Olin ollut melkien 5 vuotta juomatta kunnes muutama kuukausi sitten retkahdin kun tuli ero parisuhteeseen. Nyt on tullut juotua jokainen päivä isoja määriä monta viikkoa. En ole välittänyt terveydestäni tai seurauksista, olin jo vähän niinkun luovuttanut. Tänään ekaa kertaa tuli sellainen olo että en haluu jatkaa samalla tavalla. Jostain syystä alkoi turhauttamaan tämä tilanne. Eilen illalla oli erityisen paha olo juodessa, tuli itkettyä ja lähetettyä surkeita viestiä kavereille yms. Mulla on kans ongelma itseni satuttamisen kanssa varsinkin kännissä, ja eilen tuli sitäkin tehtyä ja huomasin etten edes tuntenut sitä kipua. Se kyllä vähän pelästytti.
Ero on ollut todella vaikeeta ja tuntuu, etten pääse tästä yli jos jatkan juomista. En halua olla masentuneena kännissä joka päivä. En halua että tuntuu että on pakko hakea jotain juotavaa että selviää. Haluan olla taas onnellinen niinkun olin joskus vuosia sitten. Tiedän että elämä tuntuu paremmalta selvinpäin. Toivottavasti voin myöhemmin sanoa että tänään aloitin selvänä olemisen. Vaikka tulisi retkahdettua, en halua palata takaisin vanhaan ajattelutapaan. Ainakin nyt haluan yrittää, se on jo iso askel eteenpäin.