En tiedä mitä tästä eteenpäin

Tytär laittoi välit poikki suojellakseen itseään ja perhettään. Olen ollut liian paljon omassa kuplassani etten ole huomannut tekeväni hiljaista eroa. En saa tavata lapsenlapsia ja ymmärrän sen. En ole luotettava aikuinen.

Alkoholin vaikutus minuun itseeni on sinällään haitallinen, en juo usein mutta liian usein mene sillä otto kerralla liiallisuuksiin ja unohdan asioita joita olen luvannut. Tää on nyt herätys itselleni, pitää saada muutos aikaan ja luoda siitä pysyvää. Niin ehkä joskus pääsen takas tyttären perheen elämää

Nyt se on mahdotonta ja niin paljon kuin se koskee, etten näe lapsenlapsia ja tytärtäni se myös pakoittaa minut miettimään mitä elämäni tulee olemaan tästä eteenpäin.

Se että kirjoitan tänne helpottaa vaikka samalla se hävettää. Olen myös ottanut yhteyttä psykologiin ja hän apua.

En tiedä miten tästä eteenpäin mutta vaihtoehto ei ole luovuttaa ja antaa olla asioiden päin seiniä

8 tykkäystä

Rohkea olet, kun tunnustat asian. Tekee aivan varmasti tajuttoman kipeää. Nyt sinulla on kuitenkin mahdollisuus vielä vaikuttaa asioihin ja saada pikkuhiljaa luottamusta takaisin.

Täällä ollaan.

3 tykkäystä

Kiitos😊

1 tykkäys

Sattuu niin saamaristi ja en tiedä vieläkö olen edes tajunnut mitä tää kaikki tarkoittaa. Ehkä se iskee myöhemmin. Kuitenkin nyt jos koskaan mulla on vielä mahdollisuus muutokseen. Se lähtee itsestäni ja vain minä voin sen tehdä ei kukaan muu.

Äidin kuolema 2024 syksyllä heitti kaikki päälaelleen, pystyin hoitaa tarvittavat asiat ja se kai pitikin minut toimintakuntoisena. Sen jälkeen on ollut hyviä ja huonoja hetkiä, enimmäkseen hyviä. Nyt syksyllä lisää kuraa niskaan ja elämä näytti nurjan puolen. Siskoni syöpä on parantumaton mutta hoidetaan niin paljon kuin mahdollista.

Lauantaina join ja join ja seuraava päivä meni krapulassa joka vieläkin vaikuttaa. Olin jo eilen miettinyt lopettamista ja ns otan itseäni niskasta kiinni. Tyttären viesti tuli siihen paikkaan jossa en enää mieti vaan toimin.

Miksi sitä ei tajua mitä tekee itselleen ja siten myös läheisilleen. Mitä tarvitaan että ihminen tajuaa mikä ei ole hyväksi ja välttää sitä.

3 tykkäystä

Sanoppas se, mutta ehkä tässä on nyt Sinulle selvä tienjakaja ja merkki. Kovasti voimia!!!

3 tykkäystä

Keskiviikko, vuoden viimeinen päivä illassa. Ei erikoista tiedossa tänään, otan uuden vuoden vastaan kotona. Kävin lääkärissä ja sain sairauslomaa, masennukseni ei ole kadonnut minnekkään, vähän aikaa tuntui että olen jo paremmalla puolella. Mutta toisin on ja nyt pitää ottaa rauhallisesti ja päivä kerrallaan. Tehdä vain itselleni mieluisia asioita. Vaikeaa koska, mulle kaikki tänne heti, asenne on aina ollut osa itseäni. Nyt opetellaan siis kärsivälisyyttä ja askel kerrallaan asennetta. Alkoholi ei saa olla enää mukana, siitä on luovuttava ja sen eteen joudunkin tekemään työtä. Mitä tilalle, kertokaa mikä teitä on auttanut ja mistä olette saaneet apua.

Nyt pitää olla itsekäs ja ajatella vain itseäni, mikä ei ole helppoa. Siskoni sairaus aktivoitunut ja pitää ajatella myös häntä. Mutta mikäli en huolehdi itsestäni, en pysty olemaan hänen tukenaan tai huolehtimaan hänestä.

Lisäksi luottamus jonka tyttäreni menetti on sellainen asia jonka takaisin saaminen vaattii työtä ja siihen menee aikaa. Siihen ei auta muuta kuin teot ja aika. Ja siitäkin huolimatta pitää varautua etten saa sitä takaisin. Onpa tässä nyt ajateltavaa ja sulatettavaa, enkä ole ollenkaan varma että onnistun.

7 tykkäystä

Oon itse ollut muutamia viikkoja ilman päihteitä. Luin tosi pitkiä aikoja tätä plinkkiä muitten lopettamisten onnistumisista ja retkahduksistakin. Varsinkin, kun tuli kova himo viininlipitykseen kirjoitin päiväkirjaa ja tänne lopettajiin. Sain niistä paljon voimia omaan onnistumiseeni. En ajattele kauas tulevaisuuteen olla selvinpäin. Vaan tää hetki ja tää päivä kerrallaan. Ja repsahdinkin, mutta jatkoin taas juomatta.

Surullista, kun et näe lapsenlapsen kasvua. Varmaan hänkin kaipaa sinua :smiling_face_with_three_hearts: Ajattele häntä ja pidä korkki kiinni läheistesi takia, mutta tee se itsesi takia erityisesti. Selvänä on yllättävän kivaa välillä. Mitään loppuelämän auvoa ei ole, mutta tavallinen arki on mukavampaa kokea ilman alkoholia.

Tsemppiä paljon, täälläkin on hyviä tyyppejä auttamassa :heart::heart:

3 tykkäystä

Kiitos. Tässä on tehty töitä mielen kanssa. Sairauslomani jatkuu ja käydään myös kolmikanta keskustelu, jossa katsotaan miten palaan töihin. Olen saanut apua ja käynyt myös työpsykologin puheilla. Alkoholi mietityttää ja välttän tilanteita joissa se on mennyt juomisen puolelle. Päivä kerrallaan ja välillä hetki kerrallaan. Nyt jo enemmän hyviä päiviä kuin huonoja. Hyvää talven jatkoa

4 tykkäystä