Ensimmäinen päivä

Kirjoitinkin tämän tekstin jo yhden ketjun loppuun, mutta aloitan nyt uuden, etten pääsisi tämän kanssa liian helpolla ja keksisi tekosyitä vetäytyä taas jonnekin.

Kiitos tarinoistanne, niiden lukeminen on ollut minulle tosi merkityksellistä ja auttaa toivottavasti eteenpäinkin.

Olen nyt lopulta ajautunut tilanteeseen, jossa näkyy ainoana vaihtoehtona lopettaa juominen kokonaan. Olen alle 5kymppinen ja juonut teinivuosista asti enemmän tai vähemmän. Viime vuosina lähinnä vain viikonloppuisin. En kuitenkaan haluaisi tuhlata enää yhtään päivää, kuukautta tai vuotta alkon kanssa elämiseen. Taka-alalla olevat jatkuvat pohdinnat ja spekulaatiot jne., kyllähän te varmaan tiedätte. Matkan varrella hukattuja ihmissuhteita, haavereita, kaikki sekin. Työt ovat aina sujuneet ja perhe on yhä kasassa, mutta kuinka paljon paskaa alko on niihinkin vuosien varrella tuottanut. Joskus sitä on vain niin suunnattoman pettynyt itseensä, kuinka on antanut alkon ohjata elämäänsä.

Joka tapauksessa siis vielä kerran kiitokset siitä, kun jaatte asioitanne. En tiedä kuinka usein itse jaksan kirjoitella, mutta ajattelin aloittaa edes jollain, nyt haluaisin onnistua lopettamaan ja ei tästä varmaan mitään haittaa ainakaan ole.

Heips, River.
Asenteesi alkoholin käyttöön on ainakin kohdallaan.
Päivä 1 on toivoa täynnä.
Onnea matkaasi päihteettömään elämään.

Putkis

Ennen viikonloppua oli taas perinteinen sisäinen painiottelu meneillään, mikä yleensä päättyy juomien noutamiseen. Ensin loppuviikosta pientä luvan maanittelua itselle, sitten turhautumista ympäristöön ja mm. sitä kautta tekosyiden hakemista. Mutta tästä tämä etenee nyt päivä kerrallaan, olisi kyllä mielenkiintoista kokea elämää täysin vapaana alkoholin vaikuttimista. Palataan myöhemmin, toivottavasti tänne kirjoittaminen tukisi edes vähän prosessia, vaikka en kyllä tiedä, miten jaksan kirjoitella. :slight_smile:

Voimia kaikille päiviin!

Vaikeaa on kyllä just nyt. Tullut vastoinkäymisiä vähän joka suunnasta viime aikoina ja tänään saa kyllä jo taistella tosissaan pirua vastaan.