Täytyy sanoa, että olen kyllä huono lopettaja. Olen ollut täällä eri nimimerkeillä jo vuosia ja tuurijuoppouteni senkun jatkuu. Viimeaikoina motivaatio lopettamiseen on ollut hyvä, toteuttaminen äärimmäisen heikkoa, sillä olen totaalisen uupunut ihan kaikkeen. Olen kohta saanut opinnot suoritettua ja tämä stressi tästä viimeisestä parista viikosta on aivan karmeaa.
Entä jos en pääsekään syystä tai toisesta läpi koulua ja olen tehnyt töitä näin pitkään turhaan? Todennäköisyys tähän on pieni, mutta olen tosiaan niin jumissa kaiken kanssa, että en jaksa enää edes ymmärtää missä olen ja mitä teen. Olen alkanut epäillä jonkinlaista dementiaa tms. koska vielä pari viikkoa sitten suoriuduin lähes mistä vaan, mutta aivan totaalinen romahdus on tapahtunut ihan viime aikoina. Tuntuu etten ymmärrä lukemaani tai kirjoittamaani, enkä saa aloitettua yhtään mitään. Olen vain jumissa kaikessa kaaoksessa enkä tiedä mistä lähtisin purkamaan tilannetta.
Minulla on tosin aloitettu masennuslääkitys aivan vasta ja en ihmettelisi, vaikka sekavuuteni olisi jotain aloitusoireita, tosin en ole kyllä helpottanut tilannetta lainkaan, koska olen hallitsemattomasti käyttänyt alkoholia viimeisen viikon, johon tuli nyt stoppi, sillä huomaan että juominen on karkaamassa lapasesta jälleen. Tämä on ensimmäinen putkeni koko vuoden aikana. Tähän asti olen selvinnyt yhden illan reissuilla helposti, eikä edes korjaussarjalle ole ollut käyttöä, kun mielummin nukkuu päänsä selväksi. Nyt se jostain syystä ei tahdo kuitenkaan onnistua, joten nostan kädet pystyyn ja myönnän edelleen omaavani rappioalkoholistiin piirteitä, vaikka kuinka uskottelen itselleni, että voin ihan hyvin juoda silloin kun siltä tuntuu. Kohtuukäyttö onnistui vuoden, siihen tyssäsi. Vielä talvella saatoin juoda yhden tai kaksi, enkä tarvinnut enempää. Nyt tuntuu että menisi vielä pari ämpärillistä, vaikka heti. Eilinen juominen johti krapulaan ja ehkä ymmärrykseen siitä, miten outoa käytökseni on viimeaikojen vaikeuksista johtuen ollut.
Elämässäni on tapahtunut niiiiiin paljon viimeisen vuoden aikana muutoksia, että en enää ole itsekään kärryillä, mitä on tapahtunut ja milloin. Sisälläni kytee surua ja menetyksen tunnetta, joka ei tule pois. Olen menettänyt ihanan ihmisen elämästäni ja joutunut lopettamaan kaksi lemmikkiäni ihan lyhyen ajan sisällä, joten en sinänsä ihmettele pahaa mieltäni, ihmettelen vaan sitä, etten saa sitä purettua mihinkään ja pakenen äärimmäisyyksiin työssäni, joka uuvuttaa ja uupumustahan hoidan tietysti tuttuun tapaan alkoholilla. En tunne mitään, olen aivan turta ja väsynyt. Uni ei kuitenkaan tule ja ihan oikeasti jään tuijottelemaan suu auki eri tilanteissa, kuin olisin jotenkin vammautunut tai jotain. Alan ihan oikeasti olla huolissani, mitä aivoilleni tapahtuu. Voiko näin käydä esimerkiksi ihan vain yliväsymyksen vuoksi tai uupumuksen tai minkä vaan liian yrittämisen ja stressin? Vai onko oikeasti jotain mistä pitäisi olla huolissaan. Puheeni tuntuu takertelevan ja muisti pätkii niinkin nopeasti, että jos päätän tehdä jotain, kävelen toiseen huoneeseen ja unohdan sillä välin mitä olinkaan menossa tekemään. Koita tässä sitten suoriutua koulutyöstä.
Olen lopen uupunut ja hieman peloissani siitä, mitä minulle on tapahtumassa. Tiedän, että alkoholi pahentaa tilannetta, mutta jokainen meistä tietää sen, että se on se helpoin reitti lähteä helpottamaan omaa oloaan. Se keino millä on paennut kaikkea maailman pahuutta tähänkin asti. Tänään (eilen 7.6.) oli siis krapulapäivä ja ensimmäinen “selvä” päivä.
Laskuri näyttää väärin, koska en jaksa sitä nyt alkaa tässä säätämään tänään.