelaamaan, vaan pelkää, että salaisin asian.
Oloni on pitkästä aikaa onnellinen ja itsevarma :slight_smile:
Tsemppiä muillekin taistoon! :smiley:

Siis todella mahtavaa mrs.qwerty! Tulin äsken erittäin iloiseksi kun luin että olet kertonut miehellesi nyt asiasta ja että hän ymmärtää, tukea sinua myös jatkossa. Tein todella rohkean teon. Eikö tunnu aivan mahtavalta ettei tartte enää salailla? Miehesi varmasti arvostaa sinua nyt aivan erilailla että uskalsit sanoa asian hänelle.

Täällä voidaan myös hyvin, nimittäin 13.päivä ilman pelejä on menossa ja fiilis on ihan sanoinkuvaamattoman hyvä. Parasta on kävellä kaupan halki ja vasta kotona olla et hei, siellähän tais olla koneita mut en mä mitään pelannut… en ees reagoi kun näen koneen.

Tää palsta on auttanut mua tosi paljon ja toivon että me kaikki saadaan elämämme raiteilleen! Olemme sen ansainneet joten paljon voimia kaikille!

Hei kiitos :slight_smile:
En olisi kyllä ihan heti uskaltanut kertoa, mutta selailin näitä keskusteluja iltani ratoksi ja huomasin, että suurin osa on heittäytynyt täysin rehelliseksi puolisolleen, joten niin sitten minäkin ja olo on loistava :slight_smile:
Tänään kuukausietapin kunniaksi ensimmäinen turhakepalkintoni; kynsihuolto! :smiley: jes!
Tosi kiva kuulla, että olet saanut pidettyä itsesi kuivilla, loistavaa! Jatka samaan tahtiin! :slight_smile:
(hirveesti hymiöitä, koittakaa kestää…! :smiley: )