Energiajuomakoukku

Nyt ihan tällaista aika noloa kyselen kuin tietääkö kukaan missä hoidettaisiin energiajuomariippuvuutta. Mä olen alkoholisti, oli jo uutta yritystä takana yli 2-vuotta, kunnes nyt torstaina sorruin muutamaan oluseen. On jotenkin kamalaa kun jokapaikasta löytyy tietoa energiajuomien vaarallisuudesta lapsille ja nuorille mutta tällaisen muorin hankkimasta ongelmasta ei mitään…
Ongelma on erittäin hanakala siksi, että saattaa kuluttaa jopa 30 egee päivässä ja nyt meillä on jo vuokrarästejäkin tuon takia.
Sossu puhui jotain neljästä viikosta terapiatehtaalla mutta yksinhuoltajana mulla ei oo paikkaa mihin lapseni tuoksi aikaa laittaisin.

Neuvoja kellään?

Eikö se sossu auta lapsen hoidossa tältä ajalta? Esim joku sijaiskoti?
Eihän tuo energiajuomakaan mitään terveellistä ole jos jatkuvasti juo. 30 egee/vrk, montako purkkia sillä saa? 15?

Aika paha rasti. Mulla ei ole noita aineriippuvuuksia pahemmin ollut, mitä nyt kahvi, jonka olen ainakin pariin kertaan jättänyt… Nyt on jälleen kahvitauko menossa. Mutta kun siihen on niin helppo sortua, kaikki juo, tekosyy tauolle…

Mutta mulle ei sovi. Mä en halua sitä oloa aamuisin, että aivot on muussina ennen kuin saa ensimmäisen kupin.

Muuta en osaa neuvoa, kuin googlaile “kahvivieroitus” ja irti kahvista… saatat löytää hyviäkin vinkkejä + perusteluja sille, miten irrottautua. Lyhyt tarinasi kertoo, että olet vaihtanut yhden riippuvuuden toiseen, pystytkö tästä vielä loiventamaan, siirtymään vaikka purukumiin tai vissyyn?

Huomaa, että näiden rivien sisältö kertoo ihmisestä, joka ei pysty täysin eläytymään tilanteeseesi, mutta olen myötätuntoisen sinua kohtaan. Ei kaikki, mitä rahalla saa tai tuntuu hyvältä, tee ihmiselle hyvää. Voimia taisteluun. Se lähtee sinusta.