Enää olut ja tupakkipirut selätettävä

Mulla on ollut pitkä ura päihteiden käytössä. Jos pienet väli- ja urheilutuntikännit 2-4 kertaa viikossa lasketaan, niin se on siinä -83 alotettu päihdeura, joka pitää sisällään lähes kaiken röökistä heroiiniin. Olen tiputtanut kokonaan pois jo pari vuotta sitten sen jatkuvan pilvenpolton ja heroiinin, mutta nyt on ongelma; lopetin 4 vrk sitten tupakan ja päivittäiset 12-14 olutta. Nyt kun vien nämä loppuun, menee enää lääkärin määräämää mietoa kipulääkettä ja unilääkettä todelliseen tarpeesee (murskaantunut olkapää, kiva krooninen kipu). Ihmettelen vain näitä oireita, nukkuminen ei ole ongelma, päivisinkin jos yritän lukea väsähdän niin että nukahdan, vatsalaukusta ei lähde ruoka liikkeelle niin kuin vielä muutama päivä sitten, jatkuva päänsärky ja lihaksia jomottaa ja on niin nuutunut olo ja lihakset jumissa, että pelottaa, onko nämä vain vieroitusoireita, vai onko jokin sisäelin sanonut sopimuksen irti. Verenpainelääkettäkään en tarvitse nyt, paineet ovat kohdallaan. Olo on niinkuin olisi kuumetta, mutta sitäkään ei ole.

Voiko näinkin rajuja vieroitusoireita tulla 12-14 (10 kk sitten se oli vielä salkku päivässä, 2009 joulukuussa 12 vrk katko ja viime elokuussa 6 vrk) oluesta päivässä ja paristakymmenestä sätkästä päivässä? Onko tämä normaalia. Ainakin ruokahalu tuli takaisin ja oksentelu loppui eilen illalla ja sain syötyä ensimmäisen kerran perjantain jälkeen. Olo tuntuu hieman ehkä laantuneen, mutta ihmettelen sitäkin, että vaikka talossa on olutta ja kossua, sekä tupakkaa, ei todellakaan tee mieli ottaa. Kahvin (ja muut metyyliksantiinit, kuten suklaa ja tee) lopetin 2001 tai 2002 sydänoireiden takia.

Otan kaikki vastaukset kiitollisena vastaan.

Eiköhän siittä nikotiinista tule reflat, kuinka vahvat, niin riippuu ihmisestä ja kuinka kauan/paljon polttanut. Ja kyllä tuolla juoma määrällä saat varautua psyykksiin vieroitusoireisiin alkoholin kohdalla.

Tsemppiä ja tervetuloa palstalle!

Kaikki epänormaali on lähes normaalia mitä tulee vieroitusoireisiin. Lääkkeet on pahinta siinä hommassa, koska ne varastoituu rasvoihin. Sieltä ne sanelee vuosienkin päästä erilaisia tiloja, mutta tietoa kannattaa kyllä etsiä kaikesta siitä.

Itse en osaa sanoa, että voisiko sinulla olla jokin fyysinen vamma joka selittäisi ongelmasi, mutta vieroitusoireilla voidaan selittää paljon asioita.

Kuumeilusi on ainakin sellainen fyysinen reaktio joka aiheutuu aineiden poistumisesta. Elimistö huutaa ainetta johon se on tottunut.

Siis Rahvas väität joidenkin lääkkeiden varastoituvan rasvaan niin, että ne sanelisivat vuosienkin päästä erilaisia tiloja.

Tämähän ei pidä paikkaansa, esim rasvaliokoisten bentsojen kohdalla. Ne poistuvat runsaankin käytön jälkeen paljon nopeammin, kuin mainitsemasi sanamuoto “vuosienkin päästä erilaisia tiloja”.

Onko sinulla sitten sellainen lääke olemassa, joka sitoutuu rasvakudoksiin ja vaikuttaa vielä vuosienkin jälkeenkin? Haluaisin tämän informaation, sillä itse en tiedä ainuttakaan.

Ja lääkkeeksihän ei lasketa sinun mukaasi kannabista. Ja varmasti esim. Jamaikalla on sellasia tyyppejä jotka hiisaa kokoajan ja he ovat tehneet tätä tyyliin 70 vuotta. Okei, niiltä THC ja muut kannabinoidit ei poistu vuosienkaan jälkeen kehosta, myönnettäköön.

Näinhän niillä on tapana tehdä ja varmasti siitä löytyy jokin tutkimus ja kirjoitus, mutta en jaksa etsiä. Jos sinulla on aikaa ja haluja, niin siitä vaan.

Tiedän vain sen mitä olen kuullut ja se ei ole mitenkään ällistyttävää, että pitkään lääkekierteessä ollutta viedään yhtäkkiä sairaalaan, kun kramppaa parinkin vuoden jälkeen lopetettuaan lääkkeiden syönnin.

Mikähän tämmöinen lääke on ollut?

Kävin poliklinikalla ja sanoivat, että mulla on todennäköisesti ollut ruokamyrkytys (olin syönyt lautaselta, jota en ollut pessyt muutamaan päivään kunnolla, muuta kuin huuhdellut, kun muistelin, tajusin, että oksentelu ja outo olo, plus vesipaska alkoivat ennen kuin lopetin tupakan ja oluen, itseasiassa aamulla ja lopetin sauhuttelun ja oluen illalla. Perjantaina, eli tässä olisi nyt alussa 6. vuorokausi juomaa ja käryä. Minulle ei ole koskaan tullut mitään delirium oireita, en tiedä miksi, ei edes 2009 joulukuussa, kun olin katkolla sairaalassa Alkoholista 3 x 3 litran pulloa siideriä joka päivä (7,5%) ja 1-1.5 g heroiinista (50-60%) suoneen per päivä. Silloin sain vain diapam kyllästyshoidon 150 mg/vrk + niin halutessani aina 50 mg lisää (eli yhteensä noin 300 mg) ja 0.4 Temgesiccejä (Bubrea, samaa kuin subuteksit) 8 päivässä, halutessani 4 lisää, mistä minut sitten katkolla vieroitettiin 3 viikossa.

Ajatuskin tupakkaa tai olutta tai muutakaan alkoholia inhottaa.

Olen haistavinani provon… :question:

Meneppäs katsomaan saunan puolelta herran kirjoutuksia. Väitän vahvasti, ettei ole provo.

Saadaan tällekin palstalle tyyppi joka oikeasti tietää lääkkeistä ja huumeista vierottautumisesta.

Siinä tapauksessa I am so sorry :open_mouth: Luulisi vain tuollaisella päihdehistorialla ymmärtävän, että seinään lopettaminen 12-14 bissee ja pari toppaa röökiä päivässä niin totta helvetissä tulee vieroitusoireita. No ei kannattanut suuttua :smiley: Ei tule saunan puolella käytyä kun ei ole asiaa höh. Tsemiä siinä tapauksessa!!!

Hei Junkie, kun sinulla on tuollainen rankkojenkin huumeiden käyttöä takana, niin miten suhtauduit kannabikseen? Senhän olet lopettanut.

Saanko kysyä miksi? Oliko motivaattorina joku “yleinen totaalipäihteettömys tavoite” vai koitko kannabiksen haittaavan elämääsi jollain tavalla?