En luovuta

Moikka moi kaikki. Tämä on ihan huikeen ihana ihmisrypäs mutta jotenkin en vaan saanut aikaseksi kirjotella mitään moneen kuukauteen. Hävetti! Suurella innolla aloitin sen 100 päivää. Ja se tyssäs siihen viiteen :frowning: Sitten tuntui että en mä enää tännekkään kehtaa kirjotella. Tai sitten pitäisi olla uusi ryhmä “Looserit”. Motivaatio ja voimat lopettamiseen ollu ihan nolla. Mutta sen verran sain itsestäni irti että otin yhteyttä päihdeklinikalle ja tavannut nyt sairaanhoitajan ja tänään myös lääkärin. Verikokeetkin on otettu ja mikä helpotus, muut arvot normaalit (maksa-arvoja pelkäsin) mutta joku CDT tai DTC arvo on kohollaan joka kertoo että juon liikaa. Huomenna aloitan Naltrexon lääkityksen ja todella toivon että toimiii minulla. Ei kuulemma kaikilla toimi mutta jos niin kävisi niin vähentää juomishaluja ja kunhan vaan saisin siitä langanpäästä kiinni niin ehkä lähtisi lumipallo pyörimään. Tätä toivon niin paljon. Tämä elämä mitä elän on alkoholilla puuduttaminen isoihin taloudellisiin vaikeuksiin ja ne huolet kyllä vaan ovat monta kertaa suuremmat seuraavana päivänä. Mutta minkäs tyhmyydelle mahtaa. Olen kyllä niin onnellinen tästä päihdehuollosta, itsellä ainakin niin ihanat ihmiset siellä vastassa. Eli en ole menettänyt toivoa, pikkuhiljaa ehkä ja toivottavasti saan sen voiman ja motivaation laittaa korkin kiinni, jos ei lopullisesti niin ainakin suurimmalta osin.

Hei Elly
Hienoa, että palasit. Ja upeaa, että olet käynyt arvoja mittaamassa ja Päihdepuolella juttelemassa.
Tuollainen tuki on kyllä tosi hyvä asia ja kullanarvoinen!
Välistä motivaatio on hukassa, itsekullakin. Mutta nyt kuulostaa sille, että olet hyvällä asenteella liikkeellä. Tsemppiä.

Kirjoittele vaan lisää kuulumisiasi!

Tervetuloa takaisin Elly. Aina välillä olen miettinytkin, että mitenköhän sinun 100 päivän haaste on mennyt. Ikävää, että ei ole onnistunut, mutta otsikkosi sanoo tärkeimmän: et luovuta. Nyt uusin voimin uuteen yritykseen.
Tosi hienoa, että olet hakenut apua myös muualta. Kirjaa vielä tänne tavoitteitasi myös niin ne siten itsellesikin selkenevät.

Hei Elly ja tervetuloa takasin :slight_smile: et sinä mikään luuseri ole koska olet asialle tehnyt jotain uutta! nyt vaan uusin voimin eteenpäin.
Motivaatio on aika monella välillä hukassa, minäkin kuulun nyt siihen porukkaan, mutta niin vaan roikun täällä mukana.
Joku päivä on vaan huonompi kuin toinen. Mutta kun kompuroi niin nousee ylös ja jatkaa matkaa taas. Mutta sinne alkuun ei saa palata.

Tsemppiä ja mukava kun oot mukana taas <3

hei Elly, minunkin puolesta tervetuloa takaisin! kuten Vilmatson kirjoitti, et todellakaan ole mikään luuseri, olethan tehnyt ongelmallesi jotain tähdellistä kun otit yhteyttä päihdeapuun, aiot nyt kokeilla Naltrexonia ja tulit takaisin tännekin. on niin paljon juomareita jotka eivä halua eikä viitsi edes yrittää, toisin kuin sinä. ja kyllä täällä moni muukin retkahtelee!
iloa päivääsi ja tsemppiä matkallesi :smiley:

Kiitos te kaikki ihanat. Ootte kyllä suunnattoman tärkeä tuki. Tänään alotin lääkityksen… voi kun tää toimis… Nyt vähän ihmetellessä. Ja myös testimielellä… En tiiä. Miksi ei tekis mieli? No vasta yks tabletti syöty. Jos sais omia voimiakin tähän mukaan ni vois toimii. Kaikki tuki on tärkeetä. Laitan kuulumisia. Tänään ei ehkä ihan paras fiilis hehkutella.

Naltrekson on kiva ja mulla se ainakin toimi todella hyvin. Sen ottamisen jälkeen pari päivää alkoholi maistuu aivan hirveältä. Joten ei tee edes mieli juoda kuin ehkä sen yksi-kaksi olutta ja sitten voi juoda vaikka soodavettä. Mulla se aiheuttaa sen verran paljon pahaa oloa, että otan sitä vain tarpeen vaatiessa. Eli esim tänään kun on perjantai, eikä lapsia mailla halmeilla. Mulle se on vähän kuin:“Tää on olemassa, tää on tukemassa mua, ja helvetti - mieluummin olen ilman, joten sähläämpä elämääni vähemmän alkoholia sisältäväksi ilman sitäkin.”

Naltreksonin hyvä puoli on, että se alkaa vaikuttamaan melko nopeasti. 2h ottamisen jälkeen se on lääkärin mukaan vahvimmillaan. Eli jos esim töissä näyttää siltä, että on jotain bile-/after-workia, sen voi ottaa sitten sinä päivänä työpäivän aikana ja vaikuttaa hyvin. Se myös mulla on blokannut:“Yksi on liian vähän, kaksi on sopivasti, kolme on liian vähän, 10 tjsp on vasta sopivasti”-illan.

Hyvä Elly :exclamation: :exclamation: :exclamation:
En kirjoita pitkään, koska kaikki tärkeimmät on tullut sanottua jo ed.viesteissä. Nalotrexonista oon kuullut pelkästään hyviä kokemuksia. Viinan mielitekoa se ei välttämättä vie pois, mutta saa sen maistumaan niin kuselta, ettei pysty ottamaan. Itse kokeilin joskus nuorempana antabusta, eikä se toiminut mulla ollenkaan. Korkeintaan vähän naama punotti kun otti kaljaa sen kanssa, mutta nalotrexonista oon tosiaan kuullut, että toimii.
Se tärkein “lääke” on tietysti sun oman pään sisällä, mutta hyvin oot mielestäni asiasi oivaltanut ja suunta parempaan on varma. Onnea raitistumiseen ja kaikkea hyvää !!! Koska olet sen arvoinen…