Hei,
Olen 25-vuotias opiskelija ja oma pelaaminen koostuu nettipokerista. Alunperin kiva sivutulo opiskelijalle on muuttunut ongelmalliseksi. Olen pelannut pokeria noin 5 vuotta, ja aluksi kohtalaisen hyvällä menestyksellä. Ongelma pokerissa on, että tilttaan liian usein enkä hallitse tilttiä. Eli kun pelaan oikein, mutta häviän potin yritän voittaa rahat takaisin tyhmemmällä pelillä isommissa pöydissä.
Vuosi sitten hävisin 500-700e kuukaudessa, jonka jälkeen olin puoli vuotta pelaamatta. Aloin pelaamaan uudestaan ja hävisin suht tasaisesti loppuvuoden. Nyt viimeisen 2kk aikana homma lähti käsisistä ja hävisin noin 1200e eli aivan liikaa siihen nähden, että pitäisi selvitä kesätöihin asti… ahdistaa lievästi mutta vituttaa suuresti. Omasta mielestäni minulla on jo jonkin asteinen peliongelma, vaikka nämä tilttaukset ovatkin kausiluontoisia ja pystyn olemaan pitkiä aikoja pelaamatta.
Selvinnen juuri ja juuri kesätöihin asti opintotuen ja osa-aikatyön ansiosta. Houkutus pelata lisää on suuri, sillä olen ollut voittava pelaaja aiemmin. Olenkin monesti rahapulassa rahoittanut elämääni pokerilla onnistuneesti ensimmäisen 3 pokerivuoden aikana. Se on mahdollistanut leveämmän elämän opiskelijalle, minkä takia nyt tuntuu todella vaikealle kituuttaa pienillä tuloilla. Kokonaistilanteesta en tiedä olenko vielä voitolla vai häviöllä, mutta aikaa on ainakin hävitty. Arvion olevani noin 2000e tappiolla, mutta se tuntuu ainakin 5000e. Aiempien vuosien voitot kun on käytetty kaikkeen muuhun. Pientä moniin täällä, mutta iso raha opiskelijalle.
Ainoa laina on opintolaina, jota noin 18 000. Se onneksi käytetty pääosin elämiseen, tosin tämän lukukauden lainasta varmaan 1000e mennyt peleihin…vittu. Sen takia laskujen ja vuokran jälkeen elämiseen jää noin 200e kuussa seuraavat 2 kuukautta. Vuokran ja laskut olen hoitanut aina ajallaan.