Ensikosketuksenne päihteisiin

Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun ihan vaan mielenkiinnosta. En tiedä onko täällä jo vastaava, mutta en ole nähnyt.

Siis mikä oli ensikosketuksenne päihteisiin? Mitä, missä, paljonko ym.

Itse join ensimmäisellä kerralla viisi pulloa karjalaa 12-vuotiaana. Oli tosi hauskaa, estot hävisi ja ikävä kyllä jäi sellainen olo että tätä on saatava lisää. En oikein tiedä mikso muistan sen niin elävästi, vaikka siitä on aikaa jo kohta 25 vuotta.

Jäi se toinenkin känni mieleen, vähän eri tavalla. Oli juhannus, olin 12 vuotias ja menimme samanikäisen kaverin kanssa alkkis-isäni luokse. Valitimme sitä kun ei ollut mitään tekemistä. Isäni löi meille Kossu- ja Gambinapullot käteen ja sanoi että “siinä on pojille tekemistä”. Lyhyestä virsi kaunis. Päivä päättyi siihen että sammuin paskat housussa kaverin pihakeinuun. Aamulla sitten kävelin äitini luokse kotiin kuivuneet kakat housussa. Äiti oli toisaalta kuulemma helpottunut ja toisaalta saatanan vihainen, näin hän on myöhemmin kertonut.

Sellaista tänne. Miten teidän päihteily alkoi?

Ensikosketus alkoholiin tuli joskus 13-14v yläasteella kavereiden kanssa, kotibileissä ja muissa “juhlissa”… Kai se loppupeleissä niin meni “kun muutkin niin minäkin”. Olihan se tietysti hauskaakin.

Pajautuksesta saankin sitten silloista poikaystävääni kiittää, monesti kieltäydyin mutta sitten kerran kokeilin… Ja sille tielle jäin :slight_smile: vaikken sitä kyllä silloin ensimmäisen kerran jälkeen olisi ikinä uskonut,oli sen verran päräyttävä kokemus se eka kerta.

kännit…5 bissee ja meni tosi lujaa ja aamul paikat överis ja krapula ja krapulas ku söin pizzaa ni oli pirun hyvää

Mä en tarvinnut kun vajaa 4 bisseä ku olin kännis… Tolet nousi kyllä nopeesti ja kohta meni 2ploa 12% vinkkua… Sen jälkeen tarvi rauhoittavia alkon kanssa tai ilman että sai oloja… Kyllä mä heti tiesin että selvänä en tod. tahdo olla jos on pakko elää… Toisaalta ku 12v otti sen pari bisseä ni kyl sekin hiukan tuntui päässä… 13v aloin siis dokaamaan kunnolla… Oon saanu lasista maistaa kyllä jo alle 10v…

Ihan eka kerta oli 11-vuotiaana jossain limudiskossa kun kaveri myi yhden lonkeropullon. Vedin sen nopeasti ja poltin tupakin päälle niin aika jännä olo tuli.
13-vuotiaana ekan kerran paremmin hiprakassa. Jotain 3-4 pulloa nelosolutta naamaan. Mukava olo tuli ja rakastuin alkoholiin todella nopeasti.
Nuoruus menikin sitten pullojen kanssa kolistellessa ja 16-vuotiaana sain ekat Imovanet ja 17-vuotiaana Diapamit.

Olin 16-vuotias ja siihen asti ollut vakaasti sitä mieltä etten ikinä edes kokeile mitään. Kaverin kanssa oltiin menossa jollekin metallikeikalle ja tämä ikäisekseen vanhan näköinen 15-vuotias päätti hakea kaupasta lonkkua. Hetken mielijohteesta käskin hakea myös minulle. Juotiin parit lonkerot ennen keikkaa ja vähän humisi päässä. Siitä seuraavalla kerralla tuli juotua kunnon kännit.

Pilveä kokeilin 18-vuotiaana kauheassa kännissä ja jalat meni alta. Minut kannettiin sänkyyn ja sammuin. Siitä seuraavalla kerralla ei toiminut ja kolmannella kerralla överit. Meni pitkään ennen kuin kokeilin uudestaan ja rakastuin.

Muita päihteitä on tullut kokeiltua (toistaiseksi) kertaluontoisesti tässä 21-vuotiaana. Opiumia, piriä, silokkeja ja LSD:tä. Kaikkia niin pieni annos ettei kauheasti kolissut.

12 vuotiaana isän kossusta parit huikat,helvetti,et oli pahaa.Mut pari vuotta myöhemmin keksin et viski on keksitty.Siinä meni sit n.20v läträtessä,kunnes yksi päivä mulle vaan riitti.Jotenkin tuntuu,et en enää koskaan palaa alkoholin pariin vaikka vasta ollu 1,5v juomatta.En kuitenkaan ole luvannu kenellekkään,et ei enää ikinä.Jos alkaa janottaa ni sit pitää juoda.

Taisin olla 15 kun pääsin yhdelle keikalle,ja siellä kaverin kans juotiin pikkupullo jotain ihan hyvää makeaa viiniä puoliksi,ja kalahti kuin metrinen halko. Tosin kalahtaa vieläkin :laughing:

Söin kiekon 13-vuotiaana, mikä oli ensimmäinen päihde ikinä. Alkoholi tuli vasta muutaman vuoden päästä ja ekan röökin poltin 19-vuotiaana. Vähän menee käänteisesti.

Ekan kerran röökiä maistoin noin 3-4 vuotiaana, siinä kun isän kädessä oli niin ajattelin ottaa ja maistaa… väitin että maistui pahalta, mutta oli menthol tupakkaa ja jäikin hyvä maku suuhun :open_mouth: ala-asteella siinä toisella-kolmannella luokalla aloin polttamaan röökiä satunnaisen säännöllisesti, välillä oli tietty taukoja, amikseseen mentäessä oli sitten jo jokapäiväinen tapa, ekat kännit viidennellä luokalla eli 11vuotiaana, juomalla 2 x 8% kaljaa, sitä karhun tosivahvaa + inan päälle puoli litraa 20% viiniä. En oksentanut, serkku joi samanverran ja oksensi yhden huoneen kertakaikkisesti kauttaaltaan :laughing: kannabista maistoin siinä 18vuotiaana. Viinalla tuli läträttyä joka vkl 2päivää 16vuotiaasta asti kunnes 20 vuotiaana sain tietää tulevani isäksi niin silloin loppu nekin rilluttelut, tiedä sitten mihin olisi johtanut jos ei olisi lapsia tullut, varmaan asuisin vieläkin vuokralla, ei omakotitaloa, prätkää, uudehkoa autoa, uusinta elektroniikkaa yms yms. Kyllähän minä nyt tiukkaa viinaa vieläkin otan, mutta pysyy yleensä siinä kerran kuukaudessa ja vain yhdenpäivän, harvemmin lipsahtaa kahteen tai kolmeen päivään. Niin ja lapset eivät ole nähneet minua kännissä, vaan ovat aina hoidossa tai sitten minä olen jossain muualla kuin lapset, sama peli vaimon kanssa jos hän on lähdössä jonnekin niin minä olen lasten kanssa kotona. jos yhdessä otetaan niin lapset ovat poissa kotoa hoidossa. Itse kun olen erittäin alkoholisoituneesta perheestä niin tiedän mitä EN halua lasteni koskaan näkevän, joten periaatteessa kiitos siitä, vaikka oma lapsuuteni oli piloilla katseltua ryyppäämistä, huutoa, tappelua, lyömistä, tavaroiden paskaksi laittoa yms noin 4 vuotiaasta asti kunnes muutin pois kotoa kun kyllästyin katselemaan sitä.

14 kesäisenä ilmestyi alkoholi kuvioihin sitä vedettiinkin sitten 3-4 ehtoona viikossa, 16 vuotiaana ilmestyi pilvi kuvioihin mukaan, sitä sitten poltettiin aikas usein kellonajasta riippumatta, 20 vuotiaana tuli pillerit kuvioihin ja sen jälkeen olenkin varmaan kokeillut kaiken mitä maa päällään kantaa.

Tupakka 12 vuotiaana ja alkoholi 6 pack 12 vuotiaana, oksentelin jatkuvasti. kannabis 15 v.

Sen jälkeen vähän kaikkea.

Ylä-asteikäisenä alkoholi ja bensasaatana jonka jälkeen piti joku 7 vuotta pyristellä eroon siitä + muusta imppaamisesta! Pahin koukku ikinä ja vieläkin tekee mieli jos ei ole muuta, joten koitan ottaa muuta sen verran ettei käy vahinkoa…

Surullisen hurjaa juttua täältä saa kyllä lueskella :open_mouth:

17 vuotiaana n.3dl kotitekoista vinkkua, mahti juttu, tajusin että tää on mun juttu. Toinen kerta kokonainen vinkkupullo oksensin, muisti lähti leikin gigoloa (lääpin ystäväni tyttöystävää :blush: ) ekat kokemukset pillereihin n.32 vuotiaana, opamaxia avioeron jälkeiseen elämään, pelasti ehkä mun henkeni, Mutta sairaanhoitajan kommentti että tarvittaessa voi opttaa pilsuja enemmänki ja minähän otin :smiley:

edit…nyt mietin mitä tehdä 16v poikani suhteen jolla varmaan on jo tullut ehdotuksi, alkkis geeni perheessä joten en haluaisi että hän koskaan koskee alkoholiin, voi! :cry:

11vee ja puolikas Ruskaa, mahtava olo ja sitähän oli saatava lisää :open_mouth: eikä ole korkki mennyt kiinni vieläkään. Lääkkeitäkin naposteltiin jo aika nuorena :frowning: Pilvee ekan kerran vasta 25vee festareilla ja oli tosi hauskaa :mrgreen: Nyt onkin sitten ehtinyt kokeilla yhtä sun toista, päihdemyönteinen kun olen valitettavasti.

Sama tuote, ikää pari vuotta enämpi, mahtavasta olosta en tierä, ku oksensin kirkon portailla puoli yötä, mutta silti oli saatava lisää… :confused: . Korkki meni kiinni pitkän ajan kuluttua, pullosta; mutta tulipa sitten korkattua pilleripurkki jos toinenkin…

Ruska, voi hyvä luoja:laughing:. Taas kaikki kauniit muistot…, vai oliko ne muistinmenetykset jo suht pienestäpitäen… (hmph!) :confused: .

Tupakkaa ja alkoholia maisteltiin vissiin 12-vuotiaana ekoja kertoja. Vasta paljon myöhemmin aloin molempia enemmän käyttää, nykyisin tosiaan on alkoholi aika paljolti jäänyt.
Ensikosketus huumeisiin oli ylläripylläri pilven kanssa, heti ekan kerran jälkeen aloin satunnaisesti käyttää. Siitä aika pian ekat naksut, kohta ekat lainit, ja niin edespäin…

13vuotiaana ekat maistit/kännit 15vuotiaasta asti runsasta alkoholin käyttöä/16-18v lääkkeet/bensa/butaani mut aina ollu pahin toi viina jonka takia jo pysyviä terveyshaittoja mm epilepsia.