En tahdo juoda enää

Olen 24vuotias nainen, äiti ja vaimo.
Samalla kertaa ajattelin lopettaa polttamisen ja juomisen.
Olen niin hemmetin kyllästynyt pettymään joka drinkin ja joka tupakan jälkeen siihen, ettei se edellinen ollutkaan viimeinen.

Juon harvoin, mutta kun juon, juon itseni umpitunneliin.
Vihaan, mitä viina minulle tekee, mitä se minusta tekee.
En halua että lapsellani on äiti joka nolaa joka ryyppyreissulla itsensä.
Omasta mielestäni jokainen on ruma ja kamala kännissä, paitsi kun itse olen kännissä.
Seuraavana päivänä on aina tajuton morkkis. ja koko päivä menee hukkaan… :frowning:

Jokaisen pitäisi saada nähdä video itsestään kännissä, varmaan aika moni lopettaisi siihen seinään.

Siinähän sitä on syytä lopettaa juominen ja ei muuta, kuin voimia sinullekin.

jos ei juonti ole hallinnassa niin kannattaa kyllä miettiä miksi juoda.aika monen ihmisen olen kuullut harmittelevan vanhempana(esim.40 tai 70 vuotiaana), että miksi tulikaan juotua nuoruusvuotensa.olisi voinut käyttää aikansa paljon paremmin.tosiasia on käsittääkseni myös se, että jokainen kunnon känni, vaikka harvemminkin otettu, tuhoaa ihmisen aivokapasiteettia.
kysymys:miksi juoda,jos siitä itse vain kärsii?
juomisongelmaan olen itse saanut apua ja tukea käymällä aa-ryhmissä,joista löytyy tietoa netistäkin aika paljon,mutta käsittääkseni muitakin paikkoja saada apua on olemassa.mielestäni kannattaa hakea rohkeasti tukea, jos tuntuu, ettei yksikseen selviä juomisongelmansa kanssa.
kaikkea hyvää ja onnea yrityksellesi.

Hei!
Kiinnitin huomion nuoreen ikääsi ja erityisesti siihen, että sinulla on lapsi eli elämän sisältöä ja tarkoitusta sulla lapsesi kautta ainakin on. Monethan dokaa yksinäisyyttään ja kavereiden seuran vuoksi, mutta kyllä sinun elämä on tuhat kertaa rikkaampaa lapsesi kanssa. Lisäksi kannattaa muistaa, että alkoholin käyttö pyrkii lisääntymään ajan myötä. Olen itse hieman yli 40 v. ja itselläni ongelman kehittyminen vakavaksi kesti ehkä noin 10 vuotta, loppuvuosina pahentuen viinan juonnin vain kiihtyessä. Varmasti pyrit olemaan hyvä äitinä, muutenhan et olisi tänne huolestuneena kirjoitellut. Ja haluat varmaan olla vielä 35-vuotiaana muutenkin hyvässä kunnossa?

By the way. 100-vuotiaaksikin voi elää kunhan ei dokaa :smiley:

Tuo on mielestäni aika terve asenne. Vanhemmat ovat lastensa roolimalleja. SILLOINKIN kun lapsi ei ole läsnä ja näkemässä.Aiheuttaa varmasti sisäisiä ristiriitoja, jos omat neuvot ja teot ovat ristiriidassa. Luulen, että suurimmat morkkikset ovat kuitenkin niillä raitistuneilla, jotka ovat juoneet lastensa läsnäollessa. Asian kamaluutta ei ehkä huomaa kun ongelma on akuuttina. Aivan liian yleistä Suomessa ja sitten vielä ihmetellään, miksi lapset voivat huonosti.